{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.565 visninger | Oprettet:

Jagtgolden- hvordan går det med dem pt. ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kigger lidt på jagtgolden- har kigget lidt sporadisk på racen over de sidste 5+ år (nok nærmere 10), da jeg overvejede racen.
Nu kigger jeg lidt "for sjov", men ved også at det måske kan blive min næste hunderace om 4-5 år, når Jackpot er for gammel til konkurrencetræning.

Hvordan går det med jagtgoldens pt. ? Her tænker jeg sygdomme (især HD og AD), væsen og tænd og sluk knap ?

Dem jeg har mødt er nogle virkeligt aktive hunde, med godt sind, og nogle fjolehoveder på den fede måde.




Kommentarer på:  Jagtgolden- hvordan går det med dem pt. ?
  • #1   9. jan 2019 Jeg læser lige med her. Ikke fordi det pt er relevant, men jeg øøøønsker mig en rigtig golden retriever. smiley

  • #2   9. jan 2019 det går fint smiley

    Selvfølgelig skal man se sig om, og du er velkommen til at sparre med mig, når og hvis det bliver aktuelt, jeg er en del inde i jagtgolden på godt og skidt, hvis jeg må sige det selv smiley


  • #3   9. jan 2019 Bella er du på Instagram?

  • #4   9. jan 2019 Flatrunner
    Det lyder godt ! smiley
    Har været inde og kigge på din hjemmeside smiley
    Og tak, det kan sagtens være at jeg tager dig på ordet smiley smiley

    louise og Elmo
    Ja, det er jeg ?


  • #5   9. jan 2019 Hende her dyrker super meget både lydighed og HTM med hendes Goldens og skal have et kuld snart. Har fulgt hende længe, og hun virker så seriøs og så positiv i måden at træne sine hunde på.



    profilbillede
  • #6   9. jan 2019 Og Maria's tæve er så fed en Golden efter min mening, men hun dyrker vist ikke rigtig konkurrence med hendes.



    profilbillede
  • #7   9. jan 2019 Tak Louise smiley
    Dem vil jeg kigge lidt på smiley


  • #8   10. jan 2019 Min mor har 2 stk. som går lydighed på højt plan. De har begge MEGET drive og de elsker virkelig at arbejde. Samtidige er de gode til at være rolige indenfor og er gode familiehunde. Min mor har kun døjet med blodøre ved den ene, ellers er de begge sunde og raske.
    Vi har en del af dem ude i den klub hvor jeg træner og de er alle fantastiske træningshunde


  • #9   10. jan 2019 Hende jeg kender med en jagt Golden går dch program og var med til DM i B klassen sidste år (deres første konkurrence år, han er ikke ret gammel) kæft der er skrald på på den fede måde altså. Rent sygdomsmæssigt er han så sund som de kommer. Men jeg kender ikke ret mange andre, så generelt kan jeg ikke sige noget om det. Men de findes i hvert fald sunde i både krop og sind.

  • #10   10. jan 2019 Jeg kender dem fra DcH programmet - som Mette i #9. Det virker som en ret fed arbejdsrace. Men det virker på mig også somom de er en noget større mundfuld end fx labrador af jagtlinier; det virker ikke somom de er helt så lette at håndterer og somom de besidder en lidt større selvstændighed. Jeg ved ikke om det er fordi de er større en labberne, men de forekommer mig på en eller anden måde at være voldsommere. Det er ikke fordi jeg har kendt vildt mange af dem - det er der jo li'som ikke rigtigt smiley Men nogle stykker er det da blevet til. Kun to af dem har der været problemer med: én led desværre af meget svær allergi og måtte tilsidst have fred pga allergien (den nåede E-klassen på ganske få år). Den anden manglede stopknappen og var en meget stresset hund. Hvad der er blevet af den ved jeg ikke, men den var temmelig svær at håndtere for sin føre.

  • #11   10. jan 2019 TS, jeg ville tage fat i hende Mette skriver om i #9. Det er Lonni fra DcH Bording. Der er også Lone Sørensen fra Viborg, som har en virkelig lækker lille sag.

  • Jevaan
    Jevaan Tilmeldt:
    apr 2012

    Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 558
    #12   10. jan 2019 Kig evt her: https://www.kennelvassruggen.se/

    De har avlet min hunds far i sin tid. Kennelen har vist nok skiftet ejer siden, men så vidt jeg kan se er det stadig jagthunde med fokus på drive, sundhed og et godt sind de laver.


  • #13   10. jan 2019 Det er faktisk ikke Lonni smiley det er Susanne Kjær
    Og det var i 2017 de var med. Jeg blandende lige årerne sammen. Jeg har sgu ikke helt styr på Dch hundenes klasser, men hun træner af og til hos os og har kendt hende i en del år og Iron man er en lækker hund med knald på.


