916 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 51 Svar

Usmidning af kompetente folk Usmidning af kompetente folk

Jeg synes det er et problem for HG, at folk der prøver at gøre opmærksom på forskellige problematikker omkring en race som de virkelig har viden om bliver udelukket herfra, fordi de prøver at advare uviddende købere om hvilke faldgrupper der er inde for racen.
Når en person der er racerepræsentant, for en race der er potentielt farlig i de forkerte/uvidende folks hænder, bliver udelukket fra HG, fordi vedkommende advarer, så synes jeg det er dybt problematisk. Jeg er godt klar over at kritiske kommentarer ikke er tilladt i annoncer, som HG er skruet sammen nu, men HG må da være sit ansvar voksent. Der er efterhånden over 15.000 oprettede brugere herinde, så man må da kunne opsætte nogle retningslinjer hvor det er muligt, at advare uvidende købere om hvad de går en til med forskellige racer.
Det skal siges at jeg ikke personligt kender vedkommende som er racerepræsentant for sin race, men det virker bare som en person der ønsker at forebygge problemmer for kommende hundeejere, og som ikke ønsker sin race "spoleret".

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Usmidning af kompetente folk
  • #1   11. maj 2007 Støtter op om det du skriver Tue

• #2   11. maj 2007 Du har ret, det er rigtig ærgeligt for Hg som helhed at man ikke må advare eller lignende i det offentlige rum, men kun privat.
    Faktisk er det helt sørgeligt, for der er uden tvivl mange som har RIGTIG dårlige erfaringer med div opdrættere indenfor mange racer, og mange der vil kunne bidrage med oplysninger om hvilke faldgrupper man skal være opmærksom ved inden for div racer.

Men igen, går man virkelig op i den race man ønsker sig, så finder man jo de oplysninger ved at netop kontakte racerep. opdrættere, ejere af lige den race. Det har jeg i hvert fald gjort med min næste race.

• #3   11. maj 2007 Hvem er nu røget ud?

Jeg synes også det er forkasteligt at man ikke må advare mod fusk.

Jeg har aldrig oplevet sider der på den måde giver deres brugere mundkurv på, i frygt for sagsanlæg. Men det kan da aldrig blive sidens problem hvad vi som brugere snakker om.

• #4   11. maj 2007 Har "vores" racerepræsentant været herinde?
    Og er blevet udelukket?

• #5   11. maj 2007 øhh hvem er røget ud herinde fra...

• #6   11. maj 2007 Giver dig ret.

hvis du har en mening..
    hvis du har noget reelt at have den mening i...
    Hvis du tør stå fast på din mening...

og din mening ikke harmonerer med de "politisk korrekte"

så har du en meget begrænset levetid på HG

• #7   11. maj 2007 Det er jo desværre det evindelige problem igen igen...

• #8   11. maj 2007 Jeniki: Nej det er en anden race..

• #9   11. maj 2007 Ok Tue.

• #10   11. maj 2007 * Miss Fich *:Men igen, går man virkelig op i den race man ønsker sig, så finder man jo de oplysninger ved at netop kontakte racerep. opdrættere, ejere af lige den race.

Jep, mener jeg. Ville nok ikke lige bruge HG til at finde oplysninger om en race. Der er sgu for mange selvbestaltede eksperter........

• #11   11. maj 2007 Tue -

AMEN !!! flot skrevet ...

• #12   11. maj 2007 Tina R >>> Giver dig fuldstændig ret !!

• #13   11. maj 2007 Når man ikke må kommentere annoncerne budre der være regler for hvad man må oprette (eller oplyse som minimum).. Det ville nok også afhjælpe en hel del

• #14   11. maj 2007 Tina R -

Men for dem der nu bruger HG til at søge oplysninger .. så kan man mene om det er seriøst eller ej ... kunne det jo være en fordel HVIS det var tilladt at komme med advarsler om reel viden.

• #15   11. maj 2007 Jeg sidder hvergang jeg læser om en der er stemt ud og tænker på hvor I finder ud af det.
    Jeg er ret ny her men syntes jeg har været rundt omkring og har ikke fundet ud af hvor eller hvordan det med at stemme en ud foregår.

Jeg kan sagtens følge at det er problematisk at en person med en stor viden bliver stemt ud, fordi han/hun kommer frem med sin viden. Ærgeligt at det kan ske og mon ikke dette sites admin kunne tænkes at lave om på det. En udsmidning bør i mine øjne kun ske hvis en bruger er direkte truende eller har en vildt provokerende opførsel.

• #16   11. maj 2007 Jane B

Dream on...

• #17   11. maj 2007 Tina R: Jeg ville heller aldrig bruge HG til at finde oplysninger om en race, men hvis man intet aner om hunde i forvejen, så er der sikkert mange der gennem HG vil kunne komme til at købe en hund af en given race blot fordi den ser sød eller sej ud.

