{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Reaktion på at hvalpene flytter? {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Det er sikkert et dumt spørgsmål, men kan en tæve få en depression over, at hvalpene flytter nu?
Frida nægter at spise og ligger bare passiv det meste af dagen smiley Hun har normal temp, og hverken røntgen, scanning eller blodprøver viser noget. Hun har haft det fint i et par dage, men nu flyttede den 5. hvalp til ny familie i går, og i dag nægter hun igen at spise og ligger bare passiv (leger ikke med de 2 sidste hvalpe eller vores han-hund) smiley
Kan det være en reaktion på at hvalpene "forsvinder"?? Eller skal jeg være bekymret selvom dyrlægen intet abnormt kan finde??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion på at hvalpene flytter?
  • #1   15. dec 2017 Det gjorde min tæve også da første hvalp flyttede. Det var bare at lade hende få ro og så gik der. et par dage før hun begyndte at tø op

  • #3   15. dec 2017 Jeg havde også forventet at Frida ville tage det okay, for 7 hvalpe ER meget for en lille tæve som hende, men hun er helt passiv i flere dage efter at en hvalp flytter. De første 2 flyttede den 7/12, den næste den 9/12 og den næste igen den 11/12. Så flyttede den 5. her i går og den næste flytter den 20/12 og den sidste den 22/12..
    Jeg havde egentlig tænkt at det var fint de ikke alle forsvandt på een gang, men måske er det bare mere synd for hende, at de flytter løbende, hvis hun reagerer sådan her hver gang smiley


  • #4   15. dec 2017 Jeg synes det lyder voldsomt.
    En mindre reaktion er normalt, men ligefrem så stor en reaktion at ejer får taget blodprøver og røntgen har jeg ikke hørt om før
    Har du prøvet at stimulere dig ud af problemerne? Altså aktivere hunden væsentligt mere?


  • #5   15. dec 2017 Ja, jeg har prøvet med aktiveringslege og lokke med gå-ture i skoven (som hun ellers elsker), men hun reagerer kun med at løfte hovedet, når jeg kalder. Et par dage efter at hvalpen er flyttet, er hun sig selv igen, spiser og leger. Men næste gang sker det samme.
    Jeg var hundeangst for om hun havde en betændelse i livmoderen, men alt er stjerne-normalt hos dyrlægen. Jeg aner ikke lige mine levende råd.. Mest fordi jeg slet ikke havde troet at der kunne komme en SÅ voldsom reaktion, så ved ikke hvad jeg skal tro..


  • #6   15. dec 2017 Jeg havde kun 2 i første kuld og hvalp nr 2 blev hjemme. Så reagerede hun igen i andet kuld da den første tog hjemmefra et par dage og så bemærkede hun ikke de efterfølgende 2 hvalpe der flyttede hvor den sidste flyttede som 12 ugers. Ved tredje kuld reagerede hun stort set ikke, men der blev en hvalp også i et halvt år.
    Ved mit fjerde kuld på anden tæve, var det moren der flyttede fra sine 5 hvalpe og hun var igen lidt deprimeret i et par dage, så gik det over


  • #7   15. dec 2017 Det er "rart" at høre, at det sagtens kan lade sig gøre blot at være en reaktion, Hijacks smiley Det er jo super synd for tæverne mens det står på, men altid noget, at det går over igen.
    Kunne ikke lige se hvad det ellers skulle være, når alt ser normalt ud, men havde lige brug for at høre, at det godt "bare" kan være reaktion på at hvalpene flytter.


  • #8   15. dec 2017 Er der mulighed for at de sidste flytter samme dag? Måske det hjælper hende lidt

  • #9   15. dec 2017 Kan du ikke arrangere at de sidste flytter samtidig, så hun ikke skal gennem processen flere gange?

  • #10   15. dec 2017 Nå, da var vi enige smiley

Kommentér på:
Reaktion på at hvalpene flytter?

Annonce