{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

en hård omgang {{forumTopicSubject}}

Natten til torsdag begyndte min tæve kl 23:40 opblokningsfasen. Kl 16 dagen efter var der stadig intet sket og det var som veerne aftog. Vi tog til dyrlægen kl 17 hvor hun fik to kalkinsprøjtninger. Hvis fødslen ikke gik i gang i løbet af torsdag aften/nat skulle hun have haft kejsersnit til morgen. heldigvis gik fødsel i gang kl 20:15 og hun fødte 6 fine hvalpe i løbet af 4 timer. Vi regnede med at hun var tom, men i dag kl 16 føder hun så pludselig en kæmpe hvalp med bagpoterne først. den var død. Nu her kl lidt i 21 kommer der endnu en død hvalp. Min tæve virker frisk nok og har både spist og drukket i dag. Hun er selvfølgelig træt. Er der nogen der har prøvet lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en hård omgang
  • #1   24. nov 2006 Kiki, læs lige igen ;o)

    De har ikke haft hunden åbnet. Hun fødte selv.


  • #2   24. nov 2006 phu ha.. tør vist aldrig få hvalpe.. smil..

  • #3   24. nov 2006 Men ja tillykke med at det gik godt. Det er altid rart at slippe for at skulle igang med kejsersnit.

    Har før hørt om at der et sogt stykke tid efter fødslen kom en død hvalp. Thomas prøvede det da ZIta fik hvalpe.


  • #4   24. nov 2006 ja hvis hun havde være åbnet var der jo ikke nogle problemer. Det der sikkert har været gået galt er at den store hvalp har sat fødsel i stå og blokeret. Nu vil jeg prøve at slæbe hende ud og gå så der kommer gang i maven og evt få de sidste hvalpe ud hvis der er nogen. Håber det ikke

  • #5   24. nov 2006 Tillykke med de små vidundere...håber, I får en rolig nat, SMIL

  • #6   24. nov 2006 jeg håber virkelig der ikke er flere. Nu har vi æøbet lidt rundt i haven for at få gang i maven hvis det mod mine forventninger skulle være flere hvalpe. Håber godt nok det er slut nu. Har virkelig ondt af hende. Det må være så hårdt

  • #7   24. nov 2006 Frigg fik hvalpe for 4 mdr siden. Hun startede d. 22/7 med at bløde voldsomt, og vi hastede til dyrlægen, som sagde efter undersøgelse at hvalpen var død og hun skulle ha' livmoderen fjernet efterfølgende mandag.
    Hun fik penicilin med det samme.

    Dagen efter d. 23, en søndag, fødte hun så 3 døde hvalpe, hvor vi fik liv i den ene ( Dixie)

    Mandag tog vi til dyrlægen med Frigg og lille hvalp og de blev undersøgt i hoved og røv, og der skulle ikke være noget at komme efter.
    Frigg var frisk og opførte sig faktisk helt som hun plejer.
    Onsdag aften. d 26 begyndte hun så at føde igen. 4 hvalpe kom der i løbet af natten....

    Vi tog igen til dyrlægen torsdag, og denne gang måbede de noget dernede, for det burde ikke kunne lade sig gøre.

    Men 5 hvalpe blev det til og både hvalpe og Frigg har det fint i dag:-)


  • #8   24. nov 2006 Bad Company: Det kan man da kalde en maraton-fødsel, hva??!!
    Det var da vildt!!!


  • #9   25. nov 2006 Bad company. Hold da op en omgang hun har været igennem der. 7-9-13 har der ikke være flere hos os og håber da på hun er tom nu. Hun er frisket helt op her til morgen og har lige spist noget mad. Hendes temperatur er heller ikke så høj længere, så nu håber vi alt går som det skal.

  • #10   25. nov 2006 Linda

    Tillykke *SS*


    Ja, det var en hård træls omgang den med Frigg...
    Dyrlægen tillod sig også at sende rapport til alle andre dyrlæger i landet, da det var noget af en sjælden begivenhed.
    Hun blev endda røntgenfotograferet 2 gange og ingen af gangene var der hvalpe....... de havde gemt sig godt *G*


  • #11   25. nov 2006 vildt nok. hehe sidder her på kontoret hvor jeg har hvalpene og der er godt nok dømt morgenstemning. Calir har lige vendt sig og så skal der jo findes en ny pat. Gang i dem :O) de lyder virkerlig som et marsvin nogle gange når de hviner sådan

  • #12   25. nov 2006 Linda

    Jeps:-)
    Jeg havde dem i soveværelset de første næsten 3 uger....
    Er du gal en ballade der er nogen gange med sådan en flok små banditter... *G*

    Hvor mange hvalpe har hun fået?


  • #13   25. nov 2006 hun har fået de seks og så fødte hun jo de to der var døde. Men er meget tilfreds med et kuld på seks. føste gang hun havde hvalpe fødte hun 13. Ni overlevede. Så nu har hun også lige været ude og tisse :O) endnu mere ballade når mor forlader skuden. Jeg har også sovet på kontoret indtil kl 3 i nat hvorefter det gemales vagtrunde indtil kl 6. det sidste kuld havde vi inde de føste 5 uger hvorefter de først røg ud i hundegården og det regner jeg da også med denne her gang.

Kommentér på:
en hård omgang

Annonce