• #18   11. maj 2007 * Martine *:
    Hvis der nogle der søger oplysninger om en race, så mener jeg det burde andre steder end i annoncer eller forum. Der er for mange der mener, de ved noget om de fleste racer fordi de lige har mødt denne race eller kende en der har den race. Mener man kan spørge ejere af racen privat. Og IKKE kun spørge en person. Total rodet skrevet men håber det er til at forstå.

• #19   11. maj 2007 Tue....et sidespring..har lavet et billede af Niño, det ligger i markedet.
    Det er altså pænere i Photofiltre end der, så jeg sender det gerne til dig smiley

• #20   11. maj 2007 Tina

Du har ret. Sådan BURDE det være, men virkeligheden er jo en anden

• #21   11. maj 2007 Tue D: Med fare for at blive svinet... (kan nu godt leve med det) så mener jeg, at dem der køber en hund, fordi den ser sød eller sej ud, ikke ville bruge så meget tid herinde, men gå på et marked istedet........

• #22   11. maj 2007 Tina - Ja, lidt rodet var det godt nok :o)

Er med på at mange udtaler sig om ting de ikke ved noget om ( og for lige at komme Weeee i forkøbet .. jaja, det gør jeg nok også engang imellem ...)

MEN .. der var en tråd herinde den anden dag om en "kennel" der har en rigtig skummel historie. Pigen spurgte om der var nogen der kendte stedet og det må man jo så ikke skrive noget om, medmindre det er positivt.

Og det er DER jeg mener det er forkert at man ikke må advare ..

• #23   11. maj 2007 Martine

SHIT ;O)

• #24   11. maj 2007 * Martine *:
    Jeg forstår helt hvad du mener med det er på sin plads med advarsler men man kan være uheldig i forum. Mener: At man advarer mod en kennel fordi man har hørt noget.......... Og så er det filmen knækker for nogle herinde. Manglende beviser eller konkurrence mellem opdrættere..... Advarsler skal gives i privat, mener jeg. Ellers skal man fanme være sikker i sin sag.

• #25   11. maj 2007 Martine>> Hvis det er samme tråd som jeg tænker på om en berygtet kennel, så svarede jeg da for mit vedkommen at jeg ikke ville købe der. Og jeg skal love dig at hvis jeg læser om en der er ved at købe fra den berygtede kennel så bruger jeg at sende en privat besked til vedkommen.
    Men jo det er en smule problematisk at en fabrik som den jeg taler om ikke må advares imod, jeg tror problemet er det at man ikke må hænge personer ud. Men det kan vel ikke være forbudt at skrive om egne oplevelser med navn´s nævnelse af en kennel??

• #26   11. maj 2007 Ret mig hvis jeg tager fejl...

HG kan skrive at de fralægger sig ansvaret for hvad brugerne skriver, og dermed vil en evt. sag om bagvaskelse være mellem "den udhængte" og "udhængeren"....og dermed HG uvedkommende.

Har jeg ret ?

• #27   11. maj 2007 Jeg mindes en annonce hvori der stod:
    Hvad hedder racen på billedet [af en meget lille hvid hvalp af ubestemmlig race - måske dansk spids eller samojede]. Sådan én vil jeg nemlig gerne have

... De [folk der brug for lidt mere hjælp] findes også på HG... DE FINDES!

• #28   11. maj 2007 Weeee.. .

Ja

• #29   11. maj 2007 Ja men tror i ikke også at men skal passe på hvem men hakker på,
    for men skal altid huske at se sagen for to sider.
    Selvfølgelig hvis der er gentagelsers med samme sted må der jo være noget om det.... *ss*

• #30   11. maj 2007 Søster Særling ¤ Kbh K ¤
    Jeg har også engang set en film med en stor hund. Den var korthåret og brun og savlede og den ville jeg også gerne ha.

• #31   11. maj 2007 Tina R

Lol... Nemmerlig.. og jeg vil ha sådan en plettet en fra disney filmen

• #32   11. maj 2007 Jeniki: Tusind tak.. Det er flot!

• #33   11. maj 2007 Jeg vil ha' Amanda.

*surmuler til jeg får min vilje*

• #34   11. maj 2007 Eller en Lassie. Den er bare så sød og god. Ligger ved pejsen hele dagen, er bare rolig og kan faktisk forudse ulykker.

• #35   11. maj 2007 Tina R -

Der vil nok være konkurrence mellem kenneler altid - ihvertfald de useriøse af slagsen.
    Men jeg har nu ikke indtryk af at det er der problemet ligger mht at advare folk ved indkøb af hund.

Jane B -

Jeg tror faktisk ikke du må skrive om en oplevelse af negativ karakter og så nævne navne deri ??

• #36   11. maj 2007 * Martine *
    Konkurrence mellem kenneler er okay for mig. Det skal bare ikke komme derud hvor man sviner hinanden til. Saglighed er vist kendeordet.

• #37   11. maj 2007 Tina R: Undskyld jeg ikke lige svarede tilbage.. Du har sikkert ret, men tror alligevel sagtens at folk der kun køber en hund pga. udseende/signal-værdi, kan finde på at købe hund gennem en annonce herinde.

