{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

Købekontrakt ved tavlehund {{forumTopicSubject}}

Min svigermor skal jo snart have sig en ny vuffer =) En Coton De Tuliar.. en bomuldshund *smil*

Jeg skal så hjælpe hende med at finde en god hund, og vi har gang i et par kennler =)

Jeg skal så liiiige hitte ud af hvad der skal stå i en købskontrakt.. Jeg har lært af min lektie ved selv at købe tavlehund og IKKE lave en sådan kontrakt; det skal min svigermor ikke igennem hvis uheldet er ude =/

Jeg er inde på noget med..

- Findes hunden uegnet til div. udstillinger skal sælger tilbagebetale køber x% tilbage af købspris.

Og noget med, at køber og en given dyrlæge i samråd må få hunden aflivet hvis hunden findes syg/skadet (iflg. af medfødte skavanker) - og køber derefter frit kan vælge enten en ny hvalp eller pengene retur..

Jeg ved ikke lige så meget om hvad man mere skal gardere sig imod, så hjælp tak =)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købekontrakt ved tavlehund
  • #1   27. feb 2007 DKK har garanteret nogle standardkontrakter, som du kan få tilsendt, så I er fuldt dækket ind juridisk.

• #2   27. feb 2007 Link: http://www.dansk-kennel-klub.dk/405

Her skulle du kunne downloade pdf-filer med kontrakter.

• #4   27. feb 2007 takker annette =)

• #5   27. feb 2007 Det var så lidt, Nina. Held og lykke.

• #7   27. feb 2007 drop den klub-snak her i min tråd, tak..

en købskontrakt har intet med klub at gøre..

• #9   27. feb 2007 Helle - det er også rigtig pænt af dig, men jeg vil ikke blandes ind i al den klub-snak *smil*

Jeg vil kigge mere på avlerens opdræt, hundehold, personlighed og væremåde end på hvilken klub han/hun er i..

Synes det hurtigt bliver til mudderkast så snart en klub nævnes =(
    Ville bare høre hvad man skulle huske at få med i en købskontrakt da jeg aldrig har lavet sådan en før..

• #11   27. feb 2007 Hvis det er en ordentlig opdrætter, har vedkommende nok en kontrakt der skal skrives under, som omfatter aftaler om hvad der gives "rabat" på.
    Men hvis du tror nogen giver garanti på udstillingskvalitet ????? Så vil hvalpen blive en del dyrere. Sundhedsmæssige arvelige fejl giver afslag i prisen i forhold til hvor alvorlig fejlen er. Men om den er til certifikater eller 2. præmier........

Hvis opdrætter ikke vil skrive kontrakt, hvis I ber om det - vend om og løb hurtigt derfra

• #12   27. feb 2007 Amalie - tror ikke hun vil så langt væk..

Helle - Jeg har (vi har) kig på 2 kennler son jeg har fået anbefalet, men ved ikke hvad sviger er kommet frem til; hvis hun altså har ringet endnu =)

Kontakter dig hvis ingen af kennlerne er tilfredsstillende =)

• #13   27. feb 2007 Anette - Da jeg købte min schæfer vidste jeg intet om nogen kontrakt *rødme*

Synes det er en værre jungle at købe hund og have sit på det sikre..

Er du rar at fortælle mere om det med udstillingen??
    - Som sagt ved jeg INTET om det ..

• #14   27. feb 2007 Amalie - Jeg giver ikke meget for købeloven når man står med en hund der SKAL aflives, men dyrlægen kræver at opdrætter skal sige god for det først..
    - hverken fair for hund eller ejere...

• #15   27. feb 2007 reese - jeg ved det jo ikke *smil*
    derfor jeg spørger..

jeg ved at min svigermor gerne vil på udstillinger i hvert fald, hun har en veninde med samme race og så skal de vel afsted sammen *GG*

Jeg aner ikke om hun vil have ham avlsgodkendt, men kan ikke sige hun ikke vil i hvert fald =)

Så min svigermor skal bare sige, at hun gerne vil på udstilling med den og det er så det?

• #16   27. feb 2007 reese - jeg må hellere lade sviger blive hjemme *LOL*

hendes krav er at den skal være sød og hvid og blød og fin *GG*

hun er helt pjattet med den race - og de har ellers kun haft store hunde i den familie =)

• #17   27. feb 2007 reese - lige netop =)

tak for hjælpen allesammen =)

• #18   27. feb 2007 Ellers Nina> I kan jo prøve at ringe til juristen hos dkk og høre hvad deres standarter siger. Så ved I i hvert flald lidt om hvad i kan regne med smiley

• #19   27. feb 2007 Ginne - ja det var da egentlig en god ide =)

• #20   27. feb 2007 Det vil være en god ide, at spørge opdrætter hvad denne dækker, inden man reserverer en hvalp.

Jo, nu er det jo sådan, at man som opdrætter ikke kan stille køber ringere end købeloven, altså vil jeg mene, at det gælder også den anden vej. Her snakker jeg om, at man skal kontakte opdrætter inden at hunden bliver aflivet. Dette tager jo ikke 5 minutter og ringe og sige, og opkaldet kan vel, hvis det er nødvendigt foretages hos dyrlægen, hvis det skal gå stærkt, pga etiske grunde. Når jeg siger at købeloven må gælde begge veje, så mener jeg, at hvis jeg f.eks skriver, at der ingen reklamtionsret er på hvalpen er, og begge parter skriver under. Ja, så er der stadig ifølge købeloven 2 års reklamtionsret, og jeg har foretaget mig noget ulovligt ved at skrive det. Så derfor vil jeg mene, at hvis det skrives i kontrakten, at hunden kan aflives uden videre, og opdrætter alligevel ikke går med til det, vil i få problemer i sidste ende med at få erstatning, da den sikkert ikke holder juridisk alligevel.

Ja, som de andre siger, er det svært at købe en "udstillings hvalp". Det er uhyggeligt svært at se på forhånd, hvad hvalpen bliver til. ´Den skal selvfølgelig ikke have nogen udstillingsfejl, som på forhånd udelukker den, når i henter den. Altså er det en dum ide at købe en hvalp med et lille overbid, og håbe på, at det retter sig, for hvis det ikke gør, hvad så?
    Men som Reese siger, hvis i siger, at i gerne vil bruge den til udstilling, vil opdrætter da helt sikker hjælpe med at finde den rigtige hvalp, der kunne egne sig til det, for det gavner jo også opdrætter at hvalpen kommer ud og bliver set. Sådan har jeg det i hvert fald.

• #21   28. feb 2007 Lykke og Britta - Det med dyrlægen er af egen bitter erfaring..
    - Og opdrætter og jeg delte altså dyrlæge, det var ikke en vildt fremmede..

Jeg måtte tage min dødsdømte hund med hjem weekenden over og det var mere held end forstand at jeg ENDELIG fik fat på opdrætter søndag aften..
    - de må have haft 200 ubesvarede opkald.. og jeg en hund der ikke kunne holdes uden smerter =(

Kommentér på:
Købekontrakt ved tavlehund

Annonce