{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
710 visninger | Oprettet:

Hundefrisør {{forumTopicSubject}}

Hej
Frido skal afsted til frisøren på mandag, da dem der havde hende som hvalp ikk har passet hans pels overhovedet, så jeg har valgt at lade ham blive klippet.. ville det være synd at klippe hans lange pels af over det hele? Han bliver klippet fordi hans pels er rigtig ujævn mange steder, og filtret, og synes det er synd for ham..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundefrisør
  • #1   18. jan 2007 Hej Malene

    Nej det er ikke synd for ham.
    Cille har været klippet helt ned med maskine. De kommer til at ligne en helt anden hund....LOL.., han vil nok fryse i starten. Men det er dejlig nemt.
    Jeg børster Cille hver anden dag ellers ligner hun en kogevasket hund.hih


  • #2   18. jan 2007 Ja jeg tror også han kommer til at se lidt underlig ud smiley Har du tit din til frisør?


  • #3   18. jan 2007 Hvis den er filtret er det bestemt ikke synd for ham. En meget filtret pels kan også gøre ondt på hunden, så at starte forfra med pelsen er nogle gange det eneste rigtige at gøre... Men hvis det kun er skønhedsmessigt behøver det jo ikke at være nødvendigt ;o)

  • #4   18. jan 2007 Cabana- det er bestemt ikk kun for et syns skyld, men for hundens. pelsen er ikk til at rede ud ved poterne mm..

  • #5   18. jan 2007 Malene P: Det er også det jeg mener ;o) Du skrev at pelsen også var ujævn og hvis det kun var det, så var det jo kun et skønhedsmessigt problem ;o)

  • #6   18. jan 2007 Med ujævn mente jeg, at de nogle steder har klippet i pelsen, så der er flere forskellige længder smiley

  • #7   18. jan 2007 Cille blev klippet sidste gang i august sidste år. Jeg lader pelsen gro nu pga. udstillinger.
    Jeg kan godt forstå, at du får ham klippet, han vil også synes at det er skønt, hvis han er meget filteret.
    Det er svært at holde deres pels, når de er så lange.
    Det kræver en filterknuser, altså en kam med skær på tænderne og en blød børste og en karte.
    Men spørg hundefrisøren hvad hun vil anbefale af børster, der er også forskel på Lhasaernes pelse.

    Pøj Pøj



  • #8   18. jan 2007 Min veninde har også en Lhasa Apso, og hun bliver også barberet da hun filtrer helt vildt!!
    Lolly kan godt være en bestemt dame, men når hun er blevet barberet så opfører hun sig som en lille hvalp!!!!
    Og så er der også lidt kat over hende, hun smyger sig op ad alt:" ihhhh det er så dejligt at komme af med den filtrede pels" :0)
    Det er en hel fornøjelse at se hende sådan, amn kan mærke at hun syntes det er dejligt, så ens betænkninger bliver ligesom glemt.
    Jeg syntes ikke det er synd, det er bedre at de bliver barberet end at de har ondt fordi det filtrer.
    Lægger du ikke lige et billede ind når han er blevet klippet?


  • #9   18. jan 2007 Malene P

    Jeg har lagt nogle billeder af Cille i min profil, hvor du kan se hvordan de ser ud.

    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=2705


Kommentér på:
Hundefrisør

Annonce