{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Chinese crested Rottweiler mix {{forumTopicSubject}}

.... Ender hun snart med at ligne, hvis det her fortsætter!

Hvad fanden bruger i andre af redskaber? Jeg har furminator og en gummidims. Jeg har prøvet gummihandsker for at opnå friktion.
Furminatoren tager kun ulden og det er ikke ulden hun som sådan tåber alle vegne. Og de andre dimser fungere slet ikke.

Indtil videre er mit bedste våben hænderne. Jeg klør og klør til mine fingre er helt støv/hårfedt(?) belagt.

En lille smagsprøve på hvad jeg flår af hende et par gange om ugen:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chinese crested Rottweiler mix
  • #1   17. jul 2015 Tænker mere hvad du foder med??

• #3   17. jul 2015 Råt, Orijen smiley

• #4   17. jul 2015 Det skal ikke være ala furminator. Den fungere slet ikke på hende, det er kun uld der ryger med.

• #6   17. jul 2015 Junior smider også dækhår pt... al uld er væk... og tror bare det er vejret osv.. Han er ellers rigtig fin i pels osv.

• #7   17. jul 2015 Ja så burde det ikke være det. Hvor gammel er hunden ?? Tænker måske hormoner. Men kender du nogen der tørre der hund efter de har badet dem ?? For en godt bad og en tørre tur med ne blower eller en tørre kan gøre mængden af hår reduceres i en periode. Det koster bare 700-1000,- ved en hundefrisør

• #8   17. jul 2015 Hun har altid fældet sådan der. Og hun var på Hills videnskabsplan da jeg fik hende, så Arion, råt og Orijen. Og nu fik vi en pose Taste of the wild som også bliver guffet. Jeg tror ikke at det er fodret, som pt kun er kornfrit

• #9   17. jul 2015 Til ulvene og cairnerne er jeg glad for en schæfer strigle (ligner en kortskaftet rive) den er ganske effektiv både til løse hår under og over, og batter virkelig noget når de går i fældemode. Men din smuksak er noget mere korthåret, men stadig med god underuld.
    Til boxerne var en gummi "gnubber" beregnet til heste effektiv, men de er mere finpelsede uden ret meget underuld.

• #10   17. jul 2015 Ps, især de to store kaster altså også pels for tiden, det er helt vildt smiley

• #11   17. jul 2015 Louise, Det meste uld er også væk og hende pels er også fin, pæn og shiny som altid.

Ansofie - Hun er 4år, det kunne faktisk godt være at løbetiden er lige op over. Må lige tjekke kalenderen smiley

• #13   17. jul 2015 MLA - det var også det der var mit håb. At jeg kunne bruge sådan en gummignubber, som minder om den man bruger til heste, men det batter ikke rigtigt.

Det eneste der rigtig tager fat er når jeg klør hende vildt og voldsomt smiley hun synes det er en fest og det regner med hår af hende. Men jeg gad sgu godt have et redskab der kunne klare ærterne smiley

• #14   17. jul 2015 Hun var i løbetid i medio marts, så den kan ikke være det.

AT - må lige prøve den der lussekam smiley

• #15   17. jul 2015 Hvad med et bad, gennemgnubbes med shampooen, og til slut frottering, og så give den en skalle med børste, fingre whatever.

• #17   17. jul 2015 Må indrømme at min første reaktion var "årh, pjat med dig", men nu har jeg belgier og så det der er jo ingenting. smiley

Jeg plejer at hive de største totter af og så bruger jeg en karte, men ved ikke om sådan en kan bruges på en korthårshund eller om den kradser huden på dem?

• #18   17. jul 2015 MLA - Jeg tror jeg har badet hende én gang med shampoo, det var ikke en fest - Eller der var skumbad i lejligheden da hun formåede at stikke af og ryste sig smiley
    Når hun er våd fungere diverse redskaber Lidt bedre hvis jeg reder hende skiftevis til skråt til siderne så hårende filtre lidt samme.

I øvrigt, hvad dælen betyder frottering??? smiley

Pia - Ja de tager dårligt nok fat i ulden smiley Den er bare helt tom for hår når den er kørt igennem på hende.

• #19   17. jul 2015 M I. Det er heller ikke fordi det er voldsomt. Det er bare irriterende at jeg ikke har et redskab der funger på hende. Især når jeg ved at hårene er løse og bare venter på at blive skubbet af smiley Og dagen efter der er blevet støvsuget, kan man ikke se at der overhovedet er en støvsuger i huset.

Det der med at pille totter af bruger jeg også. Jeg plejer at bruge hele klør 5 til at "rive" hende i håret så det sidder mellem fingene. Det føles bare så langsomt og der er aldrig en ende på det.

• #20   17. jul 2015 Har du prøvet med en karte?

• #21   17. jul 2015 Ja, den er virkelig useless på hende. Den glider nærmest bare lige igennem uden at fange et eneste hår.

• #23   17. jul 2015 Frottere. Altså gnubbe godt med et håndklæde smiley
    Ebbe fik en tur i bad forleden (4. Gang på 13,5 år) da han også smed pels af h til. Det var altså vildt som det løsnede, og efterfølgende kunne jeg komme i bund.

• #24   17. jul 2015 Admin - hvordan er det nu man sætter folk på filter liste? smiley
    Det kunne faktisk godt være noget i den stil der kunne være løsningen. Vi skal alligevel snart have håndvasket bilen, så kan de begge få en tur. Selvom jeg som udgangspunkt ikke er for at bruge shampoo på en hund med velfungerende pels smiley

• #26   17. jul 2015 Enig mht shampoo smiley
    Morgan får du ikke frivilligt i brusekabinen og prøv at bær ham derud smiley
    Han har to gange været i bad i haven via haveslangen, fungerer glimrende.

• #28   17. jul 2015 Alt gøres klar, ALT.
    UDEN køteren ser noget.
    Ind og være GLAD. Guffer og halsbånd og snor, og så tøffer vi i haven.
    SURPRISE smiley så er det i bad makker smiley

• #29   17. jul 2015 Nej det er selvfølgelig rigtigt nok. Men generelt fjerner shampoo olier fra hud og hår som holder skidt væk, og det gælder også jer Q'uinder smiley

Meen, det må lige prøves. Det ville være så skønt hvis det kunne være the magic trick smiley

Fanden heller om Sally skal ud i brusekabinen. Men have slangen - DEN ER SJOV smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=K5dVlMG4Y-4

• #31   17. jul 2015 Hahahahahah MLA, hvor er du OND !!!! smiley

Oh no you didnt!!!

profilbillede
  • #32   17. jul 2015 Så smid noget pelsolie i et sidste hold skyllevand, så er den fjong smiley
    Jamen vand er bare ikke ens!.
    Den store vælter sig gerne i havet, i søer, åer whatewer, men badebassinet og et bad er no go

• #34   17. jul 2015 Kan du ikke bare bruge en spray med vand, en karte og en god børste, det bruger jeg på en Sheltie, en gang om ugen.

• #35   18. jul 2015 min hanhund fikk jeg også meget hår / pels af tidligere , så begyndte jeg med vom og hundemat og selolje i maden og nå bruger jeg furminator ca 2 til 3 ganger i året og får meget hår af og ikke så meget på mit gulv mere smiley tidligere så måtte jeg støvsuge næsten hvær dag , men nå behover jeg heldigvis ikke det mere smiley

så prøv evt at tildsætte noget selolje eller anden olje i maden smiley

Kommentér på:
Chinese crested Rottweiler mix

Annonce