Australian shepherd kennel? Australian shepherd kennel?
Hejsa,
Jeg og min kæreste har længe ledt efter vores ny familiemedlem. Vi bor i Stockholm og har derfor mest ledt efter den perfekte kennel i Sverige. Men nu prøver vi lykken i Danmark.
Så hvad findes det for nogle gode Aussie kenneler i Danmark?
Vi leder efter en arbejdshund, som elsker at arbejde og bruge hovedet og har en god mentalitet. Og en kanon familie hund.
Vi har høje krav til vores næste hund og fremforalt til kennelen. Så vi har ikke stress med at finde det perfekte match
Så hit me med jeres foreslag.
jan 2018
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 10
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
Her kan jeg blandt andet nævne
Illumineer
Nivios
Zensaris
Leading angels
Hearthaven
Divine moments
Mi depra
Khetasio
Dreamcatcher
Jeg kender dem alle personligt og ville ikke tøve med at købe fra nogen af dem. Nogle har lidt mere fokus på arbejde end andre, men alle hunde ville kunne arbejde - det handler i høj grad om hvad du mener med ‘arbejde’, for alle aussier kan arbejde, men i hvilken grad, hvilken hurtighed osv er der kæmpe forskel på.
Hvis i ønsker et højere drive og instinkt, hvis i fx vil konkurrere i hyrdning osv, så vil jeg kigge efter en kennel med arbejdslinjer - der kender jeg kun tip top aussies herhjemme.
Har i kigget på östra Greda i Sverige? Jeg ved at de også har fokus på lidt mere
Drive.
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 2
Når jeg siger arbejde, mener jeg at de genre må ha et stort drive, være fremad og som ikke tøver med at arbejde og Selvfølelig en god mentalitet.
Vi er selv mest aktive indenfor lydighed, spor og agility med vores aussie. Og vi savner lidt mere drive i ham vi har nu. Derfor søger vi netop det der ekstra
Jeg har skrevet til nogle kenneler som stod på DKK’s hjemmeside, der faldt os i smag. Der var nogle af de kenneler du nævnte. Så det er super spændene at se hvad de svarer
sep 2017
Følgere: 545 Emner: 156 Svar: 10.742
Hans hundefører er helt ny i det her med træning, og alligevel er den ekvipage nok den bedste på mit konkurrencehold. Hunden er lige over 1 år gammel, og har overhalet hunde på 3-4 år.
Han er så lækker, at jeg seriøst overvejer en hvalp efter ham, når han bliver godkendt. Og jeg er ellers ikke til aussies, og slet ikke BM
Du kan måske ikke bruge det til så meget, hvis de ikke laver flere kuld, men du kan kigge på linjerne i kuldet, og se om der er noget der kunne bruges.
Australian shepherd kennel?