{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.289 visninger | Oprettet:

Cecilia J
Cecilia J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40

Drægtig - temperatur {{forumTopicSubject}}

Jeg kan simpelthen ikke blive klog på det smiley
Min tæve er på dag 61 og hendes temperatur har ligget forholdsvis stabilt på 37,3 ca de sidste 4 dage. I morges var den på 37,0 og nu 37,5

Hvad har i af erfaringer med måling af temperaturen? Jeg er i tvivl om den har været nede og nu er på vej op igen..

Hmm... den tålmodighed smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drægtig - temperatur
  • Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#1   11. jun 2016 Hov første måling tidligt i morges var 37,2 og senere 37,0

• #2   11. jun 2016 Den skal falde ca 1 grad fra hendes normaltemp. Men det kunne den jo sagtens have været i nat?

• #4   11. jun 2016 Isabelle du har helt ret! Jeg byttede om på de to temperaturer??
    Jeg tror også at den er støt på vej ned.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#5   11. jun 2016 Jamen den stiger jo?
    Det blev måske også lidt sjusket skrevet smiley
    Normal (sidste 4 dag) 37,3 ca
    Tidlig morgen 37,2
    Senere 37,0
    Så 37,5
    Nu 37,3

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#7   11. jun 2016 Jeg lader også hendes nummer være nu smiley smiley
    Det var fordi jeg havde planer ud af huset og hun i så fald skulle have en barnepige. -men jeg synes hun pludselig sitrede lidt og blev hjemme smiley Hun ligger dog og sover nu.

Men ja, lidt utålmodig er man vel altid smiley

Min tanke var også om hendes temperatur havde været nede i nat. Men bliver i tvivl fordi den både falder og stiger...

• #9   11. jun 2016 Jeg må indrømme at jeg tig temperatur ved vores første kuld. Jeg blev mere forvirret end godt var. De seeste 6 kuld og ved det vi venter næste weekend, der tig/tager jeg ikke temperatur. Jeg er ikke i tvivl om hvornår opblokning starter. Mine tæver går fra fideret og de halser tiltagende voldsomt i 12 timer. Jeg kender ægløsning og denne gang var der kun en parring 80 timer efter ægløsning. Joh det er korrekt omend noget sent;)

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#10   11. jun 2016 Indrømmer da også jeg sagtens liiige kunne måle igen smiley Som om det giver et præcist facit alligevel....

• #12   11. jun 2016 Haha ja hunden kommer i første række;)

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#13   11. jun 2016 Åh det er en fin historie- og ja.. det er bare fordi det lidt er det eneste man kan gøre. - udover at vente, og det er ikke ligeså sjovt. smiley

Hun føder præcis når hun er klar og ikke mindst bebserne.

Har i øvrigt næsten selv lige født hjemme, dog ikke med fødende hund også. Blot som meget hjælpsomme tilskuere smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#15   11. jun 2016 Du har ret smiley

Det skal jeg nok!

• #16   11. jun 2016 Jeg nåede ikke at fange temperaturfald ved mit første kuld. Det kan være sket om natten.
    De øvrige to gange har jeg fanget det smiley
    Min første tæve var i tydelig opblokning, men hendes datter er en hård negl og går hverken fra foderet eller noget. Hun halser, er urolig, hviler og gemmer sig, men det kan stå på on/off i 24 timer, så man bliver i tvivl om hun er i gang eller hvad. Hun kan gå fra at sove til at føde første hvalp. Det er ret vildt.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#17   11. jun 2016 Men hvis hendes temperatur fx har været nede i nat, kan den så godt stige for derefter at falde og så stige igen?

Indrømmer at jeg har målt igen - nu den 37,7 (højst målte)

• #20   11. jun 2016 Har opdrættet et par årtier, meen aldrig taget temp. Bruger mine øjne, hænder og en god udviklet 6. sans.

