{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.541 visninger | Oprettet:

Tror min far mistede en kunde O_O {{forumTopicSubject}}

Igår fik min far besøg af en ældre (lidt overvægtig dame) som han kaldte hende.

Anton var ude i butikken og lå bare i sofaen og hyggede sig og passede sig selv.

Det første damen siger når hun kommer ind af døren, sikke dog en grim kamphund
-____________-'

Min far kigger så på hende og siger han er ikke nogen kamphund..... og hun er da heller ikke noget kønt syn selv!..... JAMEN JO FOR DET KUNNE HUN ALTSÅ SE BUM!

Jamen nå ok så, og fars kommentar ignorerede hun glædeligt.. ^^

Så, så anton så at hun havde en golden retriever ude i bilen, så anton løber hen til døren og gør (og logre så han er ikke sur)

Damen stiller sig så ind foran anton og siger at han skal forbi hende først før han for lov så meget som bare røre hendes hund.... O_O øh ok så....

Så svarer min far bare: Jamen det er altid rart med en mellem mad før hovedretten....

Her bliver hun sur og vender sig bare om med næsen i vejret - tøse sur og vender sig om og siger bare.... jamen her kommer jeg da ikke igen - jamen ok så ses må du ha en utrolig sur dag siger min far så bare, da hun går.

jaaaa.... hende ser vi nok ikke igen hehe - syntes bare lige jeg ville dele denne MEGET mærkelige oplevelse som jeg var vidne til O_O nogle mennesker nu om dage altså smiley

Ha en god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror min far mistede en kunde O_O
  • #1   20. sep 2013 Helt seriøst? Åh gud altså, hvor komisk o.o

  • #3   20. sep 2013 Den er vel bag en dør og hunden er vel inde i bilen, eller har jeg forstået det forkert? For så kan jeg da ikke se problemet o.o


  • #5   20. sep 2013 nej nej alexandoria du har forstået det helt korrekt, anton var inde i butikken bag en dør og hunden sad ude i bilen ude i indkørslen 5 meter væk eller sådan noget smiley så de var overhovedet ikke i nærheden af hinanden....

    Og ja det var MEGET komisk.... gjorde alt hvad jeg kunne for ikke at grine af hende smiley


  • #6   20. sep 2013 Nå, sådan forstod jeg det ikke xD
    Her må TS lige på banen og give os et svar, haha ^^

    Og der var hun, hurtigere end mig, haha xD


  • #7   20. sep 2013 Sikke da en opførsel af damen og sikke da en uheldig måde at din far håndterede det på....
    Anton skulle da ellers ikke med i butikken fordi han er aggressiv overfor andre hunde??


  • #8   20. sep 2013 Lise: Hehe se denne her: http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/554664-stor_forbedring

    Så ville du forstå bedre, min moster har nogenlunde kureret ham, hun er en super træner, han kan lege sådan der med vildt fremmede hunde nu (mest hunner) men også hanner smiley Og vi træner self videre smiley så derfor er han tilladt at komme med der over igen smiley


  • #10   20. sep 2013 Dum dame. Dum måde at takle det på af din far.
    Stakkels Anton hvis damen anmelder, at hun tror han er ulovlig.
    Dette vil så koste ham livet.
    Hvad skal han absolut med ned i den forretning for. Det er jo ikke første gang han bliver bemærket.
    Begynder faktisk at tro din fars (og din?) ligegyldighed dækker over et ønske om at "se hvad der sker"
    Farlig adfærd


  • #11   20. sep 2013 Maiken T:

    Meget mærkelig og besynderlig opførsel og en smule komisk ^^

    Det var der også, lige indtil den dag der trådte en politibetjent ind og krævede at vi viste bevis på hvad han var, og vi viste det vi havde og han sagde super, jamen så skulle han ik forstyrre mere, og hvis der nogensinde blev noget så skulle vi bare ringe smiley

    Så aftalte vi at jeg sørgede for at lære anton at kunne med andre hunde så vi ik kom i problemer pga af det og så sørgede far for at holde øje med ham i butikken, da hunden så gerne vil med derover. Og det er gået så fint, så nu er anton altså ovre og hjælpe far med at holde øje med fisk ligesom anton.

    De har jo den funktion at de render og holder øje med at folk ikke sætter fingre i vandet + de holder øje med om fiskene hopper (det kan idikere de er syge) eller hvis en fisk er hoppet op så henter de også min far, så de har faktisk en funktion smiley


  • #12   20. sep 2013 ligesom smutt self ikke anton gange 2 ^^

  • #15   20. sep 2013 Fed måde at takle kunden på. Hun har uanset hvilken race Anton er, ingen ret til at genere hverken ham eller din far. Hun skulle hav haft et los i rumpetten og være smidt ud med det samme smiley

  • #16   20. sep 2013 Jeg ville aldrig sætte antons liv i fare - og håber da min far har styr på hvad han laver, og når jeg nu ikke kan sige ham imod så kan jeg vel hjælpe anton så meget som muligt (træne hårdt og få ham til at kunne med andre hunde)???

    Og vi har jo alle de parpirer og blodprøver på at han er den blanding han + at han har været tjekket, da der en dag kom en politi betjent ind i butikken og så ham... og ville se parpirene på ham og dem så han, han var nærmest helt lykkelig (hvor er det bare skønt at se nogle som har orden i parpirene) og hvor er anton dog bare lækker siger han så, så tro mig har tingene i orden.... det sørgede jeg jo for når min far var så selvisk at ville og ville have ham med i butikken.... smiley


  • #17   20. sep 2013 Smutt: Der er forskel på at en venlig stemt betjent ser Anton, og at nogen anmelder.
    I første tilfælde kan betjenten beslutte han har hørt nok til at lade det ligge.
    I sidste tilfælde skal politiet undersøge ordentligt, I tilfældet med hundeloven vil det så sige, at i skal bevise han er lovlig. Dette kan i jo af gode grunde ikke. Ergo hvis han en dag bliver anmeldt så har i ham ikke mere. Ligegyldigt hvor mange venligsindede betjente som ellers tidligere har set ham.

    Har i blodprøver som går helt tilbage til forfædre med stamtavle? DNA test altså ikke de der fansy "lad os fastslå hundens race" tests


  • #18   20. sep 2013 Hvis folk sætter fingrene i vandet så gør hundene.... fordi så trækker folk fingrene op i shock og så kigger de bare på dem og logre.... (tro mig det virker)

    Hvis fiskene spriger i et bestemt kar, så sætter de sig foran karet og gør indtil min far kommer, sådan at de ikke fjerne sig fra stedet (så må min far self lede efter dem, men sådan er det jo)

    Og hvis fisken hopper ud, så har hundene en pive lyd de skal give.... de skal så sige den lyd mens de bevæger sig frem og tilbage mellem min far og fisken indtil han når frem til den ( dette er sket 3 gange og de har begge været super til det smiley

    Så de har en funktion smiley


  • #19   20. sep 2013 Uanset hvad, så burde hunden som butikshund ikke rejse sig og løbe hen og gø. Når den yderligere har et udseende, der kan forveksles med listehund, forstår jeg ikke, I tør have den i butikken - det er et forkert signal at sende til kunderne, og bare én sur kunde som for eksempel hende, I havde, kan ringe tin politiet og sige, at I har en 'aggressiv hund', der ikke er lovlig - og ovenikøbet i jeres butik!

