{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.323 visninger | Oprettet:

Sikke en grim nat :-( {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp fik en ormekur igår omkring kl 14, så gik der lige nogle timer hvorefter hun blev mere og mere sløv og brækkede sig en enkelt gang smiley videre på natten fik hun det rigtig dårligt hvor hun hele tiden gik rundt og peb og beklagede sig samt trak vejret rigtig tung og gik ind for sig selv selvom hun plejer at ligge sammen med os.. Så kom først i seng kl 5 i nat, og så stod min kæreste op kl 7.. Her til morges virkede hun stadig ikke frisk så jeg ringede til dyrelægen som sagde at hvis hun havde mange orm kunne det godt være en hård omgang (som jeg troede)...

Sikke en nat, og selvfølgelig kan farmand ikke sove når lille pus har det dårligt smiley

Ingen fortalte mig heller at hun skulle have ormekur i forbindelse med hendes 12 ugers vacc. heller ikk dyrelægen

(galde kan forekomme) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sikke en grim nat :-(
  • #1   14. apr 2012 Dog er hun her omkring halv 10 blevet MEGET mere sig selv smiley nu venter vi bare på den første friske 'kage' hvor alle de grimme orm kommer ud, eller i hvert fald nogen af dem smiley

  • #2   14. apr 2012 Åh, det er så grimt når hunden har det skidt:-(

    Mine har dog aldrig fået ormekur andet end fra opdrætteren. Havde hunden kke fået det der?


  • #3   14. apr 2012 Hvad mener du med at inge fortalte dig, at hun skulle have ormekur i.f.m. 12 ugers vaccinen?
    Det skal en hvalp, som har fået de gængse ormekure hos opdrætter altså heller ikke...

    Håber da jeres lille vaps hurtig bliver frisk igen :O)


  • #4   14. apr 2012 Ja hader når hun har det skidt smiley

    Tja nu kan jeg godt lide google spørgsmål for jeg stiller dem, og netdyredoktor siger at det skal gives sammen med 12 ugers vacc, men vores dyrelæge som jeg husker det sagde først om et år.. Hun har fået de 3 x orme kure som hun skulle have, men man kan jo kun holde sig til hvad man læser? smiley

    Hun er lige her for 5 min siden begyndt at springe lidt rundt igen og irritere kattenen så nu er der heldigvis kommet liv i hende og er Cirka som hun plejer smiley


  • #5   14. apr 2012 der er godt nok meget forskel på hvor tit de skal have ormekur... jeg troede også at de kun skulle have fra opdrætter, men min schæfer har fået to gange ekstra og det var ikke unormalt sagde dr. dylle... ?? de kan jo sagtens få noget igen selvom de fra avler har fået.
    godt det bette pus har fået det bedre smiley


  • #6   14. apr 2012 Ja vi købte også en ekstra pille med til om en måneds tid for lige at komme af med det sidste hvis der skulle være noget smiley

    Ja for en gang skyld er det dejligt at se hende terrorisere huset lidt smiley


  • #7   14. apr 2012 Jeg ved ikke om min Sibi har fået hos opdrætter. Tror faktisk ikke hun har. Så til 12 uger vac. Sagde jeg det til dyrlægen og hun sagde, at de ville tjekke hendes afføring og ringe til mig, hvis der var noget. De har ikke haft ringet.

    Kan der så ske noget ved det, hvis hun aldrig har fået nogen ormekur?

    Jeg kan ikke se noget i afgæringen, men kan hun have det alligevel?


  • #8   14. apr 2012 Diana:
    Så ring til dyrlægen og spørg *S*

    Der sker intet ved at din hund ikke får ormekur - hvis den altså ikke har orm... og det er jo hvad dyrlægen tjekker for i afføringsprøven :O)


  • #9   14. apr 2012 Som lise siger der sker jo ikke noget ved det så længe hun ikke har orm.. Der sker heller ikke noget ved hun ikke for vaccine hvis du ved hun ikke bliver syg smiley

    Det underlige var at jeg kan se orme ca en uge+ længere tilbage og da hun var oppe at få revet en tand ud i tirsdag ved dr. dyr lagde hun nogle efterladenskaber på deres bord pga bedøvelsen.. Spurgte faktisk dyrelægen hvordan det så ud og det eneste hun sagde var at det var lidt tyndt.. ? burde man ikke opdage sådan noget tænker jeg?


