{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.039 visninger | Oprettet:

Hvilken race passer til beskrivelsen {{forumTopicSubject}}

Sidder og stener og tænkte det kunne være sjovt at se om der fandtes en race der ville til følgende krav smiley
Lige nu ser jeg totalt bort fra min favorit smiley

- Mellemstor hund
- Intelligent
- Ikke kortpelset eller krøllepelset
- Ingen savlen
- Ikke klisterhund (meget gerne selvstændig)
- Trænbar / indkald
- Snakke uden alarm
- Ikke terrier, mynde eller muskelhund o.l.
- Energi niveau: Middel og opefter
- Ingen tendens til dominerende adfærd

Hvilke racer kan I komme på der vil passe på ovenstående beskrivelse? smiley

(Og nej, er ikke ude i at skulle have flere hunde - Det er ren og skær kedsomhed/nysgerrighed)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race passer til beskrivelsen
  • #1   5. aug 2019 Hvor stor en hund er "mellemstor" for dig? smiley

  • #3   5. aug 2019 Karina
    Fra 20 kg og op ca.


  • #4   5. aug 2019 Golden retriever
    Flatcoated Retriever
    Stabyhound (Men den bliver nok for lille?)
    Irsk setter
    Og ja, Collie som Trine også nævner.


  • #5   5. aug 2019 Jeg har lige læst om collien, og kan se den er meget social. Tænker på om den går under "klisterhund"? Jeg kan godt lide en hund der ikke går mig i hælene 24/7, jeg går og falder over og som ikke kravler op på skødet hver gang jeg sætter mig smiley

  • #6   5. aug 2019 Du vil gerne have en selvstændig hund der samtidig er trænbar - det tænker jeg er svært at opfylde.
    Men hvis du er heldig, kan en eurasier godt trænes (det kræver en indsats) og de er ret selvstændige som race.
    De er i samme rum som mig altid men de klæber ikke til mig i hverdagen


  • #7   5. aug 2019 Karina
    Tak for buddene. De goldens og flatcoated jeg har mødt, har været en anelse for klister til min smag. Stabyhound er nok for lille, ja, og Irsk setter er udseendesmæssigt ikke min type, samt kan læse indkald ikke er dens stærkeste side smiley


  • #8   5. aug 2019 Arh ok - jeg synes bestemt ikke de goldens/flatter jeg kender er klistrende. De er sociale - men ikke klistrende. De kan godt blive liggende stille, uden at gå med på toilettet fx smiley

    Men så er jeg nok på linje med Lisbeth. De der, som er selvstændige på linje med kareleren og huskyen - de har generelt svært ved indkald, og det er de færreste af dem, man decideret vil kalde trænbare - selvom det bestemt er muligt.


  • #9   5. aug 2019 Lisbeth
    Det er nemlig lige det smiley Typisk er de selvstændige de mest svære at træne, hvilket egentlig også var en af årsagerne til at jeg spurgte herinde, for det kunne jo være der var en der skilte sig ud smiley


  • #10   5. aug 2019 Altså - hvis de måtte være lidt mindre, så kunne Norbottespids være en mulighed? Det er en af de blødere spidser, og jeg har mødt individer, der var virkelig trænbare og nemme at arbejde med.
    Jeg ville kalde den mellem (knæstørrelse) men den er lille ift 20 kg smiley


  • #11   5. aug 2019 godt nok er den lidt mindre men kooiker passer godt på de du nævner smiley
    dem jeg har mødt, inkl mine egne, er generelt selvstændige men samtidig super trænbare smiley


  • #13   5. aug 2019 Mellemschnauzer måske:)

  • #14   5. aug 2019 Samojedhund.

  • #16   5. aug 2019 Samojede - bortset fra det med indkaldet. Jeg vil ihvertfald ikke slippe nogen af mine udenfor indhegning, og det på trods af, at de ellers er ok trænbare smiley Man kommer jo nok ikke til at vinde en masse konkurrencer med dem, men de kan sagtens trænes.

    Jeg vil dog alligevel nok mene, at de er lidt til den klistrende side, faktisk. De er enormt sociale og glade for deres mennesker, og de vil rigtig gerne følge med i alt hvad man foretager sig. Ikke på BC-måden, men alligevel lidt klistrende.


  • #17   5. aug 2019 Nå ja, samojeder kan godt have tendens til at alarmere. Hvis du med alarmere mener en hund der giver lyd når der kommer nogen, eller hvis der går nogen tæt forbi grundene. Det kan godt (for det meste) trænes væk, men samojeder snakker generelt meget og vil gerne høre sig selv. Det er absolut ikke en stille hund, hverken i forhold til "snak" eller gøen smiley

  • #21   5. aug 2019 Ååh ja, samojed er også lækker, men jeg kendte end der bjæffede (ikke gøede, men bjæffede) helt ustyrligt, og så var han en klisterfluff smiley

    Christina
    Hvis du læser lidt op på kareleren vil du også kunne se at der er ihf. 3 punkter der heller ikke stemmer overens. Ved ikke om nogen herinde har den perfekte race? Vi har ihf. ikke, men uanset flaws så er kareleren nu engang den race jeg har fungeret bedst med - Inkl. dens galpen og dens selektive hørelse, og jeg ville ikke undvære Maika for noget i verden.
    Inden vi fik husky var vi ude at besøge en avler og få en snak, og mavefornemmelsen var god. Og nu havde hændelsen jo intet med racen at gøre, men min reaktion på at blive bidt, hvilket jeg stadig - 1½ år senere - har 6 ar efter. Ville have reageret på samme måde hvis det havde været en kareler smiley

    Nu var denne tråd mest af alt en "Findes der en race der passer på det hele" for-sjov tråd, for som tidligere nævnt går 2 af punkterne netop mod hinanden smiley


  • #22   5. aug 2019 Collie smiley

  • #24   5. aug 2019 Collien vil rigtig gerne lege og træne og være med, men den kan altså også godt finde ud af bare at ligge og observere eller slappe af.
    Den er ikke så påtrængende som feks en labrador kan være


  • #26   5. aug 2019 Hmm tja..
    Min gamle collie kommer når han har tid.
    Men han elsker lydighedstræning og bliver helt elektrisk når jeg tager træningsvesten på.
    Meeen altså... Han går også sine egne veje


  • #29   5. aug 2019 Altså med "klister" tænker jeg mest af alt de hunde der krapler op på en så snart du sætter dig, eller som flyver op så snart du så meget som overvejer at rejse dig.
    En hund der kommer op og vil putte engang imellem, eller sover i sengen gør mig bestemt intet. Det gjorde vores gamle også (det var så mere som i hoppede op og forsøgte at sparke os ned) smiley Og det med at ligge i vejen gør kareleren også...Den smider sig hvor det passer den, og så må du sgu gå udenom smiley


  • #30   5. aug 2019 Finsk Lapphund

  • #31   5. aug 2019 gå langt uden om dansk spids. de er altid 20 cm inden for rækkevidde smiley det ville drive dig til vanvid smiley

  • #32   5. aug 2019 Vil sige at min BC er pænt ligeglad med, om jeg mener jeg skal forbi eller sidde et bestemt sted. Det er sq ham, der er 1. vælger herhjemme og så må vi andre leve med det. Flytte sig gør han i hvert fald ikke smiley

    Siger slet ikke du skal have BC, men Spot passer nu meget godt på din kommentar i #29 smiley


  • #33   6. aug 2019 Mittelspitz måske smiley

Kommentér på:
Hvilken race passer til beskrivelsen

Annonce