    Det er ærgerligt, at en kunde taler sådan om hunden, men det er også en ærgerlig reaktion, din far giver hende - han burde håndtere det professionelt og med et smil i stedet for at give igen af samme skuffe. Jeg var blevet enormt vred, hvis nogen i en butik havde været næsvis overfor mig.


  • #20   20. sep 2013 Calle jep det har vi..... det tog en krig at finde dem alle, og det kostede os rundt regnet lidt over 20.000 kroner i blodprøver og søgning.... men det har vi fordi jeg strængt og surt og stædigt stod op for ham og sagde til min far at mister jeg anton så tilgiver jeg dig ikke! Så med hjælp fra de andre folk som har købt hans brødre og søskende så fandt vi det hele og de betalte self selv deres egne blodprøver smiley

  • #21   20. sep 2013 Jamen det er jo fint så.
    Syndes stadig ikke din far er moden nok til at eje en hund som Anton. Men det er så en anden sag smiley


  • #24   20. sep 2013 Vildt nok, at han kan rettes op på 5 dage, med andre hunde smiley


  • #25   20. sep 2013 Wow. Det er noget af et papirarbejde I har lavet. Fedt gjort! :o)

    Og sikke en tumpet dame.


  • #26   20. sep 2013 isabelle - haha ja ok hvis han fulgte rund i røven af kunderne kan jeg godt forstå at man bliver nervøs, dette er dog ikke tilfældet, han går bare tilfældigt rund til de forskellige kar og kigger og går videre, self kan vi ikke forhindre alle i at stikke fingrene i men det er blevet meget bedre siden min far trænede dem til at holde øje med det smiley

    Haha jaer ok man stikker normalt ikke fingrene ned i akvarier, men nu er dette kæmpe kar på 50.000 liter vand med japanske koi karper på mellem 30 - 100 cm lange fisk som er håndtamme og sultne, men derfor må folk stadig ikke stikke fingrene derned i , men det er åbenbart svært at modstå smiley

    Takker...... jeg har virkelig gjort mit bedste: Hegnet hele grunden ind sådan at hundene ikke kan rende ud og ingen kan rende ind...... har brugt mange af mine egne penge på at sikre antons fremtid........ har trænet hårdt for at få en stabil og dejlig hund...... og meget mere og det har givet pote, men været meget hårdt ^^


  • #27   20. sep 2013 STB mom: Haha det er ikke kun 5 dage smiley

    Jeg tror du tænker på den jeg skrev hvor han farede og holdte en hanhund nede mens han knurede, men allerede der var vi jo igang og havde vi ikke været det, så havde han bidt den, men pga træning så gjorde han ikke det smiley og yderligere intivsiv træning gav at han kom så langt på så kort tid til at lege med hun hunden, og nu også meget bedre med andre hanhunde smiley + vi træner stadig ^^


  • #28   20. sep 2013 og calle det er du ikke ene om at syntes.... den mand er sku lidt speciel ^^

  • #29   20. sep 2013 Okay. Så bare den tidligere tråd.


  • #30   20. sep 2013 Ja nemlig tænkte nok det var den med hanhunden du havde læst, og rigtig nok han viste sig dominerende for den, men han bed den ikke direkte som han ville have gjort før i tiden så allerede der var træningen langt fremme, men jeg fik jo set at han stadig krævede en del træning, så vi ringede lige til alle vennerne og så trænede vi lige lidt mere intisivt de dage op til her smiley og det gav bare super pote!

  • #32   20. sep 2013 Ja, damens opførsel var måske lidt sær, men din fars håndtering af situationen var måske heller ikke helt heldig. smiley

  • #33   20. sep 2013 undskyld men jeg syntes IKKE din far har reageret forkert, for pokker hvis jeg tænker hvad jeg havde sagt hvis det var mine hunde en havde kaldt grim så var jeg godt nok blevet gal.
    Men selvfølgelig så skal du ikke hoppe op af folk og gø rigtig meget uden grund. Men det syntes jeg egentlig heller ikke du giver udtryk for at han gør.
    og om en hund ligner en kamhund eller ej, er jo ligegyldigt er den det ikke så er den det ikke


  • #34   20. sep 2013 Heidi C - Hehe han hoppede ikke op, han rejse sig fra sofaen hvor han lå og gik hen til glas døren med logrende hale og gøede og pev fordi han ville ud til hunden i bilen, og så stilte hun sig ind foran ham, og fik det til at se ud som om anton ønskede at æde hendes hund ^^

  • #38   20. sep 2013 Maiken T: takker og tro mig det gør jeg også! passer på ham så godt jeg nu engang kan.... de 20.000 kr som vi måtte af med er mine egne opsparede penge fra arbejde ^^

  • #39   20. sep 2013 Jeg høre tit og ofte at mine hunde er grimme. Hvis jeg reagerede med vrede og små uforskammethed hver eneste gang, så havde jeg nok adskillige brud på næse, kæbe og manglende tænder smiley
    Dumme mennesker bliver ikke mindre dumme af man synker ned på deres niveau.


  • #40   20. sep 2013 Synes bestemt heller ikke at farmanden her har de bedste manerer i hele verden.



  • #43   20. sep 2013 Karin - han har enormt mange kunde også faste smiley

    Men min far finder sig ikke i noget ...... og sådan er han skabt (ikke engang hans egen familie finder han sig i taler sådan til ham)

    Og nogle folk finder sig ikke i det og så siger han fuck dem..... men de fleste repekterer ham for hans ærlige væsen som de kalder det ^^

    Jaaaa...... jeg ved ikke selv hvad jeg vil sige andet end han er speciel hehe ^^'


  • #44   20. sep 2013 Altså jeg hører nærmest hver dag at Zoey ligner en rotte, en syg rotte, en hårløs mus, klam og ulækker, syg hund osv.. Hvis jeg skulle svare igen på de bemærkninger så kunne jeg ikke lave andet.

    Forstår ikke folks behov for at synke ligeså lavt og svine vedkommende til.. Jeg ser det bare som om jeg er et bedre menneske end det..

    F.eks forleden da vi ventede på toget, stod der en ung mor med hendes lille søn, hvor hun siger til sønnen "se!! hvor er den grim den rotte... Og den har endda tøj på, har du set det skat? en rotte med tøj på!"

    Ikke om jeg så ville begynde at sige noget negativt om hende eller hendes søn.. Jeg sagde blot jeg ikke synes det var en særlig anstændig måde at opdrage sit barn på, da børnene ikke burde lære at det er okay at tale sådan.


