{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.459 visninger | Oprettet:

coton de tulear {{forumTopicSubject}}

Hej alle skønne hundemennesker smiley
Jeg og min kæreste skal have hund, vi har snakket meget om både fransk og engelsk bulldog - men er dog også faldet for den skønne bomuldshund.
Derfor vil jeg spørger jer til råds, er der noget man skal være ekstra opmærksom på ved denne race? Kender i til fusker/ikke reelle avlere? Og alt andet brugbart viden modtages med kyshånd..
Jeg ved at den er lille, kan være skrøbelig, skal klippes og friseres og den er allergi venlig smiley
Håber nogle vil give mig råd..
Med venlig hilsen
Marie ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  coton de tulear
  • #1   16. apr 2015 Først og fremmest er det ikke nødvendigvis en allergivenlig hund - kun hvis man er allergisk overfor underuld, for det har de rigtig nok ikke.

    Ellers en dejlig, legesyg og lærenem race. Jeg har ikke hørt dem omtalt som skrøbelige før og det er heller ikke hvad jeg tænker om de hunde jeg har mødt smiley
    Der skal bruges meget tid på pelspleje, hvis ikke man vælger at klippe hunden kort.

    Jeg vil til enhver tid finde en god DKK-opdrætter, jeg synes det er gået hen og blevet en meget populær race som mange begiver sig ud i at avle på.


  • #2   16. apr 2015 Vælg en DKK opdrætter og hvis du ikke får grundig information og vejledning i pelspleje, skal du gå et andet sted hen.
    For de kræver omfattende pelspleje. Især i pelsskiftet fra ca. 8-12 måneders alderen. Man skal have lyst til denne tjans, ellers skal man lade vær.
    Led efter opdrættere på www.canis-minor.dk i kan evt. Ringe til hvalpehemvisningen eller racerepræsentanten for videre vejledning om racen.


  • #3   16. apr 2015 Jeg synes i øvrigt ikke racen er skrøbelig... Obs på øjne, knæ og ryg. Men det kan racerepræsentanten fortælle meget mere om.

  • #4   17. apr 2015 Allergi kan også udløses hos en "allergivenligrace" det kommer helt an på hvad det er man er allergisk overfor

  • #5   17. apr 2015 Jeg har mødt mange med meget træls sind. Også inden for dkk.

  • #7   17. apr 2015 Hvis man køber DKK-hund og kan finde et kuld med gode sundhedsresultater på racens sygdomme i flere slægtsled tilbage, så er man jo ret godt på vej smiley den forholdsregel ville jeg nok især tage på modehunde som fx bomuldshund. Selvom de nok lige meget hvad er sundere end fb og eb smiley

Kommentér på:
coton de tulear

Annonce