21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Købekontrakt ved tavlehund {{forumTopicSubject}}
Min svigermor skal jo snart have sig en ny vuffer =) En Coton De Tuliar.. en bomuldshund *smil*
Jeg skal så hjælpe hende med at finde en god hund, og vi har gang i et par kennler =)
Jeg skal så liiiige hitte ud af hvad der skal stå i en købskontrakt.. Jeg har lært af min lektie ved selv at købe tavlehund og IKKE lave en sådan kontrakt; det skal min svigermor ikke igennem hvis uheldet er ude =/
Jeg er inde på noget med..
- Findes hunden uegnet til div. udstillinger skal sælger tilbagebetale køber x% tilbage af købspris.
Og noget med, at køber og en given dyrlæge i samråd må få hunden aflivet hvis hunden findes syg/skadet (iflg. af medfødte skavanker) - og køber derefter frit kan vælge enten en ny hvalp eller pengene retur..
Jeg ved ikke lige så meget om hvad man mere skal gardere sig imod, så hjælp tak =)
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.380
sep 2006
Her skulle du kunne downloade pdf-filer med kontrakter.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
sep 2006
jun 2005
en købskontrakt har intet med klub at gøre..
jun 2005
Jeg vil kigge mere på avlerens opdræt, hundehold, personlighed og væremåde end på hvilken klub han/hun er i..
Synes det hurtigt bliver til mudderkast så snart en klub nævnes =(
Ville bare høre hvad man skulle huske at få med i en købskontrakt da jeg aldrig har lavet sådan en før..
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.332
Men hvis du tror nogen giver garanti på udstillingskvalitet ????? Så vil hvalpen blive en del dyrere. Sundhedsmæssige arvelige fejl giver afslag i prisen i forhold til hvor alvorlig fejlen er. Men om den er til certifikater eller 2. præmier........
Hvis opdrætter ikke vil skrive kontrakt, hvis I ber om det - vend om og løb hurtigt derfra
jun 2005
Helle - Jeg har (vi har) kig på 2 kennler son jeg har fået anbefalet, men ved ikke hvad sviger er kommet frem til; hvis hun altså har ringet endnu =)
Kontakter dig hvis ingen af kennlerne er tilfredsstillende =)
jun 2005
Synes det er en værre jungle at købe hund og have sit på det sikre..
Er du rar at fortælle mere om det med udstillingen??
- Som sagt ved jeg INTET om det ..
jun 2005
- hverken fair for hund eller ejere...
jun 2005
derfor jeg spørger..
jeg ved at min svigermor gerne vil på udstillinger i hvert fald, hun har en veninde med samme race og så skal de vel afsted sammen *GG*
Jeg aner ikke om hun vil have ham avlsgodkendt, men kan ikke sige hun ikke vil i hvert fald =)
Så min svigermor skal bare sige, at hun gerne vil på udstilling med den og det er så det?
jun 2005
hendes krav er at den skal være sød og hvid og blød og fin *GG*
hun er helt pjattet med den race - og de har ellers kun haft store hunde i den familie =)
jun 2005
tak for hjælpen allesammen =)
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
jun 2005
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Jo, nu er det jo sådan, at man som opdrætter ikke kan stille køber ringere end købeloven, altså vil jeg mene, at det gælder også den anden vej. Her snakker jeg om, at man skal kontakte opdrætter inden at hunden bliver aflivet. Dette tager jo ikke 5 minutter og ringe og sige, og opkaldet kan vel, hvis det er nødvendigt foretages hos dyrlægen, hvis det skal gå stærkt, pga etiske grunde. Når jeg siger at købeloven må gælde begge veje, så mener jeg, at hvis jeg f.eks skriver, at der ingen reklamtionsret er på hvalpen er, og begge parter skriver under. Ja, så er der stadig ifølge købeloven 2 års reklamtionsret, og jeg har foretaget mig noget ulovligt ved at skrive det. Så derfor vil jeg mene, at hvis det skrives i kontrakten, at hunden kan aflives uden videre, og opdrætter alligevel ikke går med til det, vil i få problemer i sidste ende med at få erstatning, da den sikkert ikke holder juridisk alligevel.
Ja, som de andre siger, er det svært at købe en "udstillings hvalp". Det er uhyggeligt svært at se på forhånd, hvad hvalpen bliver til. ´Den skal selvfølgelig ikke have nogen udstillingsfejl, som på forhånd udelukker den, når i henter den. Altså er det en dum ide at købe en hvalp med et lille overbid, og håbe på, at det retter sig, for hvis det ikke gør, hvad så?
Men som Reese siger, hvis i siger, at i gerne vil bruge den til udstilling, vil opdrætter da helt sikker hjælpe med at finde den rigtige hvalp, der kunne egne sig til det, for det gavner jo også opdrætter at hvalpen kommer ud og bliver set. Sådan har jeg det i hvert fald.
jun 2005
- Og opdrætter og jeg delte altså dyrlæge, det var ikke en vildt fremmede..
Jeg måtte tage min dødsdømte hund med hjem weekenden over og det var mere held end forstand at jeg ENDELIG fik fat på opdrætter søndag aften..
- de må have haft 200 ubesvarede opkald.. og jeg en hund der ikke kunne holdes uden smerter =(
Købekontrakt ved tavlehund