  • #46   20. sep 2013 Nej tænkte jeg også Karin - men han har startet et kæmpe firma med den holdning og er en af danmarks bedste telemarketings chefer.... så noget må han gøre rigtig ^^

  • #48   20. sep 2013 Men man burde måske som et voksent menneske kunne tale lidt mere ordentligt til folk.. Det er jo at forvente at folk vil forvelske Anton med en listehund, på baggrund af hans udseende, så det kan næppe komme bag på ham eller jer at i vil få sådan nogle kommentarer..

    Ligeså vel som det ikke kommer bag på mig at jeg får nogle mærkelige bemærkninger hen af vejen når jeg går med Zoey.


  • #49   20. sep 2013 tænk jeg troede han havde en akvarie forretning.

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #50   20. sep 2013 For mig lyder det ikke troværdig at i kan bevise hundens forældre.Hvorfor har i ikke bare købt en med stamtavle i første omgang.Ud over det så lyder det til i ikke forstå hvad det er for en hund i har.Hvorfor ikke holde hunden væk fra hunde den ikke kender.Det går galt før eller siden.

  • #51   20. sep 2013 alexandra W det rør mig heller ikke så meget, syntes bare lige at denne episode var lidt speciel smiley

    Og jeg syntes bestemt også at man skal snakke ordenligt til hinanden smiley


  • #52   20. sep 2013 Ej hvor ubehøvlet, og nærgående at man bare kommer og sviner ens person hund til..
    og påstår hårdnakket at det en kamphund eeeiw ....

    Sørgeligt nogen mennesker, går op i om det er en kamp hund eller ej.. det kan jo ikke bedømmes ud fra udseende det kun ejeren der gør den det til det..
    øv øv en grim oplevelse.. jeg oplever desværrre også selv fordi jeg har en chi
    det mener folk også er en rotte og noget så hystrisk satans hunde!
    han er bare noget af det mest kælende hund som giver så meget kærlighed!

    Kan ikke fordrage mennesker der tilsviner andres hunde, :S



  • #53   20. sep 2013 Siger heller ikke det rør dig.. Jeg siger blot at du/din far burde vide allerede fra start af at der ville komme sådan nogle kommentarer når folk støder på Anton.. Det er jo at forvente med hans udseende.. Så derfor kan jeg faktisk ikke forstå det kan hidse din far så meget op.. I har jo trods alt selv valgt en hund der har et listehunds udseende, så det må man jo tage med.. Hvis i har alt jeres på det rene, så burde i bare kunne grine af de mennesker som ikke ved bedre.. Men at ligefrem stå og svine vedkommende til synes jeg er tilgrin.. Der kan hurtigt spredes rygter omkring hans væremåde overfor kunderne, og det vil næppe give penge i kassen smiley

    Jeg har jo også valgt en hund med et specielt udseende, så jeg lad mig slet ikke synke ned på folks niveau hvis de siger noget grimt.. smiley


  • #54   20. sep 2013 Jeg tror han bliver sur fordi han mener at voksne mennesker burde kunne tænke sig om inden de taler.... og så er han sådan set stort set ligeglad med om han på forhånd viste den ser special ud.... smiley

    - hvis man ikke kan sige noget pænt så lad hellere vær det er det jeg går lidt efter ^^


  • #55   20. sep 2013 Jamen jeg er da helt enig.. Jeg synes også folk skal tale ordentligt, men det gælder begge veje... Blot fordi en person taler grimt, synes jeg ikke ligefrem giver din far eller andre lov til at svare grimt igen.. Der må man ligesom være det bedre menneske og ignorere det..

    Det ville blot være ærgerligt hvis den dame gik rundt og fortalte folk hvordan der blev talt for det kan ende i at han mister kunder, for jeg gad sgu ikke handle et sted hvor jeg kunne blive talt sådan til smiley Man burde bare overveje hvorvidt det gavner noget at tale sådan til folk..

    Jeg kan da også godt få gråhår af folk der sviner Zoey til, men altså.. Skidt pyt. Jeg gider ikke bruge min energi på den type mennesker.


  • #56   20. sep 2013 Nåh..vil det så sige, din far ikke selv høre under kategorien "voksne mennesker"? smiley

    Foresvæver mig også, hans måde at tale til for eksempel dig ikke altid har været pæn.


  • #57   20. sep 2013 Se det her fra en anden side; kundens feks..

    Anton ligner en amstaff, du kan nægte det pure, men det gør han.
    - Kunden reagerer naturligt på det, hun har selv hund, og bliver forskrækket over at jeres amstaff-lignende hund pludselig gør af hendes hund.

    Hun behøver ikke kalde den grim nej, men har din far slet ikke lært at tage sig af besværlige kunder? At det der afvæbner bedst er venlighed og smil?

    Jeg kom heller ikke i en butik hvor ejer var grov i munden, og der samtidig rendte en hund med tvivlsom afstamning rundt og gøede - og endda satte i fuld firspring efter hunde på parkeringspladsen til butikken.

    Det er din fars hund ja, han skal tage ansvar for hvad han har at gøre med. Line på den hund hvis den ikke kan kontrolleres, også inde i butikken. Gør han ikke det, hvem vil i så pive til hvis og når Anton får succes med at få ordentligt fat i en anden hund?

    Jeg tror din far mister mange kunder, hvis det er sådan han dyrker kundepleje...


  • #58   20. sep 2013 Calle: Han har et kæmpe fiske og havedams center som han er ejer for + han er chef for det største telemarketing center som han selv har opstartet og senere soldt: så det der med kunder jaa.... jeg ved ikke hvad hans holdning er ^^

    Nøøøh han snakker ikke altid pænt hverken til mig, min mor eller min bror ^^men jeg har lært at leve med det da jeg tænker det er hans personlighed smiley

    Og nej calle han er ikke selv et voksent menneske smiley



  • #59   20. sep 2013 Ja og så er jeg jo lige Rasmus modsat igen igen igen men hva pokker.
    nej man skal selvfølgelig altid tale pænt til hinanden men, kan i aldrig blive irriteret over folks meninger fordi de støder nogen i holder af om det så er mennesker eller dyr. Jeg kan godt forstå han handlede som han gjorde og nej jeg syntes faktisk ikke man kan være bekendt at sige at man ikke er moden til at have en bestemt slags hund fordi man siger sin mening.
    Ærlighed er sku da en god ting ! og ærligst talt så vil jeg helst folk siger tingene lige ud til mig, lige som jeg selv altid gør.

