Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Højde efter 5 måneders alderen
  • #3   24. sep 2015 Pas.. Men omkring 1 års alderen vokser de vidst kun i bredden, siger man vidst??

Jeg fik dog at vide at Lucky ikke blev meget større da han var 6 mdr gammel, og det fik de sådan set ret i, for han voksede 400g fra 6 mdr - 1½ år.

Rosa er 9 mdr og hende tror jeg var færdig i højden som 6-7 mdrs, for det var der hun begyndte at tage mindre på.
    Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke har målt dem, så jeg aner det ikke. I min race (mine er uden tavle, så det ville være irrelevant alligevel) er der ikke nogle standard for højde, kun vægt.

Men jeg har jo så også en meget lille Race, som i forvejen har meget forskellig vækst. Men jeg ville nok sige 6-12 mdr, så er højden nået, det er jo den der kommer først.

• #4   24. sep 2015 Når din hvalp ligger og slapper af, kan du prøve at se på forbenene, hvis der i udstrakt tilstand virker til at der er en lille bøjning på i "håndleddet", så den altså ikke kan strække helt i leddet, så vokser din hund endnu. Jeg går udfra at det også gælder for de små hunde.
    Håber den forklaring giver mening.

Jeg har selv en hvalp på 7 mdr. som jeg er spændt på at se hvor høj bliver smiley

• #6   24. sep 2015 7-8 måneder i min race på ca. 4 kg

• #7   24. sep 2015 Tak for alle jeres svar! Så er der stadig chance for at hun vokser lidt kan jeg høre smiley

• #8   24. sep 2015 Min var næsten fuldt ud vokset da han var 6måneder dog tog han 2cm mere på i højde og måler nu 62cm ved skuldre ??

• #9   24. sep 2015 Jeg kan se ud fra de der ben ting (kunne dog ikke helt finde ud af det med når hun strækker benet) at Rosa skulle være færdig med at vokse, men det troede jeg nu også. Hun er også 9 mdr smiley
    Hun må dog gerne få en lille smule mere fylde.

• #10   24. sep 2015 Jeg kan se på min tæve på 18 mrd at hun har fået rigtig meget fyld de seneste 6 måneder, men jeg kan simpelthen ikke huske hende vægt og højde som 5 måneders. Dog syntes jeg hun var noget større end Gabie er pt.

• #11   24. sep 2015 Jeg har forsøgt at tage et par billeder, men det er ikke helt nemt og jeg vil ikke bøvle for meget rundt med hende nu.
    Det er vigtig at albuen er i underlaget, hvalpen må altså ikke ligge på siden med frit svævende ben.

profilbillede
  • #12   24. sep 2015 Her løfter jeg lidt op i hendes forben.
    Alle hunde har lille bøjning der, men ved hvalpe skulle den være mere udtalt.

profilbillede
  • #14   24. sep 2015 Jeg tror ikke hun har nogen stor bøjning der, men hun ligger aldrig sådan, hun ruller sig altid sammen når hun sover, og når man kigger på hende ligger hun sig som på billedet smiley

profilbillede
  • #15   25. sep 2015 Lia voksede i højden indtil hun var 10 mdr. gammel og er 62 cm over skulderen, hvilket er maks Groenendael tæver. Kan ikke huske det helt præcist med min gamle tæve, men det var også lige deromkring. Hun var 61 cm over skulderen.

• #17   25. sep 2015 Der er rigtig mange faktore der spiller ind på hvornår en hund er færdigudvokset. Arv er en stor del af det smiley Så hvis du kan få at vide hvornår hendes forældre var færdigudvoksede så er det et rigtig godt fingerpeg. Som hovedregel er små racer hurtigere færdige i højden en store racer. Tæve er som hovedregel hurtigere færdigudvoksede end hanner.
    Mine Irske Terriers ender på ca 50 cm. De er færdige i højden når de er ca 1½ år. Kroppen er færdig når de er 2½ år for tævernes vedkommende og 3-3½ år for hanners vedkommende.
    Min Dobermann har vokset overraskende længe i højden. Som ca 1½ årig var hun 61 cm høj og jeg gik og var bekymret for om hun overhovedet ville nå op på de 63 der er mindstemålet for tæver. Fra hun var 2 til 2½ foretog hun pludselig et ordentlig ryk og endte på 66 cm. Nu er hun så blevet 3½ år og har åbenbart sat krop nu. Opdaget i går morges da jeg fandt refleksvesten fra sidste vinter frem fra gemmerne; den kunne kun lige akurat lukkes, så jeg kommer til at købe en ny. Og tænker at jeg måske også lige bør få tjekket op på om vinterdækkenerne så heller ikke passer mere smiley Såååeee de 34 kg hun vejede før sommer kan nok ikke helt gøre det mere
    ... og Perle er altså ikke nogen fedebolle; man kan fint se ribenene under skindet smiley

Kommentér på:
Højde efter 5 måneders alderen

Annonce