{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Hvor længe?? {{forumTopicSubject}}

Tænkte på hvor længe der går inden man kan mærke på en tæve at hun er gravid???
Hvor meget vil det koste at få tæven scannet, så man evt. ku se hvor mange der er??
Vil det være godt at sætte tæven på hvalpe foder?? Og hvilket vil man anbefale???
Bare lidt spørgsmål smiley håber i vil svare


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe??
  • #1   27. feb 2007 En skanning kan ikke vise nøjagtig hvor mange hvalpe der er i tæven, kun om den er drægtig. Men der kan du lige så godt tage en blodprøve, det er knap så kostbart. Kan ikke huske hvad en skannig koster, da jeg aldrig bruger det. Jeg kan se på mine tæver, om de er drægtige, når de er mellem 3½ og 4 uger henne. Man kan mærke hvalpene i maven ca i uge 7. Men hvis der er få hvalpe, kan det være svært at mærke dem.
    Man sætter tæven på hvalpefoder halvvejs i drægtigheden. Hun skal have et kvalitetsfoder. Evt Hills, royal canine eller lignende. Jeg bruger selv hills til mine.


  • #2   27. feb 2007 tusind tak
    ellers nogle gode tips du kan give????


  • #3   27. feb 2007 Er det lucas igen?

  • #4   27. feb 2007 søster kampræv.... hva mener du??? Lucas er en han hund smiley

  • #5   27. feb 2007 altså hva vi kan regne ud skal hun ha omkring 5 april... hvis hun er med hvalpe??

  • #6   27. feb 2007 Betina H

    Jeg synes bare at huske at han havde været på din tæve en gang for længe siden. (bevares, min hukommelse er ikke fejlfri så ret mig endelig)


  • #7   28. feb 2007 Det jeg mener med, at man ikke kan tælle hvalpene er, at nogle kan gemme sig bag ribben, og når dyrlægen flytter på skanneren, kan han/hun komme til at tælle en hvalp 2 gange osv. Jeg vil sige, at det kan bruges til at konstatere om tæven er med hvalpe og ikke andet. Og man har også hørt om tæver, der er skannet drægtig og ¨så kom der ikke noget alligevel, og omvendt. Min dyrlæge siger, at skanner man før 30 dagen, kan man risikere at tæven absorbere hvalpene, og kan på dagen altså skannes drægtig, men så kommer der alligevel ikke nogen hvalpe.
    Men hvis du vil være helt sikker, og vil vide, hvor mange der er, kan du vente til 7. uge og få taget røntgen billede, der kan man se antal.


Kommentér på:
Hvor længe??

Annonce