{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.160 visninger | Oprettet:

"Reproduktionsdyrlæge" på Fyn {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Er der nogle der kender en dyrlæge på Fyn som er godt til inseminering. Jeg har muligvis fundet den kommende hanhund til vores næste kuld og det er en ikke erfaren ejer og hanhund;-).
Hvis det ikke lykkes os med naturlig parring, ville jeg gerne have en dyrlæge i baghånden til hjælp. Det er desværre ikke alle dyrlæger som er supergode til den slags;-)

Håber nogle kan komme med lidt input:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Reproduktionsdyrlæge" på Fyn
  • #2   11. mar 2014 Joh det kan de nok Pia men der er altid nogle der er bedre end andre;-)

Jeg ved godt hvor du vil hen med den sidste sætning. Jeg skammer mig ikke over at inseminere og gør det gerne. Det har intet at gøre med at hundene ikke har de naturlige instinkter eller fysik så det ikke kan lade sig gøre. Men er det en uerfaren hanhund, så skal der nogle gange lidt ekstra hjælp til. Vi har tidligere fået vores egen dyrlæge til at hjælpe med naturlig parring. Det er svært at stå med alene da det er en meget følsom race og hvis hanhundeejer aldrig har overværet en parring, er det lidt svært at bede om hjælp. Vi har ofte insemineret første gang og parret naturligt resten af gangene. Det er oftest nemmere for hanhunden når tæven "lugter" af ham efter inseminering. Vi har så antalsmæssigt en lille race, at der er ting som sundhed, genpulje og psyke, der er vigtigere. Det er ikke en race som ikke kan parre naturligt, jeg vil bare gerne have en hjælp at kunne trække på:-)

• #3   11. mar 2014 Har lige haft om reproduktion med John Dee, han er virkelig dygtigt.

Mener det er Viborg han holder til

• #4   11. mar 2014 Ring til Birgitte Skjøtt og hør hende hvem du skal bruge på Fyn smiley

• #6   13. mar 2014 Tak for jeres svar-)
    Det bliver en helt anden løsning Hanhundeejer tager campingvogn på krogen og kommer til os. Så har jeg min egen dyrlæge eller Nina Diers hvis alt glipper-)
    Tæven har parret naturligt før, så jeg er da helt fortrøstningsfuld. Det er bare rart at have én i tankerne, hvis der bliver behov:-)

Kommentér på:
"Reproduktionsdyrlæge" på Fyn

Annonce