1.356 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Når omplacering giver pote Når omplacering giver pote

Ja, jeg troede ikke det var lykken for vores JACK fra vores B-kuld, da hans ejere sendte os en mail, da han var 6 måneder gammel.
De havde været her på besøg da hvalpene var små, og selvom de havde 4 børn, så var alle ungerne simpelthen så søde og hensynsfulde med hvalpene, og forældrene meget fornuftige mennesker, så jeg havde ingen skrupler med at sælge en hvalp til dem.

De fik den hvalp med mest krudt i røven - for det skal man have, for at klare et hjem med så meget gang i den. Uheldigvis for lille Jack, var han bare for stor en mundfuld for dem. De mailede til os da han var et halvt år. Han lød stresset, forvirret, og helt uden grænser for, hvad normal og ordentlig opførsel er. Vi stod selv med et barn på 5 uger. Jack boede på Sjælland, og vi på Bornholm.

Det var snevejr, næsten storm, men manden smed hvad han havde i hænderne - stort set - og tog den næste færge af sted efter Jack. Han kom hjem med et energibundt på knap 30 kilo der ikke anede, hvad han selv hed, ikke kom når man kaldte, ikke kunne NEJ, eller SIT eller noget. Og vi havde altså hans mor, moster og storesøster samt en lille baby. Vi gik i gang med at lede efter et hjem til ham, og der er Facebook jo en god ting.

En opdrætter og udstillingsdommer fra Holland!! ringede til os. Han havde set et billede af Jack og var helt solgt, han havde lige mistet sin egen hanhund til pludselig sygdom nogle måneder forinden. Vi snakkede frem og tilbage, og sidst i marts kørte han op gennem Tyskland og tog færgen hjem til os. På dagen hvor vores datter skulle døbes, rejste han hjem med Jack til Holland.

Vi var spændte på hvordan den store, glade, dejlige, men stressede og totalt uopdragne hvalp ville tage det...

Nu er JACK blevet 1,5 år gammel. Han har vundet 7 udstillinger, fået 9 CERT'er og 2 CACIB'er. Han er jordens mest lydige hund, og er blevet en levende reklamesøjle for vores opdræt i Holland, Belgien og Tyskland. Bedre resultat kunne jeg ikke have drømt om for ham, i min vildeste fantasi.
Så - nogle gange kan det være lykken for en hund at få et nyt hjem - det var det i hvert fald for JACK.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når omplacering giver pote
Kommentér på:
Når omplacering giver pote

Annonce