• #21   11. jun 2016 Jeg har lavet et kuld, og havde derfor taget ferie omkring tiden for hendes fødsel. Glædede mig helt vildt til at se hende føde (har været med på sidelinien hos opdrættere).
    Sidste arbejdsdag, inden ferie, var der ingen tegn på at noget var i gang, og der var flere dage til at hun skulle føde (ifølge beregningerne), så jeg havde ingen problemer med tanken om at skulle tage på job. En af mine veninder, som er tidligere opdrætter, tilbød at køre forbi og checke om alt var ok, i løbet af aftenen. Det sagde jeg selvfølgelig ja tak til.
    Så jeg tog glad afsted på job omkring kl. 14. Kl. 19.30 ringede min veninde og fortalte at nu havde min hund altså veer smiley Hun fødte den 4. og sidste hvalp, da jeg var på vej hjem i bilen omkring kl 23 smiley
    Så jeg kom hjem til 4 fine hvalpe, og alt var gået vel. Men jeg gik jo desværre glip af fødslen, og nåede aldrig at komme i gang med at tage temperatur smiley

Håber at din tæve snart går i gang, for ventetiden må være ulidelig. Den oplevede jeg jo så ikke rigtigt smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#22   11. jun 2016 Den var på 37,0 ved en måling og en time senere 37,5.
    Okay.. tak for jeres søde svar. Vi må vente og se hvad det bliver til smiley
    Hun gik fra foderet i går men har spist lidt morgenmad i dag. Generation har hun ikke været så madglad som venligt. I går havde hun i øvrigt lidt klar slim efter toiletbesøg.

Det er simpelthen spændende - det er hendes første kuld, så ved jo ikke hvordan hun vil føde. Mit tidligere kuld gik alt efter bogen.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#23   11. jun 2016 Åh surt Ann- Marie... Men godt det trods alt gik godt.
    Ja, det er en hård nyser. Men der er nu også noget hyggeligt og magisk ved det og forberedelserne smiley

• #24   11. jun 2016 Ja, det var sgu surt at jeg gik glip af fødslen, for jeg havde sådan glædet mig. Men den lille bandit snød mig totalt smiley Hun viste absolut ingen tegn på at fødslen var nært forestående. Spiste med god appetit, var glad og legesyg, helt op til fødslen. Dog lidt besværet af den tykke mave.

Det var dog ret hyggeligt at komme hjem til et fint kuld, med nogle smukke kornfede hvalpe og en mor der passede dem helt perfekt. Jeg "slap jo" for alt "arbejdet" med at agere fødselshjælper, og kunne bare nyde at alt var gået vel smiley

• #25   11. jun 2016 Ja, temperaturen svinger mellem 37-37,8 her hos mig hele ugen op til fødsel. Efter fødslen er den tilbage til ca 38,5.

• #26   12. jun 2016 Her er min tæves temp udfald ved sidste fødsel. Hun var LIGE ved at gå under de 37 på et tidspunkt så jeg tænkte den havde været under. Blev så informeret om at så hurtigt går det sjældent smiley
    11/5
    middag 37,9
    aften 37,9

12/5
    Morgen 37,6
    Middag 37,4
    Aften 37,8

13/5
    Morgen 37,3
    Middag 37,4
    Aften 37,4

Morgen 37,1
    Formiddag 37,4
    Eftermiddag 37,6
    Aften 37,1

15/5
    Morgen 36,8
    Middag 36,7
    Aften 36,6

Hun fødte d. 17/5, og temperaturen har nok været under 37 morgenen d 16 smiley (Men de tal kan jeg ikke lige finde). Det var mest for at vise hvor meget det kan svinge når den er på vej ned. Temperaturen er taget cirka på samme tidspunkt hver dag smiley
    Jeg mener i øvrigt hun kom ned på (eller under) 36,5 da den faldt for real

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#27   12. jun 2016 Tak for det - det er et stort udsving.
    I morges sagde temperaturen 36, 6

• #29   12. jun 2016 Ih hvor spændende, så er der ikke lang tid til smiley

• #32   12. jun 2016 Ih så sker der nok snart noget???

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#33   12. jun 2016 Hun er fuldstændig ligeglad med at få målt temperaturen - ellers havde jeg heller ikke gjort det smiley
    Hun ligger bare og kigger, følger efter mig om nødvendigt. Syntes dog hun dirrer af og til.

Det bliver nok endnu en nat på sofaen. Jeg er så spændt på det hele smiley

Inden der sker mere skal temperaturen så op igen? Eller er den lav under opblokningen og stiger først lige inden fødsel?

Skal jeg måle mere eller er vi "i mål"?

