{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glechon hvalpe
  • Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   18. apr 2018 Blanding af Beagle og Bichon Frise

  • #4   18. apr 2018 But why?.. smiley

  • Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   18. apr 2018 Mødte en af slags i weekenden.
    Oprindelig annonce er herfra Hundegalleri.dk, scannet af gipote.dk
    https://www.gipote.dk/hunde-annoncer/129338--blanding-af-racer-designer-hvalpe-glechon-/


  • #8   18. apr 2018 Gør dig selv en tjeneste og lad være med at købe sådan en. "Designerhvalpe" koster kassen i forhold til hvad man får. Der ligger sikkert heller ikke sundhedsresultater bag.

  • #9   18. apr 2018 De to racer er SÅ ufatteligt forskellige både af sind og udseende. Overvej hvilket sind du foretrækker, og vælg så en race, der passer til det.

    Oj, det vil være op af bakke, hvis man gerne vi have en bichons sind, men ender med en egenrådig, gøende, stjælende beagle, som konsekvent forsøger at stikke af (Sagt med alverdens kærlighed - jeg har selv haft beagle og elsker deres selvstændige væsen)


  • #10   18. apr 2018 Jeg så tråden ig troede det var en terrier race

  • #11   18. apr 2018 Hvordan kan beagle og Bichon Frise trækkes sammen til Glechon smiley
    Som andre her også er inde på så ville jeg kraftigt overveje om den blanding nu også er helt det du ønsker: Beagle slår OFTE temmelig meget igennem på temperamentet i blandinger. Dvs. man får en hund med et meget højt aktivitetsbehov og temmelig meget jagtinstinkt. Hvis ønsket er mere i retning af nem lille selskabshund så er det det du skal vælge og IKKE noget, der indeholder beagle smiley
    Det er desværre meget populært at sælge diverse 'designer-hunde', som ofte indeholder racer der mentalt stritter i modsatte retninger. Dette er ikke altid særlig smart og markedføringen som fx allergivenlige, sundere osv er der ingen dokumentation for. Genetik virker nemlig ikke altid på den måde at 'rød blandet med hvid giver lyserød' smiley Ufaldsrummet er ALT mellem de to forældredyr smiley
    Ofte er de desuden temmelig dyre sammenlignet med hunde med stambøger. Så kig dig rigtig godt for inden du falder for fristelsen.


  • #18   18. apr 2018 Racehunde er ikke "bare sådan" mere sunde - du skal gå ind og bruge stamtavlen så du kan se sundhedsresultater og ud fra det give dig selv nogle rigtig gode odds for en SUND hund.

    Med en blanding, bliver der oftest ikke lavet nogle sunhedsundersøgelser, så du kan risikere at få hvalp efter 2 forældrehunde som er rigtig skidt. Samtidig kigger du på en blanding af 2 forskellige racer, at du ikke har en jordisk chance for at vide hvad du får. Mange af dem der opdrætter "designerhunde" er også hvalpefabrikker, altså folk der bare vil have penge, penge og penge - vil du virkelig støtte sådan noget opdræt uden omtanke?


  • #19   18. apr 2018 Ej ok.. Hvis man er villig til at købe fra dén kennel, så er man vist villig til at støtte al slags møgavl og så kan der vist ikke tales til fornuft her.
    Skal nok lade være med at sige mere så.


  • #20   18. apr 2018 Jeg forstår ikke hvordan begge racer kan være et match til jer... De er jo enormt forskellige.
    Beagle er for de få. En blanding med beagle i kan falde ud på mange forskellige måder - og så er hunden stadig for de få. Man opnår intet andet end usikkerhed ved at blande hunde.


  • #21   18. apr 2018 "vores hvalpe er avlet ude og derfor er de mere robuste og renlige" smiley
    Hahaha den der Kennel Blanding er jo helt tabt..


  • #23   18. apr 2018 Løb skrigende bort fra sådan et opdræt.
    Please.
    At mikse fuldblods jagthund med lille selskabshund der er lavet til at sidde på skødet?
    Kan man ikke selv se det klash så egner man sig ikke til racerne.


