{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

Miniature bullterrier {{forumTopicSubject}}

Kære alle hunde elskere! smiley

Min kæreste og jeg har totalt forelsket os i bullterrierne, både den normale udgave og miniaturen. Derfor har jeg det sidste halve års tid siddet meget og holdt øje med nettet, hvad der er af avlere og hvalpe, og må konstatere at de ikke er helt nemme at få fat i.

Jeg vil derfor høre jer om i har kendskab til nogen der har hvalpeplaner indenfor nærmeste fremtid?

Jeg er også lidt begyndt at overveje om man skal til udlandet og have fat i en hvalp i stedet. Er der nogen der kender nogle gode opdrættere og ved hvordan det foregår hvis man skal have en hvalp udenfor Danmark? smiley

På forhånd tusinde tak for jeres hjælp.
Mvh Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miniature bullterrier
  • #1   22. maj 2016 Så at kennel mamabull venter hvalpe snart. smiley

  • #2   22. maj 2016 Jeg elsker bull terrier!

    Husk at tjekke der er lavet sundhedstests på forældre, og tjek stantavlen. De har vist desværre en del helbredsmæssige problemer de små terriers smiley

    http://www.kennel-balrog.dk/ har vist nogle der er klar snart smiley


    profilbillede
  • #3   22. maj 2016 Full Circle har lige fået hvalpe. Det er så standard

  • #4   22. maj 2016 Syntes også det virker til at være en ekstremt underholdende race ?? Blev smask forelsket i den da jeg læste racebeskrivelsen.
    Vi er ikke helt afklaret endnu om om det skal være en standard eller en miniature. Det er mest i forhold til vores gamle engelske bulldog vi overvejer en miniature så han ikke bliver tumlet alt for meget.

    Jeg vil prøve og kigge på full circle og mamabull. Har været i kontakt med balrog og de har solgt alle fra deres nuværende kuld, så han henviste også til mamabull da hun vidst venter svar på om hendes tæve er drægtig smiley


  • #5   22. maj 2016 spændende. held og lykke med det ?

  • #7   22. maj 2016 Fantastisk race!!!

    Men sæt jer 100 % ind i racen, OGSÅ de ting som ikke altid er det man lige fortæller om. Egetkønsaggressivitet er en del af racen, så hvis I vil i hundeskov osv er det ikke rette race. Sundhed er et problem også selvom de fleste avlere vil sige noget andet... hudproblemer, hjerteproblemer, nyreproblemer og nogle gange problemer med sind.

    Jeg ville personligt møde mange IRL, og virkelig tænke mig grundigt om før jeg ville købe racen.. Det er den skønneste race, men en udfordring på mange områder.

    Er I klar til at møde folks fordomme, og de mange kommentarer man får på gaden?

    Jeg ville personligt købe mini hos Vanessa og Torben Grønborg eller i udlandet... og standard ville jeg købe hos Torben og Vanessa.


  • #8   22. maj 2016 Hvor ser Anton bare helt fantastisk ud! Er ked af at høre han desværre skal aflives på tirsdag. Han ser virkelig dejlig ud!

    Er meget taknemmelig over jeres meninger og ærlige kommentarer hvad angår sygdomme mv hos racen. Vi har som sagt en engelsk bulldog i forvejen som er ekstremt dyr i drift, og vi overvejede egentlig en bullterrier i stedet for at undgå de mange arvelige sygdomme. Så vi vil da helt sikkert tage det op til overvejelse en ekstra gang, da vi troede racen ikke var så udsat grundet de ikke er så populære herhjemme.

    Er der nogen af jer der har kendskab til hvordan man undersøger kenneler i udlandet og eventuelt forarbejdet til at få en hvalp derfra? Syntes det er en værre jungle bare at finde en her fra dk! smiley


  • #9   22. maj 2016 Men angående at sætte sig ind i racen så har jeg læst utroligt meget om dem, og har talt med en avler fra Sjælland som har sagt vi er mere end velkomne til at komme og møde hendes hunde. Så vi vil helt sikkert tage ud og snakke med dem og se hunden live inden vi køber hvalp.

