{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.081 visninger | Oprettet:

Løbetid efter fødsel?? {{forumTopicSubject}}

Min Frida fik et kuld hvalpe for 7 uger siden, og vi har fået vores hanhund kemisk kastreret for 3 uger siden, så hun ikke bliver drægtig igen kort efter fødslen.

Nu spørger jeg sikkert rigtig dumt, men hvor hurtigt kan en tæve gå i løbetid efter fødsel? Frida blødte nemlig en del efter fødslen, men så gik det ligesom lidt "i stå" efter 3 uger. Nu er hun begyndt at bløde en del igen, og i modsætning til lige efter fødslen, er vores hanhund meget interesseret i hendes blødning nu smiley Hans kemiske kastration er endnu ikke "gået i gang", og jeg bliver bare lidt nervøs for om hun kan gå i løbetid SÅ hurtigt efter en fødsel??

Hun er godt nok meget træt, men spiser og drikker fint. Temperatur er helt normal.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid efter fødsel??
  • #1   27. nov 2017 Det er normalt en fødselsflådet er on/off op til hvalpene fylder otte uger.
    Løbetid kommer gennemsnitligt som alm cyklus + 1 md efter fødsel og diegivning. Dvs hvis tæven normalt løber i marts og september, men får hvalpe i maj, så kommer næste løbetid cirka i oktober, én md senere end sædvanligt.
    Det er normalt at tæven lugter interessant efter en fødsel for hanhunde. Du må holde ham fra hende.


  • #2   27. nov 2017 Tusind tak smiley Blev bare helt urolig for om hun kunne være på vej i løbetid igen.
    Vi holder dem adskilt fra nu af - tak smiley


  • #3   27. nov 2017 Mine udskiller også altid det sidste flåd der omkring otte uger efter fødslen. Så længe det ikke ser betændt ud eller tæven bliver skidt tilpas, er det helt normalt.

  • #4   28. nov 2017 Hun ser "fin" ud (altså lange babser og kedelig pels men ellers fin) og ingen ildelugtende udflåd smiley
    Dvs. når hun går i løbetid normalt april og oktober, så vil næste løbetid være omkring maj? Hun er jo lidt svær eftersom hendes 3 løbetid kom allerede i august (og derfor kom der et kuld hvalpe lidt for tidligt). Men de første 2 kom oktober og så i april smiley De kom præcis 6 måneder efter hun var født og så igen 6 måneder senere, og så snød hun og gik i løbetid kun 3 måneder efter 2 løbetid smiley


Kommentér på:
Løbetid efter fødsel??

Annonce