  • #10   14. apr 2012 lyder som en god ide smiley


  • mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #11   14. apr 2012 hej kim.
    jeg tror jeg ville oppe min dyrelæge lidt.
    jeg tænker at nogle hunde kan godt blive dårlige af ormekur. men nogle kan altså heller ikke tåle ormekur og der er jo flere mærker af producenter.
    hvis jeg forstår det rigtigt blev hun også vaccinerst. det kan også være den der har gjort hende lidt dårlig.


  • #12   14. apr 2012 Nej hun blev vaccineret som 12 uger hvor hun SKULLE have haft en men fik først en som 17 ugers smiley

    Hun havde også en mindre allergisk reaktion på vacc som så blev skrevet ned i journalen.. men det som sagt 5 uger siden smiley


  • #13   14. apr 2012 Vores tæve fik kun sine ormekure hos opdrætter , dvs ved 4 -6 -8 ugers alderen , der har aldrig været tegn på orm og ikke været det siden .. smiley ... hun er født og opvokset hos en opdrætter i et alm villekvarter .

    Vores hanhund fik samme omgang hos opdrætter, han havde til gengæld mange orm , og vi gav ham selv ved igen ved 12 ugers alderen og igen 10 dage senere . Han var levende af dem .
    Det var ikke opdrætters skyld , men de bor på landet med massere af ræve omkring sig , så her er smittekilden extrem smiley ... det gælder om at få dem tømt mens de er små , så bør det tilgengæld også næsten være ovre smiley

    Så jeg vil anbefale dig , hvis u kan se der kommer orm med ud de næste dage evt at gentage behandlingen .. men kun hvis du ser orm i afføringen ( enten døde eller levende ) .


  • #14   14. apr 2012 lige nu kom det første af 3 omgange hvor det ikke var tyndt men til gengæld smæk fyldt med mange kæmpe store orm.. Vi fik af vide at de næste par dage kan der godt komme ud med ud og så skulle det gerne stoppe.. men hun for igen her om 4 uger og så håber vi dyrelægen har ret i at det var fordi der var rigtig mange orm.. smiley

  • #15   14. apr 2012 Jeg ved med killinger, at hvis de har rigtigt mange orm, tilrådes det at bruge et ormemiddel, der skal gives over et par dage.

    Bruger man et middel, der dræber alle orm på én gang, kan man risikere, at den bliver meget syg (i værste tilfælde dør) på grund af de toxiner (giftstoffer), som ormene afgiver, når de dør.

    Mine dyrlæger anbefaler for øvrigt, at man giver ormemiddel en uges tid FØR vaccination, da tilstedeværelsen af orm kan nedsætte vaccinens virkning.


  • #16   14. apr 2012 Det er ikke det samme med katte som med hunde smiley , det er dog korrekt at man ikke bør vaccinere og give ormekur samme dag .

    Grunden til man skal gentage ormekuren er grundet ormens cyklus , dem der stadig er æg kan nå at formere sig og lave flere orm , da det ikke er alle ormemidler der tager både æg og larver smiley ...

    kim ... det lyder meget som rigtig mange orm som du beskriver det , de kan faktisk også komme til at hoste af orm , men hun skal nok komme sig selv om hun har det skidt et par dage .


  • #17   14. apr 2012 Synes det lyder mærkeligt at den skulle have så mange orm, hvis den har fået 3 x ormekur hos opdrætter.
    Men godt I har fået givet det nu.


  • #18   14. apr 2012 Tænker os, hvorfor er hun så proppet med orm ??

  • #19   15. apr 2012 "Tænker os, hvorfor er hun så proppet med orm ??"

    Samme her - MÅSKE "husker" opdrætteren galt mht. ormekure, eller måske har midlet ikke været et ordinært middel, men et alternativt.



  • #20   15. apr 2012 Tænker det samme Natravnen. Og det er ingen kritik. Men lyder altså vildt hun skulle være SÅ proppet med orm.

Kommentér på:
Sikke en grim nat :-(

Annonce