{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.295 visninger | Oprettet:

Reaktion på narkose!!?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Min Rex er blever kastreret i dag. Problemet er bare at han åbenbart reagerer voldsomt på narkosen.. Han ryster, nægter at drikke vand, kan ikke stå og gå uden at ligne bambi på glatis og tisser hvor han ligger.
Jeg ved godt at nogle reagerer voldsomt og dyrlægen siger at han "bare" har en reaktion på narkosen, men synes nu nok det er stået på længe. Han var under kniven ca. kl. 13 i dag..

Er der nogle herinde som har lidt erfaring med reaktioner på narkosen??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion på narkose!!??
  • #1   27. jan 2012 Vil du ikke være sød at ringe til vagtdyrlægen? Stakkels lille mand =(

  • #2   27. jan 2012 Selina var i Narkose for at få fjernet en tand. Jeg ved ikke om hun havde en slem reaktion. Men hun vaklet også rundt og var forvirret. Hun sov det meste af dagen og kom til at tisse også fordi hun ikke nåede ud fordi det gik så langsomt. Hun lå og sov hele dagen og var meget slap i kroppen.. Vores doktor sagde at det var også meget normalt.
    Jeg synes du skal tilbyde ham vand ofte - hvis han ikke gider at drikke prøv at tage lidt på fingeren og "dutte" lidt på næsen, det kan jo være han får lyst. Prøv at bære skålen helt til munden på ham måske.


  • #3   27. jan 2012 Jeg snakkede med dyrlægen der behandlede ham her til aften og han siger at hunden bare reagerer på narkosen og han skal holdes varm.. Jeg synes sq det er hårdt at kigge på..

  • #4   27. jan 2012 Vi havde en tid ved lægen kl 08.00 og hun blev først normal ved en 18-20 tiden (kan ikke huske) Men prøv at ringe til lægen for at være sikker.
    Ved ikke om man kan sammenligne det med os mennesker - men jeg er også meget sløj og dårlig efter narkose.


  • #5   27. jan 2012 To af mine hunde har reageret lige sådan på narkose. Det er møgubehageligt, men de skal faktisk bare have lov at sove den ud.

    Prøv dog at få ham op at stå og gå rundt indimellem. Hvis han vil spise et eller andet lækkert, så server det og så kan du give ham vand i munden via en sprøjte, hvis du har sådan en.


  • #6   27. jan 2012 det bedste ville være hvis han kunne sove den af...

    vores var vaklende også efter 4 timers søvn, men tissede ikke og accepterede at han var træt, og sov...

    tjek evt om han er kold, hvis de holdes ved normal kropstemperatur er kroppen hurtigere om at omsætte bedøvelsen. hvis han har lidt appetit kan det hjælpe


  • #7   27. jan 2012 Selina> Jeg har prøvet alle lokkemidler med vandet, også at duppe lidt vand på næsen, men han ligger bare og ser bedrøvet ud mens han ryster..

  • #8   27. jan 2012 Og ja, sørg for at holde ham varm. Pak ham ind i tæpper og hvis du har brændeovn, så få ham til at lægge sig der, så han kan få varmen.

  • #9   27. jan 2012 Husk så også at oplyse dyrlægen om hans reaktion næste gang han skal i narkose. Nu kan jeg se at der er GD i din hund. GD'en tåler ikke ret godt narkose og skal så godt som aldrig op i fuld dosis i forhold til deres størrelse.

  • #10   27. jan 2012 Tak for de hurtige svar!

    Dyrlægen plejer jo at vide hvad han laver, men det er første gang jeg har set en hund reagere så voldsomt. Det trøster mig at høre I andre har prøvet noget lignende.. Jeg vil fortsætte lidt med lokkeriet med vand og lidt mad..


  • #11   27. jan 2012 Godt du har talt med dyrlægen =)

  • #12   27. jan 2012 Mie> det burde dyrlægen jo tage højde for! Men kunne da nok være en ide at skrive det i hans sundhedsbog..

