{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe
  • #1   15. jun 2010 Alenehjemme træningen skal begynde med det samme stort set (hvis det ellers er en normalt velfungerende hvalp uden en dårlig fortid) så det ikke bliver for stor en omvæltning at pludselig blive forladt.

    på de tre uger har du rigelig med tid til at øve og træne det. Brug enhver lejlighed til det, dvs når du skal ud med skraldet, ud efter posten osv osv så gør du som ville du tage hjemmefra i længere tid. Ikke gøre et stort nummer ud af det, det skal jo være lige så naturligt som at sove om natten.

    og tillykke med den bette smiley


  • #2   15. jun 2010 Tanja: mange tak smiley Vi håber på det bedste.

  • #3   15. jun 2010 Jeg fik min lige op til en 3 ugers ferie. (Planlagt)
    Så jeg begyndte hjemmetræningen allerede fra dag 2. hvor jeg bare lukkede dørene på klem når jeg fx. skulle på toilettet eller lign. og så hostede jeg eller mumlede lidt, så hun stadig kjunne hører jeg var der..

    Hun var alene 1 time efter nogle dage, hvor jeg var i haven og kunne hører hvis hun var ked af det, men hun lå bare i sin kurv da jeg kom ind igen smiley
    Efter de 3 ugers ferie + lidt ekstra var hun alene 9 timer, og der var ingen problemer, hverken med ødelagte ting, uheld iform af tis og puba, eller lign.


  • #4   15. jun 2010 Belinda: Ej hvor er det bare godt gået smiley tænkte også på at tage ned og handle måske en halv time, men hvornår kan jeg ca gøre det ?? i løbet af første uge, eller skal jeg vente ??

  • #5   15. jun 2010 Kristina..
    Det kommer an på hvordan det hele går. Hvis hun ikke hyler og skriger efter dig når du fx. går på toilettet, så er det et godt tegn.

    Jeg gav min lidt at tygge på, en hundekiks eller lign. hvis jeg fx. skulle skrælle kartofler i køkkenet, og så lod jeg hende være i et andet rum, med døren på klem eller helt lukket, så hun ikke kunne se mig.

    Min hun får altid en KONG når jeg skal på arbejde, med leverpostej eller vådfoder i, blandet op med hendes tørkost. Og hun venter KUN på jeg går ud af døren om morgenen nu smiley


  • #6   15. jun 2010 Har også købt en masse KONG legetøj da jeg har hørt meget godt om det smiley

    Det bliver spændende at se hvordan hun vil reagere, hvordan hvis man lader radio eller tv stå tændt ?


  • #7   15. jun 2010 Jeg har af og til radioen tændt smiley
    I starten havde jeg det, det første halve år ca.


  • #8   15. jun 2010 Så er der heller ikke bare helt stille når man er gået.

  • #9   15. jun 2010 Vi har aldrig planlagt ferie i forbindelse med modtagelse af en ny hvalp. Vi har heller aldrig haft alene hjemme problemer. Måske fordi den lille ny får en af de andre i flokken at være sammen med, og lærer af den.

    Vi har adskilt vores hunde når vi er på arbejde, for det fungerer bedst for dem. Så når der kommer en lille ny, så er der en der tager over og lærer den lille ny at være alene hjemme. Det fungerer fint hos os.


  • #10   15. jun 2010 Gitte: Tager i så bare på job fra dag 1 ??


    evt hvor mange timer


  • #11   15. jun 2010 Kristina, nej for vi har som regel hentet hunden fredag, så vi er hjemme et par dage. Det kan godt lyde chokerende, men vi har aldrig oplevet at der har været problemer med at de er alene hjemme.

    Men jeg tror også det har meget at sige at hvalpen selvfølgelig ikke er alene. Havde vi kun den ene hund og ingen andre vil vi nok gribe det anderledes an.


  • #12   15. jun 2010 Gitte: Hvis det fungere er det jo kun fedt smiley Hvor mange timer er i så væk første gang ?? Og har den lavet noget når i kommer hjem ?`?

  • #13   15. jun 2010 Kristina, det kan jeg ikke lige huske. Men som den eneste der har haft gjort antydninger til at lave ballade er min hvalp, Cassie. Da jeg så skilte hende og mor Bianca ad, så hun var sammen med Baloo, så var alt i den skønneste orden.

    Jeg tror Cassie havde behov for at blive "voksen" uden at have sin mor rendende i hælene, og Bianca nød at få "frikvater" fra sin datter. Baloo elsker Cassie, men når hun (og Bianca) er i løb, er det ham der må lide den tort at være alene hjemme.


  • #14   15. jun 2010 Jeg har haft hvalpekøbere, som efter 2 år uden problemer (Baloos hvalpe, som jeg også havde kontakt til) fik alene hjemme problemer. Det handlede så om at finde ud af hvorfor, og da de kunne fortælle hvad der havde været af ændringer i hverdagen fandt vi årsagen. Jeg kom med nogle råd og vejledning, og efter en månedstid fortalte de gladeligt at alt var OK igen. Ergo, der kan ske ændringer som igen giver alene hjemme problemer, og så må man gøre en indsats for at komme på ret køl igen.

    Jeg har haft ca. 6-7 hunde over tid fra 8 ugers alderen, hvor vi har gjort det på helt samme måde som fortalt ovenfor. Vi har ikke oplevet tilfælde af separationsangst. Har vi så bare været heldige? Nej, det mener jeg bestemt ikke.


  • #15   15. jun 2010 Bodil, du læser og forstår ikke hvad jeg skriver, men har åbenbart bestemt dig på forhånd til at tage afstand.

    Jeg skriver blandt andet, at hvis det er en hvalp der skal overlades til sig selv helt alene, så gør man det ikke fra den ene dag til den anden. Men har den en som den føler sig tryg ved, så sker der ikke noget ved det. I øvrigt har de heller ikke været alene fra dag 1. Det havde du også set, hvis du havde læst mine indlæg.

    Herligt at være så fordømmende, især når man ikke har noget af have det i. Det er noget af de få ting jeg ikke bryder mig om her på HG. Jeg synes ellers jeg havde udtrykt mig meget tydeligt, og alligevel bliver jeg dømt til at være dyremishandler. Sorry, men jeg bliver godt nok ked af at få det prædikat hægtet på mig.


  • #16   15. jun 2010 Det har jeg da svaret på. Det eneste jeg ikke kan huske er hvor længe de var alene hjemme. Jeg svarer også på at jeg kun har haft en som havde tendens til at lave ballade, og det problem blev løst.

    Jeg tror godt Kristina kan læse sig frem til at det ikke dur, hvis der er tale om at det er en hvalp der skal starte med at være helt alene (uden en anden hund). Samtidig har andre jo også bidraget til hvordan de gør. Så mit indlæg var sådan set bare en fortælling om hvordan vi har gjort, og ikke en "facitliste" hvordan man gør, når man har en alene hvalp.


  • #17   15. jun 2010 Bodil: Som sagt har jeg taget fri i tre uger når vi får hende hjem, og går ned på 5 timers job bagefter, så var ikke fordi jeg ville gøre det, blot høre om det smiley

Kommentér på:
Hvor længe

Annonce