{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

hvalpe fra opdrætter eller ej? :S {{forumTopicSubject}}

jeg hører så meget om at man skal tjekke opdrætteren og hundenes historie og helbredstester og spykologiske tests og så videre....

jeg går og bliver helt nervøs når man ikke rigtigt hører om folk herinde fra der har fået deres hund fra en helt almindelig dødelig familie der bare har fået et kuld på deres hund fordi de godt kunne tænke sig at viderefører deres dejlige hunds gener..

det er nemlig fra sådan en familie jeg har fået min... og synes hun er den dejligste i hele verden selv om jeg ikke har papire på hende..... er det meget forkert af mig at jeg har fået en hund fra sådan et sted?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalpe fra opdrætter eller ej? :S
  • #1   11. jan 2007 selvfølgelig er det ik det.-)

• #2   11. jan 2007 jamen man bliver jo helt nervøs når man sidder og læser alle de indlæg osv om at man skal undersøge familierne og hundenes baggrund osv.... det eneste jeg vidste var at mine forældre havde fået en rigtig dejlig kat fra samme familie og mere vidste jeg sådan set ikke om familien....

• #3   11. jan 2007 Lad vær med at blive det.....Bare forholdende er ordentlige

• #4   11. jan 2007 Kirsten- hvorfor har du ik oprettet en hund?

• #5   11. jan 2007 okay... jamen forholdende var gode.... de boede på en gård og de havde bygget en hvalpegård med et sovehus og de kom ud og lege flere gange om dagen....

Chika var en sommer hvalp så vejret var jo dejligt og de fik alle sammen et stykke tæppe med da de flyttede.... (det var godt nok noget jeg sørgede for da jeg gerne kom med et tæppe som hvalpene kunne ligge på og som hun så kunne få med til de første dage på grund af tryghed og sådan noget og men de syntes at det var så god en idé at de sørgede for at resten også fik et med.... smiley )

• #6   11. jan 2007 Jeg synes til gengæld at det er for ringe at en familie avler på deres hund uden at sørge for at den er testet for relelvante skavanker ( for eksempel HD).. Så slap du nemlig for at være nervøs

• #7   11. jan 2007 jeg ved ikke om de har fået hende tjekket for det... men hun var 4 eller 5 og var meget aktiv så tvivler på at hun havde hd... så ville man da have opdaget det ville man ikke?

• #8   11. jan 2007 og nu begynder jeg jo at blive nervøs for at jeg har gjort noget forkert igen... smiley

• #9   11. jan 2007 Sidsel..

Man kan først teste når hunden er halvandet år, og i mange tilfælde viser hunden ingen eller få symptomer.
    De er gode til at skjule når det gør ondt. Ikke fordi jeg ved om din hund har HD eller ej, men når du ikke ved hvad status på forældrene er har du ingen idé før du enten tester eller din hund viser store smerter

• #10   11. jan 2007 men hun er 1½ år nu og har gennem gået to sundhedstjek med UG og slange.... så indtil videre er det vel okay?

• #11   11. jan 2007 Men ALTSÅ,. hvis hun er frisk og glad så lad være m at bekymre dig, du kan altid få det tjekket (efter de halvandet år). Sørg bare for at have det i baghovedet før du selv overvejer at avle videre på hende

• #12   11. jan 2007 SIdsel R

Sundhedstjek kan ikke afsløre HD. Der skal en specifik test til

• #13   11. jan 2007 malucca - hvad så hvis man vælger et gadekryds skal man så også være ekstra opmærksom på alle de sygedomme eller er de mere modstandsdygtige eller hvad man siger?

søster - men så længe hun ikke har ondt så sker der vel ikke noget? og dr dyr siger at hendes hofter føles fine.... så tror/håber da ikke hun har noget....

• #14   11. jan 2007 søster - jeg tror ikke at jeg får de midler der skal til for at avle videre i hendes tid... for hvis jeg skal have et kuld hvalpe vil jeg bo på en kæmpe gård med kæmpe have og masser af plads.... og det tror jeg ikke lige jeg får mulighed for de næste 10 år så hun får nok bare lov til at peber mø.. smiley

• #15   11. jan 2007 "til at BLIVE peber mø"

synes sørme ordene forsvinder selv om man har skrevet dem... smiley

• #16   11. jan 2007 Mark Blom .

HVad var vedkommendes definition på total avl?

SIdsel R

Jeg tror hellere ikke at du behøver bekymre dig.

• #17   11. jan 2007 Jeg synes sgu det er helt okay..

Altså nu er alt tjekket 100% fra det sted hvor vi skal ha' Molly og vi kender også andre der har deres cavalier derfra (:

Men synes ikke det er noget galt i at din hund ikke har stamtavle. Hun er jo dejlig anyways (:

• #18   11. jan 2007 Sidsel, du spørger om et gadekryds er mere modstandsdygtig. Det har jeg selv tænkt en del over, da man netop hører det hele tiden.

Jeg ved det ærligt ikke. Men jeg er sikker på, mange blandingshundeejere IKKE får deres hunde tjekket op med de større og dyrere undersøgelser.

Det gør i mine øjne, vi faktisk ikke ved, hvad blandingshunde generalt render rundt med, da hunde er fantastiske til at skjule deres "defekter" for omverden.

Samtidig tror jeg slet ikke man hører om alle de tilfælde der er ude ved fr. Hansen og Hr. Nielsen........Det er for det meste folk med dyre hunde der vil noget bestemt med dem der virkelig råber op når der kommer noget på deres hunde.

• #19   11. jan 2007 hold da op.... sikke mange informationener tror jeg venter med at tænke mere over det til jeg skal have den næste... for hende jeg har nu virker fint.. smiley og det er jo det vigtigste... så kan jeg tage nogle flere forholdsregler næste gang... smiley

• #20   11. jan 2007 det kan der være noget om.... men altså jeg tænker altså også lidt på at vi acceptere børn med skavanker osv og forældre med arvelige sygdomme må jo gerne "avle" uden at skulle tænke over det og blive anklaget for alt muligt hvis børnene også arver det.... men med hunde der er folk meget mere pernitten omkring det.... synes det er lidt mærkeligt at tænke på...

• #21   11. jan 2007 ja... men stadig lidt mærkeligt at tænke over.....

hmm var lige helt bange for at mit indlæg var væk og jeg havde skrevet noget forkert da de flyttede det... hihi.....

• #22   11. jan 2007 flere og flere vælger at abortere efter fostervandsprøven hvis det viser sig at der er store *fejl*... så måske kan man godt sammenligne lidt?

• #23   11. jan 2007 jamen det er nemlig også det jeg mener.....

• #24   12. jan 2007 hej jeg synes bare du skal vælge en hvalp et sted fra hvor du kan se hundene har det god og er glade... det er jo det vigtigste.. slf skal hundene også være vacineret og det hele

Kommentér på:
hvalpe fra opdrætter eller ej? :S

Annonce