  • #24   18. apr 2018 Sidder så her som hundefrisør og tænker HJÆÆÆÆÆÆÆLP...
    En fældende race med en bomuldshund. Man skal være vildt effektiv med karte og kam for at det ikke ender i kogt uldsok. Ellers ryger maskinen bare på i indstilling ultrakort. Supernemt men hvor er så al det charmerende henne?


    profilbillede
  • Jens P
    Jens P Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #25   18. apr 2018 Tror jeg anskaffer mig en guldfisk i stedet for smiley

  • #26   18. apr 2018 Tror jeg anskaffer mig en guldfisk i stedet for

    Den har det sikkert bedre, rent mentalt.....


  • #27   18. apr 2018 Guldfisk hører til i en havedam smiley

  • #28   18. apr 2018 Der bliver de bare til føde for fiskehejren......

  • #29   18. apr 2018 Ja men det er der de hører til, så må man sætte net op

  • Stine M
    Stine M Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #32   7. aug 2018 Hejsa,

    Hvad så hvis blandingen er en Beagle/basset mixed med en bichon frise er det heller ikke et godt match?


  • #33   7. aug 2018 #32:

    Fuldblods jagthund med selskabshund?? Hvorfor, spørger jeg bare???? HVIS man absolut SKAL blande, hvorfor så ikke blande indenfor samme gruppe? Jagthunde med jagthunde..... Selskabshunde med selskabshunde osv osv? men det kræver selvfølgelig at man sætter sig ind i, hvad de enkelte racer oprindeligt blev brugt til. Og det ved uendelig få smiley


  • Stine M
    Stine M Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #35   7. aug 2018 Jeg synes de to/tre racer gør et godt match i hvertfald i forhold til vores familie herhjemme og ønsker fra div familie medlemmer- men der kan selvfølgelig være for og imod blandingsracer..
    minion - har du nogen erfaringer? smiley Jeg er mest vandt til Springer Spaniels og jagt hunde fra min barndom. Men det er ikke det vi skal have i vores
    Familie. Vi skal have en glad familiehund som gerne er alergivenlig og lidt større end de små racer


  • Stine M
    Stine M Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 3
    #37   7. aug 2018 Ok tak for indspark;-)

  • #39   7. aug 2018 "Jeg synes de to/tre racer gør et godt match i hvertfald i forhold til vores familie herhjemme og ønsker fra div familie medlemmer- "

    Hvad er ønskerne?


  • Lena V
    Lena V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #40   30. aug 2018 Hej med jer. Sikke mange meninger omkring et kuld hvalpe som ingen kender til.
    Jeg har altid købt dyre race hunde og været medlem af Dansk Kennel Klup.
    Denne gang har jeg købt Vilma fra Snekkersten (gadekryds/designer hvalpe/Glechon/ blandingshund)

    Hun er den mest fantastisk hund jeg har haft, altid glad, nem at træne, kan med alle andre hunde, store og små. Fyldt med charme og narrestreger.

    Alle vi møder er så interesseret i hvilken race hun er, da hun er noget ganske særligt.
    Jeg bruger navnet: “hun er en blandings hund”.
    Ligegyldigt hvilket navn hunden har. Har jeg svært ved at sætte mig ind i hvordan man kan udtale sig så dårligt om hvalpe og familien hvalpene kommer fra.
    Vi har kontakt til alle søskende fra vores kuld og vi er simpelthen så glade for dem og kan kun være enige i at det er en utrolig klog, livlig, kærlig familie hund som elsker børn.
    Så vær sød at hold jeres fordomme for jer selv. I kender tydeligvis ikke til disse hvalpe eller den familie hvalpende kommer fra.

    Hold den gode tone!


  • Lena V
    Lena V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #41   30. aug 2018

    profilbillede
  • Lena V
    Lena V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #42   30. aug 2018

    profilbillede
  • #43   30. aug 2018 smiley

    profilbillede
  • #44   30. aug 2018 Jamen, Lena, hun ser da vældig sød ud, og er det sikkert også. Sundheden ved ingen noget om, eftersom hun er en hvalp. Men vær OBS på knæene - den ene race døjer virkelig meget med løse knæskaller, den anden kan have lidt svage korsbånd.