    Eksempelvis var der for ikke så længe siden en der kom over til mig og sagde at min hest lignede en ko fordi hun ikke havde nogen gang eller noget.

    så siger jeg at så lignede de da vidst hinanden for hvis hun var dum nok til at sige sådan så måtte hun da også være en ko.

    og nej det får jeg sku ikke dårlig samvittighed over tvært imod, dyerne kan ikke selv tale, så hvad med at tal som de ville have gjort det hvis de kunne?

    og så er det jo vigtig at holde fast i at hunden her absolut intet havde gjort damen, vil i finde jer i at folk siger jeres hunde er grimme og gør dem til en masse de ikke er så værsgo men det må i også acceptere at vi er nogen der ikke vil finde os i
    - ja undskyld men så er det sagt


  • #60   20. sep 2013 Heidi C - dig turde jeg virkelig ikke være ærlig overfor hvis du reagere på den måde.

    folk skal sige tingene lige ud, siger du - men samtidig giver du dem også et møgfald når de siger din hest ligner en ko

    og damen i butikken sagde jo netop tingene lige ud, som butiksindehaver mener jeg bare ikke man så har lov til at sige hun også er grim.

    jeg var ikke kommet i sådan en butik igen, men det var jeg jo så nok ikke alligevel, jeg ville nemlig ikke bryde mig om to hunde der fulgte alle mine bevægelser - især ikke når den ene så sådan ud - beklager

    det er ikke alle der bryder sig om mine hunde, hverken deres udseende eller deres temperament, men det fare jeg altså ikke op i det røde felt over, de har jo lige præsis lov til at have deres egen mening og jeg har lov til at have min


  • #62   20. sep 2013 Min første tanke var, om din far tænker på at han jo skal leve af kunderne. Nu er hun gået fra butikken med en rigtig dårlig oplevelse. Når hun kommer hjem, så fortæller hun det til manden, børnene, naboen, kollegaerne, på arbejdspladsen, i hundeskoven, til familiefesten og deler oplevelsen på facebook. Disse mennesker fortæller historien videre, og nu ER Anton blevet en kamphund, der løb ud på parkeringspladsen og var lige ved at æde kunden for at komme ind til hendes hund, mens din far bare har stået og været ubehøvlet af værste skuffe, uden at han gad fjerne sin kamphund.

    Kan du selv se hvordan historien udvikler sig i tredje led?

    Selvfølgelig skal man ikke finde sig i alt, men man er s.. nødt til at sluge nogle kameler og lære at smile pænt, selvom man har mest lyst til at kaste sig ud i ninjaøvelser og losse kunden til månen, men det får man bare ikke mad på bordet af.


  • #64   20. sep 2013 Bjergged jeg kunne ikke have sagt det meget bedre selv! smiley

    Jeg er enig med jer.... og vil bare at i ved jeg gør mit bedste!

    Jeg lever selv efter det at man skal behandle andre som man gerne selv vil behandles, med alt hvad det indebærer smiley


  • #65   23. sep 2013 Connie
    Nej men jeg er da sikkert også farlig, nej jeg er da ej. Men taler du grimt om mine dyr er det det samme som at tale grønt til mig. Taler du grimt til mig får du heller ikke et rosen rødt svar tilbage.

    Kathrine jeg er 19 og hvor gammel er det nu lige du er


  • #67   23. sep 2013 Isabell
    Hvad skal det så betyde? smiley
    Man må da sige hvad man vil, men man skal ikke forlange at jeg ville pakke alt ind og være falsk og sige noget andet end hvad jeg tænker.
    Her får man den hele sandhed uden omsvøb, men det betyder jo ikke at man ikke også selv skal gøre det samme.
    Jeg gider bare ikke den holdning der siger at man må tale lige så grimt man har lyst til men hvis andre taler tilbage i samme sprog er de nogle idioter. Nej det skal være lige for lige andet siger jeg ikke smiley


  • #68   23. sep 2013 Alting starter med en selv.....

    Hvis man ikke bryder sig om at blive talt grimt til, så er det mest meningsfulde at gøre at være respektfuld overfor andre.

    Den der lidt misforståede retfærdighedssans med øje-for-øje-tanken bag, den kommer til at bringe grimme ting med sig i fremtiden.
    Den udbredes desværre mere og mere disse år...


  • #70   23. sep 2013 CH
    Ja men så er spørgsmålet jo bare hvor misforstået den er. Personligt syntes jeg jo at der er meget fornuft i det.

    Conny
    UPS der skulle stå grimt. Tak for rettelsen smiley


  • #71   23. sep 2013 Heidi C - ja, jeg ved godt at mange synes det er meningsfuldt at holde på sin ret uanset konsekvenserne.

    Øje og for øje tanken er ikke ny, til gengæld er den gennemprøvet og fred har den aldrig nogensinde bragt med sig, tværtimod.

    Menneskeheden lider af gentagelsestvang og det ser ud til at det nu er så længe siden at det sidst blev afprøvet at vi skal til det igen. Det er trist... Ærgerligt at der ikke huskes mere fra generation til generation.


  • #73   23. sep 2013 Man kan godt give svar på tiltale uden at tale grimt samtidigt - det kræver heller ikke den store hjerneaktivitet..... Selvom nogen så alligevel foretrækker børnehavestadiet og eskalering af den grimme tone.

  • #74   23. sep 2013 CH
    Det kan man jo godt sige men omvendt er det også pykologisk bevist at det ikker er sundt for noget menneske at bide alting i sig, forsvarsmekanismen som at sige sine holdninger er dermed en meget naturligting og faktisk også sundt. Dessuden er der heldigvis stadig mennesker der sætter pris på ærlighed uden omsvøb (:

    nu siger du at det aldig har bragt fred med sig men det er faktisk ikke helt korekt, for hvis man hele tiden sørger for at få sine føleser ud, hober de sig heller ikke op som en bobbel der på et eller andet tidspunkt må og skal sprænges lige gyldigt hvor hensigts messigt det så end er, og denne ophobning vil ofte give et langt mere alvorligt udfald.

    Men lad os nu sige rent hypotetisk at jeg sagde dine hunde lignede grimme gadekryds blev du nok heller ikke ligefrem glad (det er dog ikke tilfeldet da jeg syntes de ser rigtig søde og fine ud og heller ikke ville tale på den måde da jeg ikke er den der starter med at tale grimt og da slet ikke uden grund, men ville du i´kke blive den mindste smugle såret eller have lyst til at svare igen? )

    Den guggommeligt kællinge ophøjede mega pixel

    først og fremmest tak for at du kalder mig barnlig, dejligt at få et smil på læben over at du ikke ser tingene ud fra andres perspektiv, hvilket jeg måske heller ikke syntes er helt voksent. Vi er jo nogle som ikke gør det af andre grunde end lyst til at svare igen og så som det står forklaret i dette indlæg lidt højere (:


  • #75   23. sep 2013 Jeg skriver på intet tidspunkt at man ikke skal sige til og fra overfor folk, der overskrider ens grænser.
    Det handler om måden, man gør det på. Det er ikke nødvendigt at tale grimt til folk alene fordi de taler grimt til en. Man kan sagtens sige fra på en respektfuld måde.

    Og har man altid en respektfuld indgangsvinkel til kommunikation med andre mennesker, så har man da i det mindste forsøgt at bidrage til ro og ikke til konflikt. Så ligger ansvaret på andres hænder...



  • #76   23. sep 2013 Det kan jeg så ikke være enig i jeg ved godt jeg er lidt Rasmus modsat
    men hvis du syntes en person er en dum skid så sig det istædet for jeg bryder mig ikke om, i mit hovede virker det meget mere ægte, og ærlighed er vigtiger for mig end om folk så bliver stødt eller ej, hvis de blvier stødt skal de måske ikke begynde. et gammelt ordsprog siger at man ikke skal kaste med sten hvis man bor i et glashus og den sandhed syntes jeg faktisk der er til at ta og føle på.