  • #13   27. jan 2012 Janne, ikke alle hunde er klar over det desværre. Derfor er jeg også ganske hysterisk med valg af dyrlæge, når mine skal i narkose og jeg minder dem altid om at de ikke skal have fuld dosis, selvom min normale dyrlæge kender mig, min opdrætter, vores hunde og racen.

  • #14   27. jan 2012 Janne: Så prøv med en sprøjte eller en pippet eller hvad du nu har i huset. Måske putte noget sukker eller noget lækkert i det vand.
    Menneskerer er kolde efter narkose fordi kroppen har været i en unaturlig søvn og blodet ikke render lige så stærkt (det kender man også fra når man står op om morgenen og man altid fryser - det har ikke ret meget at gøre med at man har taget dyne af, men at man skal i gang) Så som de andre siger - lad ham sove og så få ham lidt op og gå. For jo mere blodet render i hans årer, jo hurtigere nedbryder hans krop narkosen - derfor kan sukker hjælpe da det fortynder blodet. smiley


  • #15   27. jan 2012 Har lagt et billede ind af staklen..

    Mie> der er intet galt i at sikre sine hunde for dumme fejl! Men din dyrlæge er vel vant til dig efterhånden..

    Marina> forsøger lige med det sukkervand der...


  • #16   27. jan 2012 nogle racer reagere kraftigt på narkose og kan ikke tåle den mængde og type som andre hunde af samme størrelse og vægt kan tåle....
    de fleste lundehundeopdrættere plejer at skrive om narkose i de hvalpebøger vi selv laver.
    og jeg har hørt at andre racers ejere er "lige så hysteriske"

    især noget der hedder imobilon og lignende stoffer skal vore hunde undgå.... det er en del gange forekommet at hunden ikke er vågnet op igen.

    jeg har også hørt om en hund der fik lidt beroligende fordi den ikke ville have taget en blodprøve.... det tog dem en time at få vågen igen og den var først helt normal et døgn efter.


  • #17   27. jan 2012 Min Gizmo fik også en rigtig grim reaktion på narkosen dengang han skulle opereres, han var faktisk dårlig i 3 dage hvor han ikke kunne gå og hverken ville spise eller drikke, så jeg fik min dyrlæge til at indlægge ham i dagtimerne og så fik jeg ham hjem om natten og ind igen næste morgen, efter 3 dage begyndte han at være sig selv igen men han var virkelig dårlig han kunne ingen ting :-(((

  • #18   27. jan 2012 Mine whipper har reageret på samme måde, trods nedsat dosis.
    En del whippets og andre mynder tåler heller i narkosen så godt, pga. af det manglende fedtlag.

    Sidst jeg havde brug for en dyrlæge, var det akut, og der ringede jeg rundt til flere, fordi jeg ville have en, der havde erfaring med mynder.

    Nu ved du at din hund reagerer voldsomt på narkosen, så husk at oplyse dyrlægen, både egen, men også hvis du får brug for en anden.

    God bedring med Rex, han skal nok blive sig selv igen.


  • #19   27. jan 2012 Nelly reagerede nogenlunde ligesådan da hun blev steriliseret i sidste uge, og vi synes også det var møg ubehageligt at se på.

    Ved 24.00 begyndte hun at blive kontaktbar igen, og næste morgen var hun træt, men kunne gå normalt.

    Jeg tror bare han skal have lov at sove den ud smiley


  • #20   27. jan 2012 Kan huske at min Fie reagerede lige sådan da hun skulle ha fjernet en dobbelt hjørne tand. Og min dyrlæge sagde at hun godt kunne være sådan groggy i det i ca 6-8 timer... Nogen hunde kom sig rimligt hurtigt men andre var længer om det. Vi skulle bare sørger for hun fik vand og varme... Maden skulle hun nok ta , det var vigtigst med vandet... Kram til Rex


  • #21   27. jan 2012 Det kan altså også godt være modgiften de reagere på. Jeg havde for år tilbage en dksv møghund som ikke tålte modgiften og han reagerede meget som du beskriver, bortset fra, at han også skreg og var diffus, faktisk som om han var midt i et marridt.

