{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.643 visninger | Oprettet:

Drægtighed - temperatur {{forumTopicSubject}}

Ja, det er min første gang med en drægtig hund, og jeg må indrømme at jeg finder min tryghed herinde, fremfor i bøger.
Jeg har lånt både "Hvalpe på vej" og "Hundeopdræt - Med omhu og omtanke", og har læst og læst og læst! Men det er altså bare ikke det samme.

Min tæve er parret d. 4/11-16, og er på dag 62 i dag. Dyrlægen målte hvalpene kort efter jul, hvor de - efter dennes skøn - skulle være store nok d. 4-5 januar. Ud fra parringen er hun dog sat til d. 6 januar - altså i morgen.
Jeg har jo både fået fortalt, og læst, at temperaturen skal falde en grad inden fødslen, men jeg kan ikke få de grader der til at passe? smiley

Jeg har målt hende siden d. 28/12-16, to gange om dagen frem til d. 3/1-17, hvor jeg måler tre gange om dagen. Men hendes temperatur har i snit været på de 37,5 siden d. 28/12. Det må vel så være hendes normaltemperatur, eller hvad? Bøgerne siger jo 38.5 smiley
Siden d. 1 januar har det været således

1 januar
Morgen: 37,5
Aften: 37,9

2 januar
Morgen: 37,5
Aften: 37,8

3 januar
Morgen: 37,3
Middag: 37,7
Aften: 37,5

4 januar
Morgen: 36,7
Middag: 37,3
Aften: 37,4

5 januar
Morgen: 37,3

Jeg ved godt jeg ikke just endnu skal ringe til dyrlægen, og melde min ankomst. Men jeg er godt og vel utålmodig, og ærligt også noget usikker omkring situationen. Termin er i morgen, og temperaturen er ikke faldet en eneste grad - og passer ikke til mine bøger (Alt skal gå efter bogen, hallo smiley )

Holder den med temperaturen stik hver gang, eller kán man godt blive overrasket? smiley Og hvornår bør jeg reagere, hvis der intet sker? Hun er som sagt parret d. 6, og udviklingen passer fint på den dag. Ellers er hun genparret d. 8.
Hun er pænt sagt rund som en hvalros, og knækker efterhånden lidt sammen i benene, når vi går tur, grundet den ekstra vægt. Hun har halset godt de sidste 14 dage af sin drægtighed, og er den sidste uge begyndt at sove på badeværelset. Nu gider hun snart ikke det pjat mere - men det gider jeg heller ikke, kom nu kom nu smiley

Jeg er begyndt at føle mig som en pyllermor, men heldigvis er det endnu kun vist på skrift smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtighed - temperatur
Kommentér på:
Drægtighed - temperatur

Annonce