    Vær ærlig både over for andre og ikke mindst over for sig selv. i danmark har vi altså ytringsfrihed !


  • #78   23. sep 2013 Heidi C - du må jo føle dig truffet, siden du reagerer sådan.

    Men ja, jeg synes da bestemt ikke din måde at give respons på er synderligt voksen.

    Og ytringsfrihed betyder ikke at man kan opføre sig som man lyster - der ER stadig grænser først og fremmest ifølge loven, og sekundært noget der hedder pli.


  • #79   23. sep 2013 Der er mange, der har det som dig, Heidi. Og det er jeg personligt ked af.

    Man kan sagtens være ærlig og ægte uden man behøver at synke sig selv ned til den laveste fællesnævner rent kommunikationsmæssigt.

    Isabelle - bare så fint, når det går på den måde. Da jeg gik på seminariet landede jeg i en gruppe med en kvinde, der virkelig havde et horn i siden på mig. Det er klart, at det også blev gensidigt. Vi talte helt åbent om det og indrettede os efter det - og faktisk endte vi helt på samme side smiley



  • #80   23. sep 2013 ja men så fik du jo også sprunget det der kunne have udviklet sig til en stor bobbel, da den var helt lille ved at sige det du i virkeligheden følte og det er jo det jeg hele tiden har forsøgt at sige at man skal. Jeg har aldrig skrevet det mindste om hvordan man skal behandle hinanden for selvfølgelig skal det være ´godt og med respekt, men det er noget helt andet at man samtdig skal sige det man føler, så havde du istædet sagt ja men jeg kan heller ikke lide dig og så kommet med en grund, eller sagt hva pokker din mening nu var er det helt fint, og lad så være med at hænge sig i hvor mange tillægsord der er med (:

  • #81   23. sep 2013 Helt ærligt, så synes jeg ikke det giver mening at sige den slags til folk, man ikke i fremtiden skal have en relation til.

    En tilfældig mand på gaden, der grisser mig til, han får et skuldertræk... Ikke om jeg vil optrappe en konflikt fordi jeg synes jeg har ret til at sige, hvad jeg mener om ham.



  • #82   23. sep 2013 CH
    nej men det er din mening og den kan jo måske også være fin nok, men husk nu at det ikke gør mig til et dårligt menneske, barnlig eller noget som helst andet bare fordi jeg har en anden holdning, jeg kan tillade mig hva jag har lyst til, så længe det ikke kommer i kambolage med straffeloven (:


  • #83   23. sep 2013 nu er der faktisk ret stor forskel på at VÆRE barnlig og OPFØRE sig barnligt... bare til din info...

    Men jeg synes da det er lidt morsomt at jeg udtaler mig generelt, og du så selv placerer dig i en kategori, som ingen ellers har sat dig i.
    Det er faktisk heller ikke særligt pænt at lægge ord i munden på folk, og det synes jeg du gør lidt rigeligt her, idet ingen har kaldt dig - som person - for barnlig.


  • #84   23. sep 2013 Jeg har ikke skrevet et ord om at være barnlig eller være et dårligt menneske....

  • #85   23. sep 2013 Man skal behandle andre som man gerne selv vil behandles.... dette indebærer begge veje.

    Taler en person grimt til mig smiler jeg bare og er flabet (det skader nemlig dem mere end mig så smiley

    Taler/hvisker to personer grimt om en person bag personens ryg, er jeg ikke bange for med høj stemme og bryde in og sige alt det øjt de lige har sagt så personen kan høre det og så forsvare denne person, så sidder de to andre nemlig røde i hovedet og meget mugne smiley

    og ellers prøver jeg at snakke pænt til folk, så længe de holder en ordenlig tone til mig, det hænder dog at hvis personen siger noget meget grimt til mig jeg ikke kan smile af og svare en smule flabet, så kan jeg godt blive vred, men for det meste vender jeg mig bare om og går smiley


  • #87   23. sep 2013 den bedste straf er en god ydmygelse, sådan er jeg altid blevet opdraget, og det må jeg desværre meddele er sandt, bliver du først ydmyget når du gør noget, vil du helst ikke gøre det igen....

  • #88   23. sep 2013 Den guddommelige ...
    Dit argument var som jeg forstod det at du mener man opfører sig barneligt hvis man reagere ligesom faren her havde gjordt og da jeg har lagt op til at jeg ville reagere på samme måde mener du vel også jeg opfører mig barnligt og derved ligger jeg ikke ord i munden på nogle..!

    Jeg siger så bare at jeg ikke er enig med dig da jeg syntes det er den rigtige måde at reagere på


  • #89   23. sep 2013 Ch
    Nej men det er bare så du husker det da du lyder til at mene jeg er galt på den


  • #90   23. sep 2013 Smut og Anton
    Dejligt med en der gør det samme som en selv og jeg kan kun sige at jeg gør det samme selv for som du skriver så er det noget der virker:)


  • #91   23. sep 2013 jo, du lægger ord i munden på ihvertfald mig:

    du vælger stadig at lege fri fortolkning på en generel udtalelse så den bliver en sviner mod dig.
    Men ok, gør/tænk/fortolk som du vil.. det er et frit land - jeg ville bare stadig ønske at folk ville læse hvad man skriver og ikke hvad man IKKE skriver.
    Jeg gider så ikke tærske mere langhalm på den med dig, for jeg har bedre ting at tage mig til her på mine gamle dage... som at skrubbe ud i solskinnet og ride en god tur i skoven.


  • #92   23. sep 2013 Jeg er ganske aldeles uenig med dig - jeg vurderer ikke om du er gal på den eller ej.

    Kommunikation går så meget lettere, hvis man lader være med at tolke en hel masse, og så bare forholder sig til det, der rent faktisk står skrevet.


  • #94   23. sep 2013 Meget a pro pro, så linkede min mor lige til denne på FB smiley



    profilbillede
  • #95   23. sep 2013 Jeg holder mig altså også til hvad der står men hold da op hvor skal man passe på man ikke ytrer sig hvis man har en anden holdning man får godt nok let en sviner som eks af dig den guddommelige. Har du overvejet det er dig der skriver tingene forkert og hvordan er det nu lige det kan være du mener man opfører sig barnligt ud fra den måde som nogle mennesker svare på. Når du ikke vil være ved det når man så skriver man er en af dem der svare på denne måde bliver du sur og mener man ligger ord i munden på dig. Men nej nu må du sku tage en beslutning. Virker ihvertfald underligt at noget du skriver kun gælder i teorien....
    Men okay du taler jo heller ikke ordentelig...


    hvem der skal straffes det håber jeg da ikke der er nogle der ?