    Jeg har siden den gang fået mine hunde og katte hjem sovende og uden de har fået noget at vågne op på, og har ikke oplevet det siden. Selv ham som ikke tålte modgiften, prøvede en narkose hvor han ikke blev vækket og der vågnede han bare stille og roligt i løbet af dagen/aftenen.


  • #22   27. jan 2012 Gode nyheder

    Rex har stavret ud i haven og tisset (altid skønt at støtte sin hund mens den tisser) og da han kom ind drak han en smule vand.

    Det er ikke meget men det giver ro i mig, da han nu bare ligner en hund på vej ud af en narkose..

    Tak til Jer alle for de gode svar som hjalp mig inden panikken satte sig for fast i mig. God weekend til Jer alle.


  • #23   28. jan 2012 Pssst forresten så er bach nødhjælpsdråber rigtig gode at have liggende. Min puddel blev kastereret i tirsdags og han får dråber to gange dagligt pt (en uges tid regner jeg med).


  • #24   28. jan 2012 Her til morgen er han stadig meget hængt at se på og stadig ustabil på benene. Han spiser ikke men drikker dog vand, så jeg tror dagen i dag står på søvn og tlc.. (Mon dog ikke man kan lokke pencillinen i ham i noget leverpostej)..
    Indtil videre kører vaskemaskinen for fuld musik med alle de tæpper som han tissede på. Er der nogle af Jer der ved hvordan man renser en hundepude? Betrækket kan komme i vaskemaskinen, men selve puden??

    Myr> hvad er det for noget?


  • #25   28. jan 2012 Fie reagerede også voldsomt på narkose, men fortalte det til dyrlægen og de brugte så andre midler næste gang og der var så intet.

    Men det er møg ubehageligt at se på og man føler sig magtesløs når dyret har det skidt og man intet kan gøre smiley


  • #26   28. jan 2012 Ja René, magtesløs er det helt rigtige udtryk! Men det var så beroligende at man kunne spørge herinde og finde ud af at det ikke er så sjældent at hunde reagerer så stærkt på narkosen.



  • #27   28. jan 2012 Janne: Vores hundepude puttede jeg bare i vaskemaskinen på en skånevask - vores pude er ikke så stor. Det vat der lå godt nok hulter til bulter men det kunne jeg så sætte på plads igen.. Nu ved jeg ikke hvad for en pude du har. smiley

  • #28   28. jan 2012 Ellers tænker jeg du kan skylle den i brugseren/badekar hvis den en meget stor og ikke kanvære i vaskemaskinen.
    Man kan også tørre den slags i tørretumbler men husk at putte et par tennis bolde i - så bliver den luftig igen.


  • #29   28. jan 2012 Bach blomsterdråber er homøpatisk medicin. Nødhjælpsdråberne hjælper så de slapper bedre af. De kan fx bruges til nytårs angst, køresyge osv og så bruger man dem også til, fx efter en traumatisk oplevelse, at hjælpe kroppen til at komme igennem det.
    Jeg er personligt glade for dem og på mine hunde virker de. Det er som om hundene slapper "dybere" af, fx min border i dagene op til nytår, der fik han dem 4 gange om dagen og det gjorde, at han slappede af mellem knaldene i stedet for, at ligge og være anspændt.
    Din hund ville jeg give 4 dråber to gange dagligt og så en uges tid.


  • #30   28. jan 2012 Marina> nu er det jo en stor hund, så hundepuden kan absolut ikke være i en vaskemaskine.. Men har hørt at den bare skal hænge udenfor i frostvejr nogle dage, men tror nu nok jeg giver den en omgang rodalon inden jeg hænger den ud..

Kommentér på:
Reaktion på narkose!!??

Annonce