689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Råd søges om opfoddring ( Broweilere ) Råd søges om opfoddring ( Broweilere )

JepZ- så er vi her igen - ss -

Og har i nogle råd tager vi PÆNT imod...
Flere af vores hvalpe er TRÆTTE,- og suger ik nok føde i sig... de kan end ik lægges til hos Anna uden at ryge af... en af dem lader tiltider maden flyde ud af munden igen når, -

De får både Anna mælk & erstatning,- og egentlig skal vi ik klage - ingen er dehydreret - ( vi fodrer hveranden time ) Men som dyrlægen siger - hvis vi har et kuld på 5 - 6 styks ved 10 dages tjek ( den dag Anna skal have fjernet sting ) så er det FLOT...

Jeg ser jo gerne at vi har 10 sprudlende hvalpe med den dag - ( kald mig bare urealistisk... )

I kan læse om deres tilvækst på vores broweiler hjemmeside... adresse / link står i vor profil...

Måske i via den kan se om vi overser eller glemmer noget !!!

Alle råd modtages med glæde... alt hvad vi kan gøre godt for dem bliver sat i værk prompte... smiler...

Takker for jeres tid...

Julie...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Råd søges om opfoddring ( Broweilere )
  • #1   17. jan 2007 Kan sgu ik finde ud af om man MÅ linke til sin hjemmeside eller ej - mange gør det - men syns også nogenfår "tæsk" for det -
    Derfor henvisning til profilens forside hvor det står - ss -

• #2   17. jan 2007 Ja, Julie håber også på flest muligt klarer den!!..
    Som jeg skrev over MSN til dig.. min venninde "opflaskede en killing".. der brugte de engangssprøjte indtil den havde kræfter til at sutte smiley

• #3   17. jan 2007 Jepper - og jeg kører på apoteket om lidt og henter en sådan - de åbner her kl 10 - smiler... !!!

Tusind takker for rådet -

KnuZz...

• #4   17. jan 2007 http://www.123hjemmeside.dk/Fambach/832619
    www.ammestuen.dk
    Ved ikke, om du ka bruge, noget af dette...der er i al fald en side med gode råd...

• #5   17. jan 2007 hej

Da Jessie havde hvalpe var der også 2 som var meget små i forhold til de andre så jeg skulle være opmærksom på dem da de hele tiden blev skubbet væk eller fik de dårligste patter.
    Jeg vejede hvalpene hver dag og havde de taget på så var det fint, men dem som ikke havde taget på eller endda tabt sig - fik særbehandling. Når det var det var ved at være madtid igen. ca ½ time før - ja så tog jeg de 2 små med i køkkenet på et tæppe sammen med Jessie og de fik lov at die for sig selv indtil de var mætte - så gik Jessie ind til de andre igen. Jeg gjorde det inden de andre skulle spise for så er der mest mælk og de skulle ikke bruge så mange kræfter.
    Jeg brugte faktisk også en lille flaske og modermælks erstatning - men fandt det andet nemmere og Jessie synes at det var fint.
    Sådan gjorde jeg faktisk i de første 3 uger indtil de skulle til at lære at spise selv.
    Alle 11 overlevede selvom de mindste vejede under 200 gr.
    kh Karin

• #6   17. jan 2007 Hej!
    Har lige kigget på jeres hjemmeside.

Er i sikre på at Anna har mælk??

• #7   17. jan 2007 Jeg har lige vaæret turen igennem med en kat. Vi gav også ekstra men det var simpelt hen fordi at hun ikke kunne finde ud af at hun havede fået killinger. Der gik lige en uges tid. Hun gjorde dem heller ikke rene. Altså søgrede for at de kom af med noget. Så der måtte jeg hjælpe til med en vaskeklud.
    jeg fik at vide at det var meget normalt når de er født ved kejsersnit.
    Har du set om hun slikker dem.

• #8   17. jan 2007 Karin - MEn problemet er at de her slet ik VIL spise hos ANna - erstaningen skal sive i munden på dem -
    Nogengange suger de pludselig flot - så får de lidt fra flasken og lægges videre til patten - hvor de holdes mens de spiser eller slipper de og ryger af...

Lotte - Anna Bugner af mælk - hvergang vi lægger til presser vi mælkk ud af patten først - for at sikre os at den er fyldt -

Derudover ligner hun en dieklar ko - med det største yver... smiler...

• #9   17. jan 2007 Anja - ja Anna er MEGET obs på dem - de slikkes NON STOP... vaskes - nulres - og pudses på...

Og de nærmest klukker af glæde når hun møffer dem rundt -æ så på det punkt er jeg slet ik nervøs -

Smiler...

• #10   17. jan 2007 Sus - ss -

Takker for links...