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#35   12. jun 2016 Sådan var det smiley Så måler jeg igen senere.
    Men menes der fødslen eller opblokningen? Altså er temperaturen lav under opblokningen eller starter dette også først når temperaturen er over 37?

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#38   12. jun 2016 Så dirrer hun nok bare indimellem fordi hun fryser pga temperaturen, haha smiley
    Hvor længe er temperaturen nede? Er det lige så forskelligt som vinden blæser?
    Har ha Isabelle det er ikke altid man kan regne med det går efter bogen. Sidst vi havde hvalpe fødte hun helt uden synlig opblokning..

Det var sådan en træls oplevelse for hun havde faktisk smadret den første hvalp ved at kurre måsen mens den var halvt ude. Jeg viger denne gang ikke fra tævens side (ikke den samme) af den årsag. Af skade bliver man klog.

Det er også derfor vi denne gang forsøger os med temperaturmåling.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#39   12. jun 2016 37,0 smiley

• #40   12. jun 2016 Ih altså!! Så sker det lige rundt om hjørnet. Jeg er selv ved at indrette kasse til min ene tæve. Det er hendes 3. og sidste kuld og skal føde om en uges tid. Ih det er bare en speciel oplevelse hver gang????

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#41   12. jun 2016 Ja det er så specielt og fantastisk. Vi er også helt euroforiske herhjemme. Lader dog som ingenting, så Lily får ro smiley

• #43   12. jun 2016 Jeg plejer at barikadere mig med tæven på soveværelsen. En god bog eller en serie i fjernsynet. Gidt med aviser på gulvet til små tissetåre sidst i forløbet. Det tager gerne 12 timer ????

• #45   12. jun 2016 Haha nej det gør jeg ikke????
    Jeg plejer at gå på soveværelset for der føder mine tæver. De søger selv soveværelset da der er fred for børn og andre hunde. Vores soveværelse ligger på førstesalen og det sætter hun pris på. Det er kun de sidste timer. Mine tæver har selv ønsket det. Bliver jeg nedenunder, går de hele tiden hen til trappen og vil op. Så i overført betydning barikaderer vi os;)
    Sker det hun vil ud, så kommer hun det selvfølgelig fluks?

• #47   12. jun 2016 Nej bare ro på Isabelle smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#48   12. jun 2016 Kl 17 var temeraturen 37,5.
    Hun er så småt gået i gang med opblokningen. Lige nu bygger hun rede under min dyne.

• #49   12. jun 2016 Uuuh! Spændende!

• #50   12. jun 2016 Rigtigt spændende smiley Krydser fingre for at alt går vel, og glæder mig til at se nuttede hvalpebilleder smiley smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#51   13. jun 2016 Det har været en stille og rolig nat hvor vi faktisk har sovet en del - afbrudt af intens graven indimellem. Lily har også sovet tungt af og til. Mit pudebetræk har måttet lade livet.. ellers er alt vel smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#52   13. jun 2016 Morgenluftning sat vist lidt skub i tingene. I hvert fald tiltagende urolighed og nu også halsen og opkast.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#54   13. jun 2016 Så har vi budt en lille dreng velkommen til verden smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#57   13. jun 2016 Dreng 176g

profilbillede
  • Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#59   13. jun 2016 1 dreng mere 164g

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#61   13. jun 2016 Det er JRT smiley

• #62   13. jun 2016 Jeg havde nok på fornemmelsen at der ville ske noget i løbet af natten.

Dejlig opdatering at stå op til smiley

Tillykke med de små smiley

• #64   13. jun 2016 Nå nej smiley det kan jeg godt se nu smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#66   13. jun 2016 Dreng nr 2

profilbillede
  • #68   13. jun 2016 Ih tillykke!!
    Nr 1 ligner en lille sealyhamhvalp smiley

• #69   13. jun 2016 Nuuurh, hvor er de søde smiley Specielt ham den lille pirat, med klap for øjet smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#71   13. jun 2016 En lille pige er også kommet til smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#73   13. jun 2016 Hun har fået dem vi kunne se. 3.. Men tror måske der gemmer sig en mere. Synes ikke hun virker helt færdig.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#75   13. jun 2016 Det var røngten. Her er de små og mor smiley

profilbillede
  • #76   13. jun 2016 Kæmpe stort tillykke med de herlige små smiley

• #77   13. jun 2016 Tillykke med det fine kuld!!

