{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.616 visninger | Oprettet:

coton de tulear {{forumTopicSubject}}

Min svigermor ønsker sig inderligt end bomuldshund, jeg har kigget meget for hende her i dk og hun fandt en rigtig fin kennel men de brændte hende desværre af, så de kontaktede hende aldrig ved deres næste kuld.
hun vil rigtig gerne gå til noget udstilling og evt avle, hvis hunden er et emne for det.
Hun overvejer nu at importere, men her er jeg lidt på bar bund.
hvordan eller hvor starter vi lige her?
evt. anbefalinger?
nogen erfaringer med danske eller udenlandske?
det skal jo ikke være fra udlandet, men hun er ihvertfald klar på dette for at få en hund der kan vinde lidt i ringen osv. Men sundhed er stadig i første række, så alt skal være tip top her!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  coton de tulear
  • #2   19. feb 2015 som skrevet har vi kigget i dk og sar ret godt ind i det her, så søger udelukkende erfaringer fra dk.


  • #4   20. feb 2015 skriver det bare lige igen. Vi har haft kig på kenneler i Danmark og kigger ni mod udlandet.
    vi har haft kontakt med flere, men enten er sundheden ikke i top eller også er udstillingsresultaterne det ikke, og det er vigtigt for hende. Hun er blevet brændt af, af en opdrætter hun var skrevet op ved og en anden var ikke noget for hende.
    Så vi ønsker kun erfaring med kenneler, det kunne jo være vi havde overset nogen, men jeg går ikke igang med at søge kenneler i dk, for det har vi gjort.
    Jeg søger hjælp til at søge dem i udlandet, her er jeg i tvivl om hvordan jeg starter? hvilke sider er der osv.
    er der nogen lande der er "bedre" end andre indenfor denne race.


  • #5   20. feb 2015 Jeg har helt styr på ar kigge kenneler i dk, det har jeg gjort rigtig mange gange, så det søger jeg ingen hjælp til.

  • #7   20. feb 2015 som skrevet har vi haft kontakt med nogen og der har været nogen der har levet op til det, men en har brændt hende af andre har hun ikke klikket med. tro hvad du vil, men start nu med at læs hvad det er jeg skriver.
    flere af de 15 tjekker ikke for alt der bør tjekkes for så allerede der bliver der sorteret en stor del af.


  • #9   20. feb 2015 Prøv at kontakt racerepræsentanten. Hun virker i hvert fald altid flink og hjælpsom, og jeg kan godt lide hendes tilgang til opdræt.

  • #10   20. feb 2015 Jeg har desværre andet at tage mig til end at rende og rette tastefejl, se igennem eller lad vær, det jeg vil nu mene at de fleste kan se meningen alligevel. skriver fra en mobil så sådan bliver det, det er gratis....
    Jeg taler flydende engelsk svigermor taler lidt engelsk og tysk, ingen af os taler fransk.

    ginne - tak det vil jeg sige videre til hende, hendes nr må jeg kunne finde på canis minor ikke? smiley


  • #11   20. feb 2015 Jeg tror da min svigermor vil foretrække en 8 ugers hvalp, men hun er klar på at give det op, hvis det er en helt rette hund.
    vi har ikke noget bestemt land, måske vil det være en fordel med Sverige sådan med forståelsen, specielt for svigermor, da det mest er mig der taler engelsk og jeg jo ikke synes det er mig der skal have kontakt med opdrætter, men hende.


  • #12   20. feb 2015 Jo i finder hende under racen på c.m.
    Der er rigtig mange flinke coton folk. Vi møder dem jo på udstillingerne.
    Din mor skal nok finde en fin hund.
    Nogen gange er det sådan at de rigtig gode hvalpe som er egnet til udstilling og avl, ryger til andre opdrættere, fremfor en ukendt 'jeg vil måske gerne avle på et tidspunkt og udstille'. Det er nu engang sådan det er. Men hun skal nok finde en god og fin hvalp. Bare bliv ved med at lede. smiley


  • #13   20. feb 2015 Har du hørt hos Brigitte Jespersen?

  • #14   21. feb 2015 ginne - ja jeg tror bare hun skal igang med at ringe lidt mere rundt, måske skal hun lige over sin stolthed, det slog hende lidt af pinden at opdrætter bare undlod at kontakte hende da hun fik et kuld mere.
    Men så må hun også selv vågne lidt op og holde øje smiley
    jeg tror jeg siger hun skal prøve og kontakte hende.
    ja det er nok rigtig nok at andre opdrættere får dem, lad os håbe der kommer en lille en til hende også smiley

    bjergged - jeg kender ikke navnene på alle dem hun har været i kontakt med, jeg kan måske huske kennel navn smiley


  • #16   22. feb 2015 Hun vil have tæve da hun gerne vil have hvalpe, hvis tæven er et emne for dette når hun bliver ældre.
    men hvem er opdrætteren?


  • #18   22. feb 2015 okay.
    Det var nu Heller ikke nu og her hun skal have en hvalp. men tak for info smiley


Kommentér på:
coton de tulear

Annonce