  • #10   22. maj 2016 Mie en ting er at læse... at leve sammen med en kan være meget arbejde.

    Hvis I leder efter en sund race, så er Bullterrier ikke rette valg... beklager.. og så ville jeg lede videre.

    Det er en race, som på ingen måde kan sammenlignes med andre... de er virkelig specielle.



  • #11   22. maj 2016 Jeps, Lyt til Louise. Hun ved om nogen hvad hun taler om.

  • #12   22. maj 2016 Jeg lytter skam, og tager alt hvad i siger til mig. smiley dog vil jeg sige at det var deres specielle sind jeg faldt for i første omgang. Men jo vi skal da helt sikkert revurdere og tage det hele op til overvejelse

  • #13   22. maj 2016 Mie jeg anbefaler mange racer... anbefaler mere eller mindre andre Bullterrier.. og det er ikke fordi jeg ikke elsker racen, men mange får et chok, når de står med en teenager Bullterrier i flere år.. de bliver aldrig voksne, og oven i det folks fordomme, så skal man være 100 % sikker.

    Hvis I har en EB nu, så er det virkelig en anderledes race.


  • #14   22. maj 2016 Jeg høre hvad du siger og kan sagtens se hvad du mener. smiley

    Min kæreste har en gammel EB, jeg har en dværgpinscher og havde før en dobermann. Så har kendskab til racer med et specielt sind. Men vil helt sikkert se på om der er andre racer som tiltaler os og som måske vil være et bedre match


  • #15   22. maj 2016 Mie jeg er sikker på, at du gør dit forarbejde godt smiley

    Det eneste er, at Bullterrier bare er speciel... det er svært at forklare, og der findes meget få racer, som er så specielle.


  • #17   22. maj 2016 Mere eller mindre alle dem jeg kender døjer med det.. kommer nogle gange først sent omkring de 3 år.

    Hvis man ikke erkender, at det er en stærk race, og tager sine forholdsregler, så ødelægger man meget af det arbejde de ejere af racen har gjort indtil nu, som netop er grunden til, at racen ikke kom på forbudslisten.

    Mini'erne har nok lidt kortere lunte end standarden, og er mere terrieragtig.

    Som skrevet hvis man ønsker en hund til hundeskoven, så ville jeg aldrig vælge en Bullterrier .. hunde de er vokset op med er ikke et problem.


  • #19   22. maj 2016 Igen.. ja der er sikkert flere undtagelser, men inden køb tager man det udgangspunkt... alt andet ville være naivt.

    Og som du selv skriver, så er Anton syg... Det kan sagtens spille ind. Min venindes mini blev også aflivet pga dårlig nyre, og hendes adfærd var meget mere mild end alm Bullterrier adfærd.. nok pga sygdom.


  • #21   23. maj 2016 Kan varmt anbefale Rikke og Michael. Det er kvalitet. Ellers er jeg sikker på at de kan anbefale gode opdrættere i udlandet.

    profilbillede
  • #22   23. maj 2016 Jeg har prøvet at skrive til minimalistic men har desværre ikke hørt fra dem endnu.

    Angående mini'en og den almindelige. Der har jeg læst mini'en skulle være mere mild og omgængelig end den almindelige? Nogen der har erfaringer med begge hunde som kan bekræfte om det er sandt? Eller om det er samme 'sind' bare i to forskellige størrelser?


  • #23   23. maj 2016 Jeg har i dag været ude og møde en buller puge på 18 mdr. Super dejlig hund! Men ejeren sagde så også at man skal tage op til overvejelse en ekstra gang om det er en hund man vil have. Lød dog mere til at han syntes den var et stort arbejde på grund af aktivitets niveauet

  • #24   23. maj 2016 Nej minien er ofte mere terrier, kræver mere fysisk aktivering og har lidt kortere lunte.

    Igen det er en skøn race, men man skal virkelig vide, hvad man går ind til.


Kommentér på:
Miniature bullterrier

Annonce