    Men folkene accepter nu at det ikke er alle der lever i et eller andet hippie pis med peace , love and harmony men i den virkelige verden og har egne holdninger og der er intet galt i det vi er alle forskellige



  • #96   23. sep 2013 Jeg synes da det er imponerende man kan have et firma der er kundeafhængig, og så ligefrem pisse sådan af på sine kunder...
    Jeg var heller ikke kommet igen.
    (at jeg så heller ikke havde reageret så stærkt på jeres hund i første omgang er noget andet) Men vil man være i servicebranchen og arbejde med kunder, så må man sørme også yde service! Og det til alle kunder...


  • #97   24. sep 2013 Ved du hvad smut og anton, jeg finder det Lidt trist hvis man bruger ydmygelse som straf;(

  • #98   24. sep 2013 bodil D, ja jeg syntes det også det er forfærdeligt, det er ikke det, men det er det jeg er blevet opdraget med, så det sidder desværre dybt, jeg prøver self at holde det i mig selv men engang imellem kommer det ud, og af erfaring både fra mig selv og af mine venner som er blevet udsat for det.... at bliver du ydmyget så gør du det sku ik igen.... hermed ikke sagt at jeg går ind for det!

  • #99   24. sep 2013 Tænk at have din far til chef, hvis han også bruger at ydmyge personalet smiley

  • #100   24. sep 2013 det skal jeg ikke kunne svare på, jeg ved bare han ikke er blevet fyret endnu, så noget gør han jo vel nok rigtig smiley

  • #101   24. sep 2013 Ja eller også er han effektiv nok (indtjening) til, at cheferne ser igennem fingre med han knækker nogle psyker på sin vej. Herregud fodfolk kan udskiftes.
    Det ville ikke være første gang i historien det var tilfældet.
    Jeg har da mødt et par stykker af slagsen.

    Det gør det dog ikke mere rigtigt eller klædeligt. Det kaldes faktisk for en dårlig chef.


  • #102   24. sep 2013 Calle: Du kan åbenbart læse mine tanker smiley

  • #104   25. sep 2013 Nu er det sådan at jeg taler eller reagere jo ikke som jeg gør for at skade nogle som du jo nærmest får mig til at lyde som. Jeg tænker faktisk rigtig ofte og hjælper rigtig mange der har det skidt.

    Med hippie pis mener jeg at jeg ikke vil pakke alting ind og leve i peace love and harmony bare fordi det kan gøre nogle kede af det at sige tingene ligeud. Dermed ikke sagt at jeg ikke tænker over hvordan andre mennesker har det.

    Med hensyn til om det har ført noget godt med sig eller ej så er det vidst lidt lige som at snakke i øst og vest at skulle blive enig med dig. Dog kan jeg sagtens acceptere at du har en anden holdning end jeg.
    Men jeg vil lige give dig et eksempel på at det godt kan fører noget godt med sig.

    En person kom en dag over til mig og var virkelig ubehøvlet uden nogen rigtig grund, så jeg svare igen, som altid. Vigør et mindre skænderi dog naturligvis uden at hæve stemmen eller noget. Ca. 7 minutter inde i skænderiet kigger vi på hinanden og griner. Hvorefter hun sagde undskyld, men bare havde haft brug for at løsne lidt op og blive sagt imod. For det viste sig at hun havde lidt samme holdning som mig, med at det engang imellem kan være rart. Efter det har vi været de bedste veninder smiley


  • #105   25. sep 2013 Jeg synes godt nok verden ville være et trist sted hvis alle ikke "vil pakke alting ind og leve i peace love and harmony bare fordi det kan gøre nogle kede af det at sige tingene ligeud".

    Heidi, dejligt for dig at du har fundet en ligesindede veninde. Jeg er dog glad for at de mennesker jeg omgås, ikke er sådan. smiley


  • #107   25. sep 2013 Om jeg gad at bruge 7 minutter af mit liv på et skænderi smiley



  • #110   25. sep 2013 Isabelle, det er en skøn dag når man opdager at argumentation ikke handler om at få ret, men om at udvikle sig smiley

  • #111   25. sep 2013 Batdog
    Først af alt tak fordi du kalder mig dum.dejligt at have noget at grine af = dig.
    Desuden når de skriver XXXer en ting og jeg så siger jeg har samme holdning eller ville reagere på samme måde. Ja undskyld hva pokker er forskellen så på om de siges af mig eller ham.ja enten er det en meget dobbelt moralsk holdning. Ellers må jeg vel også være en del af den holdning de har. Så

    CH tillykke


    isabell
    først og alt det forstod jeg altså ikke et hug af. Hvordan kan jeg illustrer krig fattet jeg ikke. Anden ting jamen så er der vel ikke noget halt i peace lov and harmony. Hvis altså man ikke selv har et problem med det personligt syntes jeg bare det virker meget kvælende og falsk.


  • #112   25. sep 2013 Heidi, prøv lige at læs Batdogs indlæg igen. Du gør lige præcis det, hun forsøger at forklare dig at der IKKE er grund til at gøre. Ganske enkelt fordi du tolker noget andet end det, folk rent faktisk skriver.

    Dit tillykke synes jeg egentlig mest af alt er en disrespektfuld respons.. Men dig om det.


  • #114   25. sep 2013 CH nu er det sådan at der dirrekte står (du er dum'/''dum fordi du blæser bobler gennem næsen)
    hvilket er klamt og en dirrekte skrift på at jeg skulle være dum.


  • #116   25. sep 2013 Heidi, det er en eksemplificering af problematikken.

    Der er altså ingen konflikt i det der overhovedet.


  • #118   25. sep 2013 Isabell
    Jeg ved altså godt der også var nuancer dengang. Men det er ikke det man forbinder så meget med peace love and harmony smiley

    Ja for ethvert mennesker har også negative følelser som er en del af den forsvarsmekanisme mennesket er skabt med. Da det er noget vi har fra naturens side syntes jeg også det vil være forkert, falsk, unaturligt og urealistisk at undertrygge og overse det ved ikke en gang imellem at tale som man vil uden forbehold eller tage et skænderi i ny og næ hvilket jeg også føler kan være livsbekraaftende fordi man så for alvor møder modsætnings holdninger smiley


  • #119   25. sep 2013 Man undertrykker altså ikke noget som helst ved at udtrykke sig respektfuldt. Heller ikke selvom man er vred og siger fra.

    Man behøver ikke at tale nedsættende om/til andre for at få sit budskab ud, heller ikke selvom budskabet er kritisk.
    Man behøver blot at holde sig til emnet og ikke blive personlig.

    Og så a pro pro - passe alvorligt på med tolkninger da disse ofte ikke har relation til virkeligheden men er et udtryk for egne følelser.


  • #120   25. sep 2013 altså for det første er jeg ikke sur for det andet står der
    Du er dum. Måske et eksempel måske noget andet men hvis ikke det er til mig hvorfor skriver du så du ?


  • #121   25. sep 2013 Jeg er i øvrigt også uenig med dig i, at skænderier er livsbekræftende. Meningsudvekslinger er udviklende. Skænderier er for mig drænende for det gode forhold og trækker energien ud af alle parter.

    Jeg er så uendelig glad for at skænderier ikke længere er en del af mit liv. Det er så meget lettere at forstå hinanden, når man taler sammen fremfor at råbe.