  • #14   10. jan 2019 Sorry, Mette, din beskrivelse passer bare på Lonni, som havde Marley med til DM i 2018 i hans første konkurrenceår. Jeg havde ikke lige regnet ud at 2017 var "sidste år" smiley

    Men netop Bording kan være et godt sted at søge lidt info. Der går også Alfa, som er fra Marianne Klitgaard. Og vist endnu en hund fra det kuld.


  • #15   10. jan 2019 Jeg har tabt mit hjerte fuldstændig til golden retrievere af jagtlinjer, så forstår godt, at du kigger i den retning.

    Mit indtryk er, at sundheden generelt er ganske fornuftig, men både HD og AD er noget, som man skal være meget opmærksom på i racen. Ichthyosis synes jeg mest, at man ser i udstillingslinjerne, men her bliver der vidst også lavet flere tavleløse kuld, hvor man ikke får tjekket for sygdommen inden.

    Min egen han stresser helt vildt, når vi er ude. Han tager alle indtryk ind og kan være svær at komme i kontakt med. Det bliver dog bedre og bedre. Jeg ville kigge mig godt for i forhold til det, da tendens til højt stress-niveau ligger i nogle af linjerne. Når han så er fokuseret, så er der så også fuld knald på, og han elsker at arbejde. Han har også en fantastisk sluk-knap, når vi så kommer hjem. Han er i ro i hjemmet, har ødelagt to ting i al den tid jeg har haft ham og er bare generelt nem i hverdagen.

    Jeg kigger selv på den kennel, som er nævnt i #12 til en potentiel kommende hvalp. Skulle jeg have hvalp lige nu, havde jeg kontakt hende, som nævnes i #5. Jeg har også fulgt hende på instagram i noget tid, og det virker som en rigtig lækker og arbejdsglad hund.


  • #16   10. jan 2019 Amalie ... ja hun er virkelig så positiv i sin træning og seriøs, at selv jeg får lyst til en Golden..

  • #17   10. jan 2019 A bomstærk, orkk jeg roder selv rundt i det. Men fedt at det tyder på der er flere.
    Det bliver aldrig en hund for mig, da jeg har tabt mit hjerte til BCérne og nok vil få svært at ved at få en jagt golden til at kunne hjælpe med fårene smiley smiley Så ville det vist give mere mening at forsøge at hyrde dem selv smiley
    Men jeg kan rigtig godt lide jagtlinjernes energi og knald på, modsat de hvide pelsbamser, som bevars er vældig søde og sjove, men meget drive er der ikke i de fleste af dem.


  • #18   10. jan 2019 Jeg er selv i DcH, og kender en del til flere af dem: Både Susannes, Lonnis, og Oles har jeg set på konkurrencebanerne og ja de er så lækre at se på !
    De er en ret stor årsag til, at jeg er fortsat med at kigge på racen !
    Kender en del Falkirkere også, men har også båse hørt og oplevet at de nok er mere ustyrlige (selvstændige) end labben.

    De er senere modne, og lidt mere fjollede.





  • #19   11. jan 2019 Jeg mødte den sødeste 8 måneders jagtgolden forleden, da jeg var ude og løbe. Hold nu k*ft, hvor var hun sød. Og en hel del roligere end min energibombe på samme alder (lab af jagtlinier)

    Er det en af dine hvalpe, Gitte?


  • #20   11. jan 2019 Jeanette, mine er kun 7 mdr. imorgen, så det tror jeg ikke det kan være, medmindre ejer husker forkert

  • #21   14. jan 2019 Nej det er det nok ikke så, jeg kunne ikke helt huske alderen. Det var bare et gæt fra mig, da du kender dem smiley Det er dem i Jystrup smiley

  • #22   14. jan 2019 nåååå, så var det Rosa, hun er skøn smiley

  • #23   14. jan 2019 Helt fantastisk smiley Hun kom hen og satte sig op af (på) mig og så kunne jeg da ellers bare nusse løs smiley

  • #24   14. jan 2019 Jeanette
    Fra kennel Vesterlyng ?


  • #25   14. jan 2019 Bella, ja smiley

  • #26   14. jan 2019 Flatrunner
    smiley
    Hvilken kombi mor og far ?


  • #27   14. jan 2019 Det er Candy og Jack samme kombination som de får hvalpe på om et par månederr

  • #29   14. jan 2019 Ok flatrunner smiley

    De er også én af de kenneler jeg kigger på, og følger med i smiley


Kommentér på:
Jagtgolden- hvordan går det med dem pt. ?

Annonce