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#78   14. jun 2016 Er der specielle tegn på om der er flere hvalpe?
    Jeg er virkelig i tvivl smiley
    1. Hun graver stadig rede indimellem
    2. Hun dirrer og falder ikke 100% til ro
    3. Jeg kan mærke en bylt eller noget hårdt i hendes mave.

Vi har tid ved dyrlægen kl 15 - som er informeret telefonisk om min mistanke.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#79   14. jun 2016 Hun vil heller ikke rigtig spise. Nogle få piller når jeg håndfodre hende. Hun har drukket og tisset.

• #80   14. jun 2016 Jeg ville ikke vente til kl !5.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#82   14. jun 2016 Nej, synes også helst jeg vil afsted. Men nu er det jo ikke mig der har bestemt tiden men dyrlægen...

• #84   14. jun 2016 Du ringer til enten til din egen dyrlæge og sætter fod i spænde eller får fat i en anden. Det er længe siden sidste hvalp blev født, og du skal afsted NU.

• #85   14. jun 2016 Så finder man en dyrlæge, hvor man kan komme akut.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#87   14. jun 2016 Men hvad tænker i? Lyder det som om der er en mere?
    Hun har ikke veer. Dyrlægen har jeg snakket med og fortalt - hvorfor giver hun mig tid der hvis det er virkelig akut?

• #88   14. jun 2016 Jeg hænger mig i, at hun er uvillig til at spise og stadig viser tegn på at ville bygge rede.
    Det kan være mange ting, men jeg ville altså ingen risiko løbe.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#89   14. jun 2016 Alle efterbyrder kom med hver enkelt hvalp. Så de er ude.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#92   14. jun 2016 Hun er generelt ikke madglad. Men synes da bare hun må være sulten efterhånden. Hun er ikke sløv - opmærksom på omgivelserne samt vasker og passer ungerne.
    Det der bekymre mig mest er der jeg kan mærke... det er vel ikke meningen at jeg skal kunne mærke noget hårdt jeg sådan Ian skubbe og føle omkring...

Jeg må ringe igen

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#94   14. jun 2016 Oh... der kan man bare se. Surprise hvalpe smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#97   14. jun 2016 Dyrlægen sagde jeg skulle tage dem med??

• #104   14. jun 2016 Jeg får altid mine tæver tjekket ca. to timer efter fødslen af sidste hvalp (ud fra antal på røntgen), for jeg vil sørme være sikker på om hun er færdig eller ej.
    Jeg får dyrlægen ud til os. Vil ikke stresse tæve eller hvalpe med køretur lige efter en fødsel.

At hun halser kan bare være efterveer - det er helt normalt og vil opleves i en uges tid endnu. Men hun skal naturligvis ikke have en hård klump i maven.
    Med kun 3-4 hvalpe burde I meget tydeligt have kunnet se præcist antal på røntgen smiley

• #107   14. jun 2016 Det gør helt vildt ondt! Jeg husker det også tydeligt! smiley

• #109   14. jun 2016 Bare det ikke var begyndende kalkchok.
    Jeg har heldigvis ikke prøvet det, så ved ikke så meget om det.

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#110   14. jun 2016 Det var Lige præcis livmoderen jeg kunne mærke.(og en fyldt blære) Når jeg så pillede fik hun efterveer og den blev hård.

Babyer og mor har det godt og mor har spist en fin portion vådfoder fra Hills.

Vi fik hende og mor kigget igennem ved dyrlægen - om ikke andet har jeg ro i sindet nu smiley

• #111   14. jun 2016 Dejligt du kom afsted og endnu bedre at alt er vel. Nu kan du nyde dem alle?

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#112   14. jun 2016 Ja lige præcis smiley smiley

• Cecilia J
    Cecilia J Tilmeldt:
    aug 2010

#114   14. jun 2016 De er så fantastiske altså smiley Det faktisk også som om Lily slapper mere af nu - måske fordi jeg gør. - og hun har spist god mad.

Hun har lagt noget af en mælkebar an til de små. Specielt de nederste to patter- de var voldsomt spændte, så vi har malket lidt ud. Men de små VIL bare ikke spise af dem. Hvorfor??

Mælk får de dog. Har taget 33, 32 og 22 gram på smiley

Kommentér på:
Drægtig - temperatur

Annonce