{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.694 visninger | Oprettet:

Falsk annonce {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne høre jeres mening ang.den måde nogle annoncere her på hundegallariet´s marked.
Jeg har været inde og kigge lidt på de hunde som er tilsalg(en masse skønne hunde/hvalpe)
hvor jeg faldt over en annonce hvor der står ægte schæferhvalpe sælges,når man så kigger nærmere så er det to forskelige racer som er forældre ,en hvid Schwesizisk hyrdehund som far og en schæfer som mor.
efter min mening er en hund ægte når begge forældre er samme race og med papir.
hvordan har i andre det med det??? er jeg den eneste som syntes det er en forkert måde at annoncere på.
jeg skal ikke blande mig i om folk avler blandingshunde ,det er ikke det dette indlæg går ud på.
men mere det at man står ved det man avler og kalder det det egentlig er.
m.v.h
Mitzi

er det kun mig der mener at det så er forkert







































































































Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falsk annonce
  • #1   14. feb 2007 en hund er da lige så ægte om den har papir eller ej... men man kan ikk sige den er en ægte race hvis den er blandet.. det vil jeg give dig helt ret i!











  • #2   14. feb 2007 vil også sige, at hvis man skriver "ægte", så er den med papirer. skriver man "raceren" så er den uden tavle. og resten hører ind under blandinger

  • #3   14. feb 2007 Det er meget forkert at gøre synes jeg:) Helt enig

  • #4   14. feb 2007 Louise K
    Jeg mener lige som dig at papirene gør at den er ægte
    her vil du med sikkerhed kunne se hvem der er den forældre osv.


  • #5   14. feb 2007 Louise K: gir dig fuldkommen ret!

  • #6   14. feb 2007 Bed HA'erne om at rette det med det samme smiley

  • #7   14. feb 2007 Enig med Louise K

  • #8   14. feb 2007 Vil dog sige at hvis både moren og faren er ægte, men at hvalpene ikke er med papir er de da også ægte i mine øjne.

    Men så mener jeg også at prisen må være derefter...



  • #9   14. feb 2007 hvis det 2 forskellige racer, er det en blandingshund, er det de samme racer er de ægte/racerene

    så den burde nok være under blandinger


  • #10   14. feb 2007 Jeg prøver lige at kigge - ellers er i meget velkomne til at linke (bare ikke her, men over beskedcenter..)

  • #11   14. feb 2007 Mitzi .... giver dig helt ret...

  • #12   14. feb 2007 jeg vil nu ikke give dig helt ret dkk. kalder de hvide et,andre klubber noget andet. En af mine venner havde to sorte med dkk. stambog de gav et par hvide hvalpe han så avlede videre på ,de gav så fremover både sorte og hvide, han syntes det var spændende. det gør da ikke hundene til ikke schæfere,fordi racestandarden siger noget andet.

  • #13   14. feb 2007 Jeg vil også gi dig helt ret. En ægte hund er en hund med tavle.
    Faktisk så kunne jeg godt tænke mig at man skulle udfylde nogle felter med stambogsnavn på forældrene, for at kunne oprette annoncer under racernes navne, og dem der ikke kunne udfylde stambogsnavn, måtte ligge annoncerne under Blanding af racer - og så kunne man evt. oprette en ny "race" der heller "Racerene hunde uden tavle" inde i markedet.

    Det samme kunne jeg faktisk godt tænke mig inde på selve hundenes profiler, at der blev lavet (nu har jeg AM bulldog, så bruger dem som eksempel) en der hed Am Bulldogs og en der hed AM Bulldogs uden tavle. For at kunne oprette i den der kun hed Am Bulldogs, skulle man skrive feks hundens stambogsnummer. Det vil kunne laves som et skjult felt, så kun HA'erne kan se det. Da ikek alle syntes at det rager andre hvad stambogsnummeret er på ens hund.

    Jeg er nemlig generalt træt af at når man skal se forskellige racer, så er der lige så mange "uægte" hunde både racerene og ikke racerene under de forskellige kategorier.

    Hilsen
    Karina


  • #14   14. feb 2007 Link til samme problematik:

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=80467


  • #15   14. feb 2007 Hej John
    Det er jo så helt klart en fejl ,så mener jeg også at det er forkert at avle vidre på den
    det er det samme med den langhåret schæfer det er også en fejl og den må vi heller ikke avle vidre på
    nu er jeg opvokset med denne skønne race og mine forældre startede deres opdræt for mere en30 år siden
    og vi havde også en tæve som var hel sort hun fik aldrig hvide hvalpe .


    m.v.h


  • #16   15. feb 2007 Rasmus
    det er er problemet med en hund uden tavle er at der er ingen garnti for hvad det er for hunde der ligger i dem smiley
    jeg mener at ægtheden er stamtavlen.



  • #17   15. feb 2007 Helt ærligt, så er alle hunde da ægte. de er jo ikke blandet med andre dyr. Der er så racerene hunde og blandende racer, men de er da alle ægte hunde

  • #18   15. feb 2007 Nej, men så kan jeg da omformulere det for dig, så du kan læse det som det er ment...... En ægte racehund er en hund med stamtavle.

    Og hvis du ellers har læst andre indlæg i denne tråd end kun min - så vidste du udemærket også hvad jeg mente med ordene "ægte hund".

    For mig er en hund med stamtavle en ægte hund af netop den race som den er stambogsført under.
    Hunde uden stamtavle er ikke ægte RACEhunde. Derfor kan deres blod/gener alligevel godt være 100% af en bestemt race, altså der ikke er blandet nogen andre racer i dem gennem tiden. Dog har jeg da stødt på flere, der har købt en hvalp uden stamtavle, hvor de fik afvide at den var 100% bulldog, og hvor det så har vist sig at der har været andet blandet i den.
    Og derfor syntes jeg det kunne være rart hvis HG var delt op så hver race havde en side for dem med og dem uden stamtavle, så folk der ønsker at finde info om lige netop en bestemt race, de ved hvor de kan finde den info, uden at der (ikke i alle tilfælde) er andre racer der har haft en lille finger med i spillet til at påvirke hundens sind og temperament.


  • #19   15. feb 2007 For at undgå flere misforståelser vil jeg dertil gerne tilføje at jeg intet har imod blandingshunde eller hunde der består af 100% samme race, men bare ikke har et stykke papir på det.

    Min mening er at en hund ikke er en bedre eller sødere hund bare fordi den har et stykke papir med et fint navn på.


  • #20   22. feb 2007 Ja jeg har også set disse annoncer, og har også undret mig over at de så vælger at kalde den for ægte.

Kommentér på:
Falsk annonce

Annonce