    Men det ER en blanding, ikke en designerhund, ikke en race, ikke noget fancy, bare en blanding til overpris. Jeg har ikke noget imod blandinger, og ejer selv et fantastisk eksemplar, men det er hvad det er - en blanding, hvor man typisk ikke aner klap om hvordan de falder ud udseendemæssigt, adfærdsmæssigt og sundhedsmæssigt. Det sidste endda med fed streg under, eftersom det sjældent er de bedste repræsentanter for racerne der anvendes i blandingsavl.


  • #45   30. aug 2018 Hun er den mest fantastisk hund jeg har haft, altid glad, nem at træne, kan med alle andre hunde, store og små. Fyldt med charme og narrestreger.

    Sådanne en hund har jeg også. De fås også racerene smiley Men de har selvfølgelig ikke et fint designernavn smiley


  • Lena V
    Lena V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #46   30. aug 2018 Hvorfor bliver der talt om overpris ?
    Jeg har langt fra betalt lige så meget for min blandingshund Vilma,med alle de kære og fancy navne. Som jeg har gjort for min tidligere Golden Retriver eller Coton de tulaer.
    Jeg vil gerne betale en fornuftig pris for en hvalp som kommer fra den sødeste familie, hvor både hunde mor og hunde far er med til at passe på deres fælles hvalpe, sammen med resten af menneske familien.
    Mange kenneler kan slet ikke tilbyde den samme trygge nære menneske kontakt, hvor både hunde mor og hunde far går sammen med hvalpene.

    Jeg skriver gerne om 5 år, hvordan det går med Vilmas sundhed og om andre fra hendes kuld er ramt af arvelige skavanker smiley


    profilbillede
  • Lena V
    Lena V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #48   30. aug 2018 Jeg blander mig da jeg fornemmede rigtig meget dårlig stemning omkring dette mix af racer.
    At jeg selv blev helt ked af det og tænker også at Snekkersten familien bliver ramt.
    Tænk at der kan skrives hele 46 kommentarer omkring ord som Glechon og designer hund.


    profilbillede
  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #49   30. aug 2018 Jeg tror egentligt blot det der sker er at mange undrer sig, over hvad argumenterne for at lave sådan en blanding er - og hvad argumentet for at kalde det et specifikt navn er.

    Og så tror jeg altså MANGE steder, har hvalpe der vokser op med familien indenfor - er fordi folk hører ordet "kennel" og så tænker de uha bokse osv. - det er jo sjældent tilfældet.
    - Tror de fleste opdrættere i dag, har hundene og hvalpe, til at bo som familiehunde.

    Selvfølgelig afhængig af race og behov men sådan, groft sat op.


  • #53   30. aug 2018 Lotus`opdrætter har kennelmærke og det har de haft siden 2005. De har lavet ET kuld (Lotus`). De havde 2 tæver. Lotus`mor og en brun tæve. Den brune tæve gik ikke igennem opdrætters nåleøje........ Hun var ikke 100% stabil, som man ville have det. Så hun kom aldrig i avl. Og nu har de kun hanhunde (kastrerede).

  • #55   31. aug 2018 8.000 kr er mega meget overpris for en rundkørsel smiley Shit manner, det er jo helt crazy at tage så mange penge for en blandingshvalp smiley

    Min tavlehund er opvokset inde i huset med sine 7 søskende, sin mor og mormor - og katten Gilbert. Hun kostede 8.500 kr., er efter forældre med sundhedsstatus og en ansvarlig opdrætter.

    Min blandingshund kostede 3.000 kr (tror jeg nok), og er ligeledes efter forældre med relevant sundhedsstatus (hun er fra et ups-kuld, og begge forældre er avlsgodkendte i egen race).

    8.000 kr - ej, det er altså vanvittigt!


  • #61   31. aug 2018 #60 når du skriver det på den måde så tænker jeg at det ikke er positivt ment. Vil du ikke uddybe hvad du mener? (evt i pb). Jeg går nemlig og drømmer om at få en kromi en gang, men ved ikke om det skal være den ene eller den anden variant.

  • #63   31. aug 2018 Jeps, annoncen er her: https://www.dba.dk/dejlige-hvalpe-saelges-2-hva/id-1046368121/

    Det er helt vildt at der er folk der vil give så mange penge for en rundkørsel (det er jo ikke engang "bare" en blanding).