• #38   11. maj 2007 Tina R -

Så tror jeg at jeg tolker ordet "konkurence" på en anden måde :o)

Enig mht saglighed ..

• #39   11. maj 2007 Tue D: Du har ret. Det har jeg jo på sin vis også gjort. Ville have en med EB's sind og det er der jo flere racer der har, men ville også ha en pæn hund!!!!

• #40   11. maj 2007 Tue> Så enig i dit indlæg! Det er en skam personer ryger ud for Så lidt! Det er en skam for Hg, for hvalpene der ryger ud til hvem der nu vil betale, for ejerene der tror de køber noget de ikke nødvendigvis får og ikke mindst for racerne som helhed der rammes af de useriøse annoncer (og avl)...

• #41   11. maj 2007 Hvor mange af jer ved hvem dette refere til?????

• #42   11. maj 2007 Nu læste jeg lige det som den her tråd henvender sig til - den kommentar der blev skrevet af racerepræsentanten.

Godt nok ærgeligt at folk som ham bare for en tur i fryseren - kan godt forstå at mange siger at HG er dyreverdenes losseplads - der bliver rakt en hjælpende og oplysende hånd.....og det giver en tur fryseren.

Man undres!!!!

• #43   11. maj 2007 Og så står man ligefrem til UDSMIDNING hvis man kommentere annonden - hvad skete der lige med en tur i fryseren?????

• #44   11. maj 2007 Har lige læst omtalte annonce og ja, racerepræsentanten bryder HGs regler omkring kommentarer i markedsannoncer og man kunne sikkert også have fået samme budskab ud uden at nævne annoncens ophavskvinde ved navn igen og igen....
    Når det er sagt, vil jeg også sige, at jeg til fulde forstår racerepræsentantens fustration og kan kun give ham ret i det meste af hans fustrerede indlæg (kan ikke udtale mig om annoncørens motiver - hovedløs avl er ikke altid baseret på pengegriske motiver, men skyldes også ofte uvidenhed....

At bryde HGs regler kan betyde en tur i fryseren OK, men hvorfor true med udsmidning af racerepræsentanten og andre, der har kommenteret, hvis ikke deres indlæg er slettet, når HA´eren kommere hjem fra arbejde????
    Kan en HA´er ikke slette indlæg?

• #45   11. maj 2007 Man kan da også lige gå en tur med hundene og nyde det overskyede vejr ;o)

• #46   11. maj 2007 Måske ikke fra en comp. som ikke er deres egne.
    Synes også klkart at der gåes over stregen i formuleringen.
    Men kan udmærket forstå frustrationen

• #47   11. maj 2007 Man kan sagtens slette fra andre com.. Man skal jo bare være logget ind på sin konto..

• #48   11. maj 2007 Synes det er et kanon indlæg af den frosne, beskriver ganske godt hvordan nogle sviner med avl på populære racer, forstår fuld ud frustrationen

• natascha s
    natascha s Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #49   11. maj 2007 da dette oplæg omhandler min annonce vil jeg bare lige fortælle at jeg havde bedt racerepræcentanten skrive til mig privat så jeg fik en chance for at forklare. et par ting jeg lige vil slå fast: hvalpene er ikke lavet for at tjene penge. esto som er faderen er med fuld stamtavle fra anerkendt kennel og høre derfor under racerepræcentanten beskrivelse for godkendt. at de så ikke mener at han er stor nok bred nok osv skyldes nok at de billeder de kan se af ham er fra sidste år hvor jeg købte ham. han vejde 26 kg var fejlernæret havde orm, lus og lopper. ja jeg købte ham KUN af sympati for hunden. heller at jeg prøvede at gi ham et nyt liv end som de kørte med ham igen. nu efter et år er han stor flot og muskuløs. tæven ER ren dogo, da jeg købte hende som hvalp så jeg både mor og far til hende + deres stamtavler og tatoveringer. derfor blive jeg forståligt nok stødt når de påstår at min hund ikke er ren. jeg vil ikke sælge mine hvalpe til hr og fru hvem som helst. ved godt hvad denne race indholder, men jeg oplever ikke problemstillinger som racerepræcentanten feks oplever med sine hanhunde. jeg har på intet tidspunkt forsøgt at sælge dem uden at oplyse intresserede i hvad de er tjekket for og hvad denne race indeholder. hvis jeg havde oprettet annoncen som lydende dogo blanding sælges tror jeg ikke der ville være så meget postyr. men netop fordi ikke alle har kapasitet til denne race ville jeg ikke føre nogle bag lyset. mvh natascha

• #50   21. maj 2007 godt indlæg tue.
    jeg er slet ikke i tvilvl om hvem du skriver om.
    bare træls at man ikke må sige sin mening når man har forstand på tingene

• #51   24. maj 2007 godt skrevet birgitte

Kommentér på:
Usmidning af kompetente folk

Annonce