{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
995 visninger | Oprettet:

pas P
pas P
Tilmeldt:
14. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

DANSK/JAPANSK SPIDS? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der nogen af jer, der har erfaringer med Japansk spids krydset med dansk spids?

Jeg kender ikke så meget til racerne synes egentlig om den japanske spids, den er måske bare lidt for lille efter min smag.

Jeg så en krydsning mellem dansk/japansk spids her den anden dag, og den havde en fin størrelse, men er der noget man skal være på vagt overfor når det er en krydsning?

Gode råd/erfaringer og gode tips er velkomne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DANSK/JAPANSK SPIDS?
  • #1   27. apr 2016 Hvis den japanske spids er for lille efter din mening, så køb en dansk spids. Ved en blanding er der mulighed for at hunden størrelsesmæssigt bliver alt fra japansk spids til dansk spids.

  • #2   27. apr 2016 Hvorfor ikke bare en dansk spids?

    Der er blevet lagt rigtig mange kræfter i at genskabe racen, så en ansvarlig avler ville ikke bruge sin hund i en blanding, men ville bruge den til at forbedre og øge racen.


  • #3   27. apr 2016 Der er jobret stor aktivitets forskel på de to racer. Hvilken passer der bedst til dig?

  • pas P
    pas P Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   27. apr 2016 Aktivitesmæssigt skal den ikke være aaalt for aktiv. Som jeg forstod det var japansk spids en stille og rolig hund, hvor den danske spids var mere aktiv, er det ikke korrekt?

  • #5   27. apr 2016 Så kommer du heller ikke rigtig nogle vegne med en blanding.
    Du kan i teorien ende ud med en der har den japanske spids' størrelse og aktivitetsniveauet fra den danske.


  • #6   27. apr 2016 Den Japanske Spids jeg kender har altså ikke stille og rolig smiley Den er en meget aktiv hund, der løber med på sin 'mors' lange daglige løbeture og den er ret 'vimsende'. Jeg trænede engang LP sammen med en opdrætter af racen og hendes vil jeg egentlig heller ikke betegne som 'rolige'.
    Og ja, blandinger er meget svære at forudsige. Man får rent genetisk et meget større udfaldsrum end med en raceren og alle de implicerede racers yderpunkter er altså også inkluderet i det mulige udfaldsrum smiley


  • pas P
    pas P Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   27. apr 2016 Tusind tak for de fine kommentarer! smiley

    Og hvis der er flere der vil give deres besyv med så er de stadig velkomne.

    Jeg er helt sikkert blevet lidt klogere allerede, dejligt man kan få lidt viden af jer allesammen. smiley


  • #11   28. apr 2016 @8: Var lige inde og lure på den kennels hjemmeside. Det er da en smule lusket; umiddelbart tænker man at de laver Dansk Spids. Det er da først når man sådan lige har klikket rundt at det begynder at gå op for en at de laver blandinger af Dansk Spids og Samojed - og hvad formålet er med at blande de to racer står hen i det uvisse smiley

Kommentér på:
DANSK/JAPANSK SPIDS?

Annonce