• #11   17. jan 2007 hej igen

Ja så kan jeg godt se at det er problem

Jeg har lige været inde på din hjemmeside - og kan godt se det er noget af et vægttab nogen af dem har smiley
    Men du må bare blive ved med at lægge dem til - så de bare får lidt ned og så prøve med flaske eller sprøjte ved siden af.
    Du er sikker på at hvalpene ikke har ganespalte ?
    Og jeg kan se at du er obs på varmen i rummet, hvor de ligger - så er der vist så meget mere man kan gøre.
    Håber på det bedste

kh Karin

• #12   17. jan 2007 Siden som SUS... henviser til er også rigtig god.

Du kan jo ogaå prøve at ringe til hende fra Ammestuen - tror hun ved en masse - og hun har måske et rigtig godt råd.

kh Karin

• #13   17. jan 2007 Hej Karin -
    Ja vi har tjekket dem alle for ganespalte -
    Men jeg ved jo også at de KAN sutet og suge - da de jo gør det indimellem -
    Men tror de er for trætte -

Jeg har sat hyppigheden af maden op på de helt små - bare få dråber i modsatte time også - så må jeg se om et døgnstid og det har hjulpet - ss...

• #14   17. jan 2007 Har du snakket med dyrlægen for det er da godt nok meget de har tabt sig?

• #15   17. jan 2007 Dyrlægen siger ok for vægttabet - men at de skal begynde at tage på nu -
    Vægttab på 10 - 15 prosent er normalt...
    Men at de derefter skal tage på...
    Ss

• #16   17. jan 2007 Karin : Vi har kigget alle hvalpene efter for ganespalte, da Kass Julies gamle Rottweiler engang fik en hvalp med ganespalte. Så var noget af det første vi kiggede efter... smiler

• #17   17. jan 2007 Hov jeg var sgu da for langsom der - Griner
    Er på vej i bad Julle så kommer jeg ud c",)

• #18   17. jan 2007 Okay, ja men der er jo ikke andet for at ligge dem til som du gør og så supplere med modermælkserstaningen. Du er godt nok kommet på arbejde denne her gang. De første 3 uger ved os var der bare ro på, de sov og spiste og tog meget på. DU må have held og lykke med de små bamser. Jeg skal jo af med mine fra i morgen af. Har dog stadig en tæve der ikke er solgt. Og så skal vi jo passe en 14 dage ekstra for køber. :O)

• #19   17. jan 2007 Linda... Åhhh det er så svært at sige farvel - ss - Men når man stadig har kontakt til dem hjælper det -
    Vi har jo lige haft en baby fra sidste kuld hjemme i 5 dage - til pasning - Skøøøøøn pige - ss -

Takker - vi kæmper videre ja -
    Ja normaltvis er de første 2 uger jo de nemmeste med hvalpene da de bare spiser ved mor og sover - men det har vi så lært at kan være HELT anderledes - ss

Jeg har heldigvis en uvurderlig støtte i Mette ( som netophar skrevet her ) og det er Guld - for min søn og jeg er alene hjemme med det hele - ss -
    - og andre veninder har også været forbi til hjælp - ss -

Jobbet er INDTIL videre meget forstående... og jeg har fået fridage - de ser mig dog gerne retur imorgen og fredag - men må jo se om jeg kan finde en passeløsning - Går jeg fra dem nu i 8 timer vil de mindstejo nokikke have det optimalt når jeg kommer retur -
    Bare tanken om at komme hjem til 3 små stive kroppe - U ha - I forvejen er jeg jo ved dem hele tiden - varmer i huer - opvarmede håndklæder og konstante dråber af væske til de 3 små som har det svært -

• #20   17. jan 2007 Ja det bliver godt nok underligt, men vi trænger også til at slappe af nu. Alt har stået i hundens tegn. Det værste er hvis jeg ikke får den sidste tæve solgt bliver jeg mere "forelsket " i hende end jeg er i forvejen. Men har desværre ikke tiden til hende, da vi skal have en lille i juni, så kan ikke træne hende som jeg synes hun fortjener når jeg også har de to store i forvejen. OG gemalen har sagt .... Ikke flere hunde :O)

• #21   17. jan 2007 Hej Allesammen .-

Jeg har netop talt med Kirsten fra Ammestuen - og hun siger vi gør hvad vi kan -
    Dog starter jeg nu op med lidt kogt sukkervand til de 3 små...

Hun er jo bare fantastisk hende Kirsten - hvor var hun bare sød at tale med - ss -

• #22   17. jan 2007 Kun lige et hurtigt svar, da jeg skal til at på arbejde, men vender tilbage.
    Selvom hundene er inde, er det en god ide, at sætte en varmelampe over hvalpene, så man er sikker på, at de får den varme de skal have, så skal de nemlig ikke bruge energi på det. Og de skal nok søge væk fra den, hvis de får det for varmt.

Kommer tilbage senere

Kommentér på:
Råd søges om opfoddring ( Broweilere )

Annonce