1.042 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Parringshvalp Parringshvalp

Jeg har en hanhund som skal parre en tæve. Jeg vil gerne have en parringshvalp for parringen, men har ingen viden om hvordan man laver aftalen. Vil gerne have lidt inspiration / råd. smiley
Jeg ønsker en tæve, men hvad gør man hvis der kun kommer hanner i kuldet?
Jeg bruger DKKs blanket.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Parringshvalp
  • #1   26. maj 2019 Så kan du i tilfælde af ingen tæver, vælge at få betaling for parring. Det skal bare fremgå af kontrakten. Du skal også gøre op med dig selv om du vil være Første vælger i tilfælde af flere tæver og det skal ligeledes fremgå af kontrakten.

• #2   26. maj 2019 Hvis nu der kun kom hanner, er det så almindeligt at man tager en hvalps pris i stedet eller en pris udregnet ift. hvor mange hvalpe der er kommet?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #3   26. maj 2019 Vi tog først en hvalpe pris ved flere end 3 hvalpe i kuldet. en snød os dog desværre så vi har ændret praksis og siger hvalps pris uanset antal. men tanken var at tæve ejer havde flere udgifter end indtægter på kun 3...

er der ingen tager vi intet. og de kan prøve igen.

og vi tog først efter 3. uge ved 3 hvalpe. her var det 1000 per hvalp.

ved en hvalps pris ville noget lignende spille ind. De skal ikke betale for ingen ting jo.

• #4   26. maj 2019 Vi tager 2000 kr for parring og 1500 kr pr hvalp efter 3 uger. Vores får Ca 3-6 hvalpe og koster 12000 kr

• #5   26. maj 2019 Tænker egentligt det nemmeste ville være at aftale et pengebeløb for parringen, og så kan I købe en hvalp, hvis der er en i ønsker. På den måde behøver i ikke tænke på, om der nu kommer en hvalp i kan lide. Det lanbjo godt være, det rette køn kommer, men hvad hvis i ikke vil have den? Det kunne jo være så uheldigt, at den har over-/underbid eller andet der eventuelt kunne betyde, at I ikke er interesseret alligevel (ved jo ikke, hvad jeres planer ned hvalpen er).

Jeg tror det er lidt forskelligt, hvad normen er i forskellige racer. Nogen giver gratis omparring i tilfælde af, at tæven går tom eller kun får en hvalp, nogen tager en hvalpe pris uanset kuldstørrelse, nogen tager et beløb for parring + et beløb pr levende hvalp ved x uger osv.
    Personligt synes jeg sidstnævnte er mest fair for alle parter, men man kan jo aftale, hvad man vil.

• #6   26. maj 2019 Enig med Michelle.

Hvis jeg var dig, så ville jeg undersøge, hvordan og hvorledes man gør i din race.

Og synes, at det er en smuk hund du har.

• #7   26. maj 2019 Man skriver sig ud af det.
    Du kan tage udgangspunkt i DKKs blanket til udenlandske parringer. Den indeholder alle punkter i hvert fald.

• #8   26. maj 2019 Mange tak I skriver helt sikkert noget jeg kan bruge. Og nogle ting jeg ikke lige havde overvejet - tusind tak. smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #10   26. maj 2019 I ds tager de fleste en hvalps pris. nogle siger en hvalps pris hvis der er 4 eller flere levedygtige efter 3 uger. er der 3 levedygtige betaler de 1000 per hvalp. dvs 3000 i alt

der er alle de parringer tæven vil med

Vi blev som sagt snydt af en der sagde der sagde at der var 3 hvor der var 5... vi fik derfor råd fra selskabet og lagde derfor om til en hvalps pris efter 3. leveuge. Det blev vi rådet til fordi man gerne vil vide hvor mange der er i DK og pt har vi tre gående som ingen kan spore. Det andet fungerer fint for mange. normalt kommer der også omkring 10 så det er ok med tæveejerne i den race smiley

men en ds koster heller ikke mere end ca 8000 kroner med tavle. det spiller måske ind.

Kommentér på:
Parringshvalp

Annonce