Råd søges om opfoddring ( Broweilere ) Råd søges om opfoddring ( Broweilere )
JepZ- så er vi her igen - ss -
Og har i nogle råd tager vi PÆNT imod...
Flere af vores hvalpe er TRÆTTE,- og suger ik nok føde i sig... de kan end ik lægges til hos Anna uden at ryge af... en af dem lader tiltider maden flyde ud af munden igen når, -
De får både Anna mælk & erstatning,- og egentlig skal vi ik klage - ingen er dehydreret - ( vi fodrer hveranden time ) Men som dyrlægen siger - hvis vi har et kuld på 5 - 6 styks ved 10 dages tjek ( den dag Anna skal have fjernet sting ) så er det FLOT...
Jeg ser jo gerne at vi har 10 sprudlende hvalpe med den dag - ( kald mig bare urealistisk... )
I kan læse om deres tilvækst på vores broweiler hjemmeside... adresse / link står i vor profil...
Måske i via den kan se om vi overser eller glemmer noget !!!
Alle råd modtages med glæde... alt hvad vi kan gøre godt for dem bliver sat i værk prompte... smiler...
Takker for jeres tid...
Julie...
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Derfor henvisning til profilens forside hvor det står - ss -
okt 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 55 Svar: 1.042
Som jeg skrev over MSN til dig.. min venninde "opflaskede en killing".. der brugte de engangssprøjte indtil den havde kræfter til at sutte
jul 2005
Tusind takker for rådet -
KnuZz...
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.270
www.ammestuen.dk
Ved ikke, om du ka bruge, noget af dette...der er i al fald en side med gode råd...
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Da Jessie havde hvalpe var der også 2 som var meget små i forhold til de andre så jeg skulle være opmærksom på dem da de hele tiden blev skubbet væk eller fik de dårligste patter.
Jeg vejede hvalpene hver dag og havde de taget på så var det fint, men dem som ikke havde taget på eller endda tabt sig - fik særbehandling. Når det var det var ved at være madtid igen. ca ½ time før - ja så tog jeg de 2 små med i køkkenet på et tæppe sammen med Jessie og de fik lov at die for sig selv indtil de var mætte - så gik Jessie ind til de andre igen. Jeg gjorde det inden de andre skulle spise for så er der mest mælk og de skulle ikke bruge så mange kræfter.
Jeg brugte faktisk også en lille flaske og modermælks erstatning - men fandt det andet nemmere og Jessie synes at det var fint.
Sådan gjorde jeg faktisk i de første 3 uger indtil de skulle til at lære at spise selv.
Alle 11 overlevede selvom de mindste vejede under 200 gr.
kh Karin
sep 2004
Følger: 170 Følgere: 170 Hunde: 1 Emner: 193 Svar: 1.303
Har lige kigget på jeres hjemmeside.
Er i sikre på at Anna har mælk??
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 114 Svar: 491
jeg fik at vide at det var meget normalt når de er født ved kejsersnit.
Har du set om hun slikker dem.
jul 2005
Nogengange suger de pludselig flot - så får de lidt fra flasken og lægges videre til patten - hvor de holdes mens de spiser eller slipper de og ryger af...
Lotte - Anna Bugner af mælk - hvergang vi lægger til presser vi mælkk ud af patten først - for at sikre os at den er fyldt -
Derudover ligner hun en dieklar ko - med det største yver... smiler...
jul 2005
Og de nærmest klukker af glæde når hun møffer dem rundt -æ så på det punkt er jeg slet ik nervøs -
Smiler...
jul 2005
Takker for links...
nov 2005
Ja så kan jeg godt se at det er problem
Jeg har lige været inde på din hjemmeside - og kan godt se det er noget af et vægttab nogen af dem har
Men du må bare blive ved med at lægge dem til - så de bare får lidt ned og så prøve med flaske eller sprøjte ved siden af.
Du er sikker på at hvalpene ikke har ganespalte ?
Og jeg kan se at du er obs på varmen i rummet, hvor de ligger - så er der vist så meget mere man kan gøre.
Håber på det bedste
kh Karin
nov 2005
Du kan jo ogaå prøve at ringe til hende fra Ammestuen - tror hun ved en masse - og hun har måske et rigtig godt råd.
kh Karin
jul 2005
Ja vi har tjekket dem alle for ganespalte -
Men jeg ved jo også at de KAN sutet og suge - da de jo gør det indimellem -
Men tror de er for trætte -
Jeg har sat hyppigheden af maden op på de helt små - bare få dråber i modsatte time også - så må jeg se om et døgnstid og det har hjulpet - ss...
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
jul 2005
Vægttab på 10 - 15 prosent er normalt...
Men at de derefter skal tage på...
Ss
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
jul 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 1.947
Er på vej i bad Julle så kommer jeg ud c",)
nov 2005
jul 2005
Vi har jo lige haft en baby fra sidste kuld hjemme i 5 dage - til pasning - Skøøøøøn pige - ss -
Takker - vi kæmper videre ja -
Ja normaltvis er de første 2 uger jo de nemmeste med hvalpene da de bare spiser ved mor og sover - men det har vi så lært at kan være HELT anderledes - ss
Jeg har heldigvis en uvurderlig støtte i Mette ( som netophar skrevet her ) og det er Guld - for min søn og jeg er alene hjemme med det hele - ss -
- og andre veninder har også været forbi til hjælp - ss -
Jobbet er INDTIL videre meget forstående... og jeg har fået fridage - de ser mig dog gerne retur imorgen og fredag - men må jo se om jeg kan finde en passeløsning - Går jeg fra dem nu i 8 timer vil de mindstejo nokikke have det optimalt når jeg kommer retur -
Bare tanken om at komme hjem til 3 små stive kroppe - U ha - I forvejen er jeg jo ved dem hele tiden - varmer i huer - opvarmede håndklæder og konstante dråber af væske til de 3 små som har det svært -
nov 2005
jul 2005
Jeg har netop talt med Kirsten fra Ammestuen - og hun siger vi gør hvad vi kan -
Dog starter jeg nu op med lidt kogt sukkervand til de 3 små...
Hun er jo bare fantastisk hende Kirsten - hvor var hun bare sød at tale med - ss -
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Selvom hundene er inde, er det en god ide, at sætte en varmelampe over hvalpene, så man er sikker på, at de får den varme de skal have, så skal de nemlig ikke bruge energi på det. Og de skal nok søge væk fra den, hvis de får det for varmt.
Kommer tilbage senere
Råd søges om opfoddring ( Broweilere )