{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.210 visninger | Oprettet:

Mærkelig tæve efter løbetid {{forumTopicSubject}}

Min tæve på 1½ år har lige haft sin 2 løbetid som sluttede for 5 uger siden. Under løbetiden og lige efter var hun meget vred på andre hunde. Hun gjorde ikke noget men afviste alle og knurrede også. Det er blevet lidt bedre for hun er holdt op med at knurre men hun vil stadig ikke være sammen med andre hunde. Hun kommer dagligt i parken hvor der er ca 2 til 20 hunde. Hun er jo ikke fuldvoksen og før løbetiden var hun som en stor hvalp der ikke kunne få nok af at lege og kunne med alle hunde. Nu når vi kommer i parken vil hun kun hjem med det samme, hilser ikke engang på de andre. Først tænkte vi at hun bare er blevet voksen, men det er sku da ikke normalt adfærd. Ja så i fredags tog vi hende til dyrelægen og der er intet med hende. Vi skal den næste uge tage hendes temperatur for obs for betændelse i livmoderen. Jeg spurgte om det kunne være falsk drægtighed med hun sagde at det var for tidligt. Selvom at vi har været hos dyrelægen er jeg stadig bekymret. Hjemme ligner hun sig selv men jeg savner meget at hun er glad og vil lege på vores ture. Håber der er nogler der kan berolig mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig tæve efter løbetid
  • #1   14. sep 2009 Ikke alle hunde har behov for socialt samværd med vildt fremmede hunde, det må man som ejer acceptere og ikke presse hunden til noget den ikke har interesse i.

    Tæver (og hanhunde) ændrer adfærd efterhånden som de bliver modne (både fysisk og psykisk) og først når hunden er færdigudviklet kender man sin hund smiley



  • #2   14. sep 2009 Ja det ved jeg nu godt. Men er det normalt at den ene dag er hun en glad stor hvalp og dagen efter hvor løbetiden er starten så er hun en anden og bliver ved med at være mærkelig. Hun er jo stadig en meget ung hund, er først voksen om et ½ år?

  • #3   14. sep 2009 Mine tæver vil som regel ikke lege med andre efter 1 el. 2 løbetid. Og nogle af tæverne vil ikke have noget at gøre med andre hunde efter løb, forstået de går mere stille med dørene, måske en forberedelse på at skulle føde, hvor de som regl jo er alene, uden andre hunde tæt på.....
    Men selvfølgelig kan det også være en betændelse----¨Håber ikke det er det sidste, bare at hun nu er ved at blive voksen inden i--


  • #4   14. sep 2009 Monique ændrede også adfærd fra den ene dag til den anden efter 2. løbetid, dog ikke mht andre hunde.

    Anna har aldrig brudt sig om andre hunde, uanset køn, størrelse og alder.

    Jeg ville ikke bekymre mig synderligt, bare tage de hensyn der skulle til.


  • #5   14. sep 2009 Er det så permenent? eller bliver det langsomt bedre indtil næste løbetid?

  • #6   14. sep 2009 permanent?

    Det er jo ikke til at vide hvordan lige din hund udvikler sig... man må som ejer bare gøre sit ypperste for at have lagt mest muligt godt i hunden, inden den er 'færdigbagt', og så håbe på det resultat man ønsker smiley

    Det kan være en god ledetråd at se på hundens forældres temperament, samt at følge udviklingen hos hundens søskende (hvis man har den mulighed)


  • #7   16. sep 2009 Er alle enig eller er der ingen andre der har en mening. Kunne rigtig godt tænke mig at høre flere forskellige.


  • #8   16. sep 2009 jeg har tit set at nogen uger efter løb gider de ikke ander hunde..

Kommentér på:
Mærkelig tæve efter løbetid

Annonce