Sygdom - Puppy strangles Sygdom - Puppy strangles
Hej alle sammen.
Mine forældres nye hvalp har fået det der kaldes puppy strangles.
Jeg er ved at lede om dette.
Så undre det mig lidt at man ikke kan finde noget om det på dansk.
Er der ingen herinde der har oplevet det? Set det? Har en hund der har haft det?
Det startede som øjenbetændelse, så bredte det sig til rundt om munden. Der er knopper nederst på maven og i ørene.
Jeg er interesseret i at høre hvad behandlingsforløb andre har haft?
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.808
God bedring til vovse..
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.763
Sygdommen hænger sammen med hvalpens immunforsvar. Jeg ville være bekymret for fremtiden. Hvalpen har forhøjet risiko for andre problemer. Problemet skal straks vendes med opdrætter.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 4 Emner: 2 Svar: 7
aug 2007
Søger bare andre med erfaring, for at høre deres sygdomsforløb, hvad de har gjort, behandlet med, og overlevelses chancer. For de engelske sider er lidt forvirrende for mig.
og tak for link - havde selvfølgelig ikke tænkt på at søge på det latinske ord for det, tak!
apr 2018
Følgere: 667 Svar: 5.765
Malene mig bekendt kommer de sig helt. men får ar
aug 2007
Ja når man søger på sygdommen via billeder, ser man ældre hunde der har ar/ stadig mangler hårene der hvor de har været angrebet, så er positiv. Hvalpen er glad og legende/ aktiv, som enhver anden hvalp. Han er ikke sløv.
nov 2007
Følger: 12 Følgere: 302 Hunde: 9 Emner: 2 Svar: 2.775
Han er kommet sig helt og har ingen men fra det nu, men det var en lang sej kamp den gang, og han var ret sølle på daværende tidspunkt. Han er 11,5år nu, og ved ikke om de behandler anderledes idag. Den gang sagde de, at kun ca. 2 om året fik sygdommen herhjemme i DK! Så ja den er sjælden.
Men altså, min Bølle har som sagt ikke men fra det idag (han har så alverdens andre skavanker, men intet der umiddelbart kan tilbageskrives til Puppy Strangles).
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.763
Hundene skal ud af avl og hvalpen skal selvfølgelig ikke indgå i avl, samt man skal være obs på andre problemer, der måtte opstå.
apr 2018
nov 2007
Så har han her de sidste par år fået stuvitsten, den ene hjerteklap lukker ikke helt længere og dyrlægen mener han har demens og/eller haft en lille forbigående blodprop i hjernen.
Han har haft mange gode år (trods PL, som han fik allerede ret ung), hvor der ikke har været noget rigtigt. Så det er altså ikke fordi, at han har haft en masse skavanker siden Puppy Strangles.
nov 2007
nov 2007
nov 2007
Kommentaren er skrevet lige efter det indlæg jeg lavede hvor mit svar til dig var. Og du skriver "inden man påtager sig ansvaret for en hund".
Så nej, den står ikke kun for egen regning, men fordi du skrev sådan som du gjorde og selv nævnte ansvar.
Men nu lader jeg det ligge for jeg skrev ikke i denne tråd for at diskutere alverdens, jeg skrev for at dele Bølles historie med Puppy Strangles, da det var dette trådstarter spurgte efter.
nov 2007
Jeg tror ikke dette handler om mig. Og jeg prøver heller ikke at sige det altid ender lykkeligt. Igen, jeg deler Bølles historie og svarer på hvad I så spørger om og kommenterer på i forhold til mig/Bølle.
Men nu gider jeg altså ikke svare jer mere, så i behøver ikke blive ved, for tråden her handler NETOP IKKE OM MIG.
apr 2018
Den eneste der får tråden til at handle om dig er dig...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
aug 2007
Jeg ved ikke om opdrætter tager moren ud af avl, men jeg ved at mine forældre blot har købt en familiehund - dvs. ingen avl.
Vi elsker ham allerede og vil da ikke have købet retur pga. sygdom. Jeg kan forså at det er en lang periode de skal igennem inden det ser bedre ud.
Men i vores familie er vores dyr en del af familien.
Sygdom - Puppy strangles