    Det er virkelig på tide at DKK kommer på banen og forklarer hvordan flertallet af deres opdrættere opfostrer hvalpe, for der er åbenbart en generel ide om at hvalpe med tavle opfostres i hundegård/stalde/bure, uden kontakt med mennesker, hus og dagligdagens lyde smiley


  • #65   31. aug 2018 Pia, det er sikker derfor de koster 8.000 kr smiley

  • Lena V
    Lena V Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 1 Svar: 6
    #66   31. aug 2018 Jeg er helt rystet over hvor grove I er herinde.
    Rigtig god weekenden til jer og jeres forskellige fantastiske hunde.
    Må solen skinne på jer


  • #68   31. aug 2018 De eneste jeg ser som grove, er opdrættere af disse designerhunde, det er sq at tage røven på folk. De tror, de køber en race, men det er og bliver gadekryds..som de også lige kan få lov til at give 3x prisen, af hvad en blanding bør koste..


  • #69   31. aug 2018 8000 er det eneste grove i den her tråd

  • #72   31. aug 2018 Jamen, en blanding er en blanding er en blanding, bum. Og den her “glebachon” (må den vel hedde, når der også er basset i), er en blanding af 3 racer, ergo en rundkørsel. Hvis folk er, undskyld mit franske, dumme nok til at betale 8.000 kr for en rundkørsel, så skal folk da bare slå sig løs. Men jeg kan da garantere at sådan en sælger griner hele vejen til banken smiley

  • #73   31. aug 2018 For min skyld kan folk lave alle de blandingshunde de vil, og tage den pris for dem de kan. Det ville selvsagt være mærkeligt andet.
    Men jeg står af når sælger lover køber noget der ikke kan loves!
    Det er virkelig ikke i orden at bilde købere ind hvalpen får en allergivenlige pels bare fordi der er bichon frise i mikset. Det er noget man end ikke kan love og give garantier på ved renracet avl.
    Det vil være direkte forkert i mange tilfælde og det er fandme synd for familien med allergibarnet, som ikke tåler sin nye bedste ven.
    Vil man sælge en vare til de priser så må man simpelthen også yde en vis viden og vejledning. Og i det mindste ikke vildledning.


  • #76   31. aug 2018 #72
    - Hvis folk er, undskyld mit franske, villige til at betale 8.000 kr for en rundkørsel, så skal folk da bare slå sig løs-

    Problemet er bare at folk, vildledes til at tro, de har købt en racehund, og ikke en rundkørsel

    Labradoodle kontra blanding af labrador og puddel



  • #77   31. aug 2018 labrador og puddel

    Det klinger altså ikke så godt som Labradoodle.


  • #80   31. aug 2018 der er meget indavl inden for bestemte racer.

    Og hvordan undgår man så det, når man avler uden tavle?


  • #81   31. aug 2018 Jeg tror ikke at Lena vender tilbage. Vi er dumme, snobbede og ignorante, fordi vi ikke vil anerkende at rundkørsler til 8.000 kr er sundere, mindre indavlede og mere allergivenlige end hunde med tavle smiley

  • #82   31. aug 2018 Hov hov blandinger er fede smiley Jeg er selv mor til en Eurasier smiley
    Far: Asien Mor: Europa. Datter Eurasier!

    Isabelle kan bekræfte det!

    Seriøs et øjeblik:

    Folk er ikke imod mix. Problemet er falsk markedsføring. Hvis jeg tager en allergivenlig race og mixer med en, der ikke er, så får jeg da ikke allergivenlige hvalpe. Jeg ved ikke, hvad jeg får. Jo hvalpe. Resten kan jeg ikke forudse.

    Hvis folk køber sådan en hund og tror på at den er allergivenlig, så kan det få store konsekvenser for hunden senere - og ejerens hjerte. Det er grovere end at tage 8000 bobs. Folk knytter sig til en hund. At sælge under falske forudsætninger er noget svineri


  • #84   1. sep 2018 den eneste dansker endda med papir på det er aslan herhjemme hahaha

Kommentér på:
Glechon hvalpe

Annonce