{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.816 visninger | Oprettet:

Boxer {{forumTopicSubject}}

Vi er gået igang med at lede efter vores næste familiemedlem. Det skal være en Boxer. Det skal være en han. Han skal være familie hund, men også være egnet til udstilling. Er der nogen der kan anbefale en opdrætter ? Vi har kigget på boxer-klubben's hjemmeside, men der er SÅ MANGE at vælge imellem. Det kunne være dejligt med lidt hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxer
  • #1   2. nov 2014 Der er nogen stykker herinde med god boxerforstand -Krumme bl.a.

Men alene udfra et godt indtryk herindefra, ville jeg kigge på hearts of hope, jeg synes de lyder til at gå op i både sundhed og sind og laver da nogen hunde der begår sig fint på udstillinger

• #2   2. nov 2014 Dem har jeg også kigget på, men undre mig over at Von Ellinghaus har samme adresse.

• #3   2. nov 2014 Det kuld Hearts of hope har på vej nu. Der har tæven C hofter. Er det ikke noget man skal holde sig fra ?

• #5   2. nov 2014 tjooo... jeg vil sige at med en C-hofte ville jeg spørge hvorfor de har valgt at bruge den, og jeg ville kigge på hvor stærk resten af familien er (har det meste af familien C-hofter ville jeg pænt springe over, har de fleste A-hofter kunne man godt kigge nærmere, sådan groft stillet op)

i racer med masser godt af avlsmateriale (og det ved jeg ikke om boxeren har), vil jeg ikke mene der er nogen grund til at bruge en C-hofte i avl.
    Men omvendt skal man altså ikke KUN kigge på forældrenes egen status -hele familien er vigtig, så brug index hvis sådan et udregnes for racen og kig på tidligere kuld, søskende (og deres kuld) osv

• #7   2. nov 2014 Og jeg ville så granske kuldene på nettet og via hvad man måtte have af kontakter INDEN jeg tog ud og kiggede. Det er så nemt at falde for en hvalp og bare købe uagtet hvad der ligger i anerne.
    Efter min mening er det noget klogere FØRST at gøre sit forarbejde og SÅ tage ud at kigge på de kuld der bliver tilbage når de uinteressante er sorteret fra

• #8   2. nov 2014 Iiiih hvor spændende Carina! Så får du dig en lille bøf! smiley

• #11   2. nov 2014 Helt enig Michelle. Vi havde tænkt at det skulle være om et halvt års tid. Så vi havde lidt tid til at sætte os ordenligt ind i tingene smiley

• #13   5. nov 2014 Jeg har også kig på joya. Som jeg har forstået det så er HD ikke det man skal være bange for hos boxeren desuden så har hanhunden vidst intet på hofterne.

• #14   5. nov 2014 HD skal du da bestemt være opmærksom på! hvis der endelig er noget der måske ikke længere er så aktuelt er det hjertescanningen, det er der vidst efterhånden kommet rimelig styr på i avlen.

Men der er jo en grund til at både HD, hjerte og spondylose er krav for at kunne avle hvalpe med tavle i boxerklubben, så selvfølgelig betyder det noget.

• #17   5. nov 2014 Uha, mener ikke at man ikke skal hjerte scanne, det må du ikke tro - det er vores skam også. Har bare en idé om at HD er mere udbredt blandt boxerne end hjertefejl, så skulle man endelig vælge imellem pest eller kolera var jeg nok mere obs på HD.

Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl, jeg har bare mødt flere boxere med HD og aldrig nogen med hjertesyge - er meget forundret over hvor mange hvalpe der er på listen efter forældre med dårlig HD status.

• #22   5. nov 2014 Man bliver klogere hverdag Krumme smiley

• #25   6. nov 2014 Kik på Boxerklubbens hjemmeside .......under opdrætterlisten finder du alle opdrætter og her kan du se deres hjemmesider smiley

Held og lykke i din søgning efter en hvalp.

www.schwartzbox.dk

• #26   6. nov 2014 Nu spørger jeg for at blive klogere, men hvad betyder spondylose 2?

• #28   6. nov 2014 Spondylose er vel en form for nydannelser i ryggen af hunden og inddeles i 5 grader: 0 - 1 – 2 – 3 og 4, hvor 0 er fri, 1 er overgangsfom, 2 er let, 3 er middelsvær og 4 er svær.

- Du var hurtigst Carina, men ja, Bostobox forklarer det godt smiley

• #29   6. nov 2014 Tak for svar. Jeg ved godt hvad spondy er, var bare ikke helt klart over grad-indeling. smiley

Kommentér på:
Boxer

Annonce