Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schipperke
  • #1   15. maj 2014 er det ikke en fejlfarve? smiley

• Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #2   15. maj 2014 Jeg er ikke sikker. Ud fra hvad jeg kan læse mig til, er andre farver "lovligt" i andre lande, og jeg synes den er noget så kær i den gyldne farve, så jeg håber bare jeg kunne være heldig at finde nogen der syntes det samme som jeg, som måske have avlet videre på den farve i DK smiley

• #4   15. maj 2014 køb en hvidcremeorange kleinspits i stedet for str og pels er det samme .
    sckipperce og skotter er i mine øjne sorte-----sådan..... smiley

profilbillede
  • Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

#5   15. maj 2014 Tusind tak for hjælpen smiley
    Jeg er egentlig ikke så kritisk mht. racen, andet end at den skal kunne lide en aktiv hverdag, og være forholdsvis nem og ærlig omkring opdragelse, da den skal være med til hverdag i mit job som rytter i en stald - så den skal være god til andre dyr også, og må ikke være alt for stor, men heller ikke for lille smiley

• Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

#7   15. maj 2014 Og du tror godt den ville kunne være en trofast hestepasser? smiley Det er nemlig det vigtigste for mig, så jeg ikke har en hund som fiser efter hestene når de løber på folden, og at jeg ikke behøver have den i snor osv. smiley

• #9   15. maj 2014 @ Rødtop ... ha ha, rent faktisk er den sorte skotte den nyeste farve ... den oprindelige var den brindlede, og efter sigende er den hvedefarvede også ældre end den sorte, som dog var den der faldt mest i folks smag, og derfor tror de fleste at en rigtig skotte er sort ...
    Undskyld TS for at spamme ...

• #11   15. maj 2014 Shipperke er en hyrdehund, og du skal ikke være sikker på at den ikke bliver "trigget" af hestene hvis de pludselig løber. Jeg har to hyrdehunde og de kan godt gå i nærheden af hestene, men jeg er meget opmærksom, da der ikke skal meget til... bare tænk over det.

• Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

#12   15. maj 2014 Veronika: Jeg kan høre at du selv har heste. Har du et godt råd til opdragelse, eller et råd om en anden hund som vil egne sig rigtig godt som en staldhund?

• #13   15. maj 2014 Det er svært at opdrage hunden, hvis instinkterne siger noget andet.. smiley Min norske buhund er ikke så god til at færdes mellem hestene, selv om hun er opvokset med dem og jeg har trænet hende meget. Min bordercollie er meget lydig og kan gå blandt alle dyr og lytter 100 % til mig, men det kræver de er trænet godt. Tidligere havde jeg en islandsk fårehund, som jeg til enhver tid vil anbefale, da de som regel er meget venlige mod andre dyr. Prøv at se lidt på dem...

• Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

#14   15. maj 2014 Den Islandske fårehund har jeg godt været forbi, da jeg selv har mødt en, som var så god i hovedet, at når de havde den med ude hos hestene, kunne de bare dække den af, og så lå den faktisk til de skulle køre hjem igen, men jeg læste til gengæld på racebeskrivelsen, at den var lidt sværere at opdrage, så jeg gik fra den igen. Hvor meget pelspleje er der hos den? smiley

• #15   15. maj 2014 Jeg tror helt ærlig at en Shipperke er sværere at opdrage end en islandsk fårehund. Begge racer er hyrdehunde, men med mit kendskab til begge racer er den islandske klart mere godmodig. Men det er vigtig at du sætter dig grundigt ind i hundens behov, da den er meget aktiv og skal trænes mentalt og fysisk - hele livet! Hvis du formår det så har du verden bedste hund i den islandske... men ja med hensyn til pelspleje, så er der noget at se til, da den kræver regelmæssig pleje og den fælder.

• Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

#16   15. maj 2014 Tusinde tak for hjælpen i hvert fald! Jeg kan høre på det hele, at der vil være en masse bedre alternativer til Schipperken smiley

• #17   15. maj 2014 Absolut - men set dig nu godt ind i racen så går det bedst - held og lykke smiley

• #19   16. maj 2014 Schipperke er ikke altid nem at opdrage og så kan de være reserverede. Selvom det er en hyrdehund er min fornemmelse at de er mere selvstændige end mange andre hyrdehunde er og dermed også sværere at opdrage på. Nu kender jeg ikke så meget til islandsk fårehund men umiddelbart er det er vedre bud. Jeg har selv en border collie hvalp som allerede er så opmærksom på mig. Mine forældres voksne border collie bor på en gård med heste og han ved udmærket hvordan man opfører sig blandt dem. Han lytter 100 % til en trods instinkter smiley jeg ved heller ikke så meget om shetland sheepdog men den kunne evt også være et bud? smiley

• #20   16. maj 2014 De schipperke jeg har mødt har virket sværere end den islandske. Ligesom jeg synes de kan være lidt mere "skarpe". Ang instinkt ved jeg dog ikke hvor stærkt det er - men jeg kunne bestemt godt forestille mig, at den flokløbende heste kunne få den til at reagere.

Jeg har selv været i stald i et par år med begge mine islændere. Den ene reagerede overhovedet ikke på hestene. Den yngste, Viska, som var med i stalden fra hun var 8 uger, og som også har et meget stærkere hyrdeinstinkt end den gamle, var til gengæld lidt vanskeligere. Hun kunne, og kan stadig idag, løbe efter hestene, hvis de løb. Dog var hun nem at stoppe igen. Begge hunde gik dog lige i hestenes haser, når hestene skulle til og fra fold. Så jeg brugte meget tid på at lære dem at lade være. De lå til sidst ret fint bare og kiggede på, at jeg trak heste til og fra fold. Ligesom de også begge to lå ved sidelinjen, når jeg selv red.
    Ingen af dem forlod i øvrigt nogensinde gården, selvom skoven lå lige ved siden af med rå- og kronvildt. Så jeg behøvede aldrig tænke på, hvor de var.

Der er stor forskel på, hvor meget instinkt islænderne har. Viska er en af dem, der har meget instinkt. Og sammenholdt med en lav stresstærskel skal der generelt ikke megen stimuli til før hun reagerer. Mange islændere viser slet ingen interesse for dyrene, når de instinkt-testes.
    så det er bestemt muligt for dig at finde en islænder, der lettere vil kunne fungere som staldhund. Men vær kritisk og brug tid på at finde de rigtige forældre.
    Vil du gå videre med det, så kontakt formanden Jørgen Metzdorff, han er virkelig sød og hjælpsom og ved en fandens masse om racen. Han er i øvrigt også hvalpe- og mentalbeskriver.

• Cecilie P
    Cecilie P Tilmeldt:
    maj 2014

#21   17. maj 2014 @Vibe R
    Tusind tak for dit svar smiley Jeg vil helt sikkert gå videre med det når tid er. Hvor meget ligger Islænderne på i pris sådan ca.?

• #22   18. maj 2014 Mellem 7 og 10.000. endelig ikke køb uden stamtavle, selvom de kan fås et par tusind billigere. Det kan ikke betale sig.

Kommentér på:
Schipperke

Annonce