  • #122   25. sep 2013 Heidi, du skal da læse konteksten, det står i. Der står ikke at du er dum - det er eksempler!


  • #124   25. sep 2013 CH meget muligt men det skal nok også siges at med hensyn til tolkning då er det jo en individuel ting da det er noget der står mellem linjerne. Nu ved jeg godt det er to forskellige ting. Men prøv at tage en novelle eller en kontekst der vil også være mange forskellige varriatiner af de forskellige tolkninger :Ddermed ikke sagt man ikke skal være opmærksom. Blot at skribenten skal være det også

  • #126   25. sep 2013 pssst CH.. det hedder 'apropos' smiley

  • #127   25. sep 2013 Ch
    Det er din holdning ikke min men nogle ting skal man da også kunne snakke om og det kan jeg nu også om langt de fleste men hvis folk jeg ikke kender starter med at komme med en glabet kommentar skal de ikke regne med at jeg taler soldkins sødt tilbage men er det folk dercstille og roligt kommer for at drøfte noget de er ueninge i så tager vi den stille og roligt smiley


  • #130   25. sep 2013 Jeg mener netop IKKE man skal læse mellem linjerne, tværtimod. Det er der, misforståelserne opstår.

    Og ja, man skal da tale om tingene. Men man behøver ikke at være andet end respektfuld, når man gør det.
    Man får det ikke bedre med sig selv af at sige fra på en ubehøvlet måde fremfor en respektfuld måde.
    For mig tværtimod.


  • #131   25. sep 2013 Isabelle - en enkelt ret aktuel justering: Jeg synes, det er ubehageligt, når du....

    smiley


  • #132   25. sep 2013 Fint men du starter nu altså med at sige det er et velment råd og i dit eksempel skriver du kun du...
    Kan nu heller ikke se hvad jeg skal med en persons råd der hverken kender mig eller ved særlig meget om mig eller ingen ting om mig. Det virker for mig meget som om man føler sig bedste vidende. Måske er det ikke din hensigt. Da du siger det ikke er personligt men ment til alle ? Men når du starter med at skrive det var et godt råd til mig ja så virker det lidt mærkeligt syntes jeg


  • #133   25. sep 2013 Hvis bare man kan nøjes med at læse hvad der står i teksten og forholde sig til det, og ikke prøve at fortolke hvad der ikke står, så er man nået langt...

  • #134   25. sep 2013 Heidi, man lærer meget om mennesker, også dem man ikke kender, udfra deres måde at snakke til andre på. Og nu har du også selv fortalt en del om din måde at kommunikere på smiley

  • #135   25. sep 2013 Jeg har et meget godt eksempel på at man skal passe alvorligt på med at tolke (læse mellem linjerne) i stedet for at høre/læse hvad er egentlig bliver sagt. Vi havde for nyligt et seminar angående værdier på arbejdspladsen og manden, der stod for det fortalte, at han for noget tid siden havde stået og kigget ud af sit vindue i stuen. Pludselig kom det lettere irriteret fra hans hustru "du er altid så fraværende!". I virkeligheden havde han stået og kigget på deres have og tænkt over hvor lykkelig han var for at have bygget alt dette op med sin hustru og spekulerede på hvordan han mon kunne vise det. Han var altså MEGET nærværende, men fordi hun ikke spurgte, hvad han tænkte på, men i stedet tolkede en hel masse, kom hun til en helt forkert konklusion. Det sker desværre tit...

  • #136   25. sep 2013 isabell og CH
    jo men det er sådan at det ikke er alle der ligger mærke til at de læser mellem linjer og det i virkeligheden er noget alle gør mere eller mindrer (:
    med hensyn til dit alternativ er det nok rigtig nok men det er ikke der jeg føler for, da jeg ikke havde brug for nogen forklaring, blot at jeg ikke havde lyst til at skrive med vekommende hvilket jeg også syntes der står meget dirrekte (:

    nu har jeg jo så heller ikke noget problem med at tale om tingene det eneste jeg siger at hvis folk jeg ikke kender er flabede over for mig får de igen af samme skuffe. Behandel andre som du gerne selv vil behandles siger et ordsprog så hvis du behandkler mig på en måde behandler jeg på samme måde. (:



  • #137   25. sep 2013 Og ja hvis folk ikke taler ordenteligt til mig ja s for jeg det faktisk også bedre af give lidt igen (:

  • #138   25. sep 2013 Kingbøf
    muligvis rigtig men fra at lærer hvordan andre gør til at lave om på hvordan man selv gør er der lang vej, og når jeg syntes min måde er mindst lige så rigtig (:

    Trine
    åhh nej det er ¨så trist når sådan noget sker, men hvis bare han så kunne forklare hende det kan man jo håbe det gik i orden. Fejlfortolkninger er trist, men også meget almindeligt og man skal måske nogle gange også se lidt ind af for at se hvorfor personen havde misfortolket, havde han eks. sagt at han var stolt da han kiggede ud havde hun nok også reageret anderledes (:


  • #139   25. sep 2013 Og så er vi tilbage til det, der i historisk perspektiv er lidt skræmmende. Øje for øje...

  • #140   25. sep 2013 CH
    skrammende eller realistisk tankegang der bruges både idag og stammer tilbage til dyrenes værden (:


  • #141   25. sep 2013 Bare skræmmende - ganske enkelt fordi vi burde have lært noget.

    Og nej, jeg mener ikke det er en naturlig funderet tanke hos dyr med veludviklet frontallap. Det er en kulturel ting, et valg, man træffer ud fra nogle værdier der blandt andet er skabt af historien.

    Og når historien bliver glemt, så forrykkes hele skidtet igen....


  • #142   25. sep 2013 det er så der vi igen er ueninge men det er fint nok at have forskellige holdninger


  • #144   25. sep 2013 Batdog
    jeg syntes staig ikke en person jeg ikke kender kan tillade sig at give mig råd !
    og så syntes ejg altså der er lidt underligt at når jeg har skrevet at jeg ville reagere på samme måde som faderen, hvad så forskellen er når i siger hans reaktion er barnlig men min ikke er ? jeg kan kun få at vide at det er fejltolkning!


  • #145   25. sep 2013 Det er vist ikke andet end en konfliktskabende debat denne her, den er der vist gået tid nok med for nu...

    Så slut herfra med denne del af debatten..


  • #146   25. sep 2013 sletter abonnement på den her tråd.
    Den er blevet lidt vel far out til min smag
    Man kan prøve at forklare folk ting, men man kan ikke forstå det for dem.


  • #147   25. sep 2013 CH ja du har ret men syntes stadig det er underligt jeg ikke kan få svar på det ene spørgsmål jeg har haft gennem hele debatten hehe og så er det på trods af at jeg hele tiden har haft en god indstilling og forsøgt at forklare de spørgsmål jeg fik (:
    men ja ja det er vel ikke andet end hvad man kan forlange


  • #149   25. sep 2013 nu skriver jeg det for sidste gang og prøver at bøje den i neon så det ikke kan misforståes....

    Heidi C - DIN reaktion er akkurat lige så barnlig, tumpet, åndet whatever som TS' far.
    Men det er din REAKTION der er, det er IKKE det samme som at DU er barnlig, tumpet, åndet whatever.
    Det er dig der hele tiden drager den forkerte sammenhæng og sætter de to ting lig med hinanden.

    Og så er det osse over and out herfra.


  • #150   25. sep 2013 Heidi

    Der er kæmpe stir forskel på at sige "han/hun er barnlig" til "hans/hendes reaktion er barnlig"

    Og der er også et ordsprog der siger "Be the change you want to see in the world"


  • #151   25. sep 2013 Baddog det var da pokkers så god du er til at se hvad alle andre har skrevet men alle de gange jeg har skrevet at jeg ikke er sur eller prøver at optræde en konflikt osv ja det ignorere du flot
    Desuden så har jeg aldrig spurgt om hvem du var pas på med at fortolke forkert det interesser mig nemlig ikke smiley men at jeg ikke tager mod råd fra en jeg ikke kender er også sandt så alt dit snakken om at tolke forkert har du o lige bevidst T du også selv gør men rolig det er menneskeligt
    Desuden så spørg jeg lige igen hvis Xreagere på en måde og Ygør det samme hvad er så forskellen når X får en masse kommentare imod sig men Y får at vide at det er fejl tolkning at tro kommentarerne også gælder Y nu når opførslen\reaktionen var den samme smiley


  • #152   25. sep 2013 Det er fint og så tror jeg ikke man skal skælde mere ud på folk der kan fejl fortolke fordi man er ordblind. Når det så er sagt siger jeg tak fordi mange af jer har vist et godt billede på hvordan mange reagere negativt på andres svaghed når det gælder fortolkning.

  • #153   25. sep 2013 Heidi: At reagere negativt behøver du vist ingen til at vise dig. smiley Og nu kom ordblind-kortet på bordet = jeg er smuttet! Held og lykke fremover Heidi, med den indstilling du lægger for dagen, får du nok brug for det.

  • #155   25. sep 2013 Jeg siger ikke jeg er angrebet fordi jeg er ordblind det er din fortolkning igen men jeg skriver at man ikke skal hidse sig op fordi folk fejl fortolker hvilket du blandt andet gjorde.
    TS
    Jeg syntes din far reagerede meget korrekt


  • #156   25. sep 2013 Nu er det også sådan at jeg prøver meget på at fokusere på det gode og jeg er hverken sur eller noget som helst andet så at jeg kun ligger vægt på det dårlige det er vidst ikke helt sandt

  • #157   25. sep 2013 Trine jeg har stadig ikke reageret negativt og ordblind kortet hvad skal det så lige betyde og hvad mener du med held og lykke tak det går godt for mig og der er sku ikke lige noget der kunne gå bedre då hvad er det lige du mener jeg skal have held og lykke med

  • #158   25. sep 2013 Nu kommer jeg altså alligevel til at pippe en sidste gang. For jeg er død træt af den undskyldning.
    Heidi C: Jeg er ordblind, det har jeg sådan set været i alle mine 48 år. Ordblindhed har intet med fortolkning what so ever at gøre.
    Dum undskylning ..............og her var det din undskyldning som var dum ikke dig smiley


  • #159   25. sep 2013 Hvorfor skal man finde sig i alle mulige angreb fra folk?
    Jeg havde også svaret igen, firma eller ej, kunde eller ej, nogle mennesker mangler bare almindelig pli, og jeg har ikke noget imod at give sådan nogle igen af samme pose.
    Jeg kommenterer aldrig andre folks hunde, heste, børn, påklædning eller andet, hvis ikke jeg bryder mig om dem/det/den.
    Men jeg kan godt blive meget vred på andres vegne, når jeg ser de bliver svinet til, fordi de har truffet nogle andre valg, end det andre folk mener er det rigtige.


  • #161   25. sep 2013 Tja, tror damen måske havde godt af at blive sat på plads, hun havde jo glemt Emma Gad derhjemme.
    Det TS beskriver, bragte jo det med sig, at damen ikke kom igen, og med den tilgang hun havde til tingene, så var det vist også godt det samme..


  • #163   25. sep 2013 Tror damen var umulig at nå med normal pædagogik.
    Så det havde vist ikke hjulpet en døjt med den tilgang.


  • #164   25. sep 2013 jeg kan så glædeligt fortælle jer at damen ikke kom igen, men hendes man gjorde som mange gange undskyldte for hendes opførsel hun have åbenbart fået en skideballe af sin mand da hun kom tomhændet hjem da min fars butik er den bedste i danmark så han kunne ikke helt undvære at handle der... da han så, så anton fik han julelys i øjnene og en dejlig bilvask senere var han igang med at handle ind smiley så endnu engang tror jeg min far vidste hvad han havde gang i... ikke at det hverken var pænt eller behageligt, men det gik... smiley

  • #166   26. sep 2013 Calle og ...
    Du skal lige tænke ved at der er mange forskellige måder at være ordblind på, så jeg må frabede mig dit udsagn omkring min ordblindhed som du jo af gode grunde ikke ved en skid om. Så at du er det på en måde men at jeg fortæller hvordan min er gør det ikke til en din undskyldning !

    gray as fuck
    Dejligt ikke at være den eneste med den holdning

    Smut og Anton
    Dejligt at det endte godt smiley

    Isabell
    Måske og måske at man ikke får andet end et velfortjænt svar igen hvis man ikke selv taler ordenteligt og af og til endda tabe ansigt til samme på et senere tidspunkt= der er kontsekvenser ved de ting man gør\siger




  • #167   26. sep 2013 Blot fordi hendes mand kommer tilbage, er ikke ensbetydende med at hun ikke går og fortæller hele nabolaget og alle til banko eller whatever, hvordan din far har talt til hende.

  • #168   26. sep 2013 Alexandra
    Det ville da være eigmeligt dobbelt moralsk når manden handler der og man vel helst vil fremstå som værende enige og dermed også helst holde det for sig selv


  • #169   26. sep 2013 Må man ikke vise at man har andre holdninger end sin ægtefælle nu???

  • #170   26. sep 2013 SÅ vigtig er en akvariebutik vel ikke. Det er jo ikke fordi, der kun er den ene smiley

  • #171   26. sep 2013 Kingbøf: Nej da, hvad tænker du dog på smiley (en stænk af ironi er anvendt).

  • #172   26. sep 2013 CH - haha det er dog ikke en akvarie butik smiley

    Det er et kæmpe japansk havedams center, og et af de bedste da deres findes få gode smiley

    vi sælger ikke akvarie fisk, eller akvarier ^^

    vi sælger koi karper fra størrelserne 10 cm - 110 cm smiley


  • #173   26. sep 2013 TS: undskyld mit off-topic indlæg, men hvor ligger det henne? smiley

  • #174   27. sep 2013 Selvfølgelig må man være uenig men som udgangspunkt må det da være rarest at være enige

Kommentér på:
Tror min far mistede en kunde O_O

Annonce