{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Det eksploderede.... {{forumTopicSubject}}

Jeg kom hjem til poserester og garn overalt den anden dag - Altså virkeligt overALT. Det ligger ellers pakket I poser og i kasser med låg på. Nu ved jeg tilfældigvis at Sten er temmeligt glad for strikketøj, garn og den slags og har for vane at rende med det, så det lå jo ret lige for at mistænke ham. Han insisterede dog på at være uskyldig - mener det er bevis nok, at han jo ikke plejer at ødelægge og lave ulykker.
Nu har jeg så optaget ham mens han var alene, og han spiste sin snack og sov så resten af tiden, så jeg er jo lidt bekymret, for så er Sten jo nok uskyldig, og der lusker åbenbart en bombemand rundt i nabolaget , der hygger sig med at få garnkasser til at eksplodere, når jeg er på arbejde smiley
Det her var hvad der mødte mig, da jeg kom hjem, tips til eksplosionssikring modtages gerne smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det eksploderede....
  • #1   10. aug 2019 Der må helt sikkert være en fejl på noget af garnet, så det er eksploderet af sig selv!

    Men festligt ser det ud smiley


  • #2   10. aug 2019 Pyh, det var sørme heldigt at Sten ikke kom til skade i den eksplosion smiley

    Lille balladebandit smiley


  • #3   10. aug 2019 Amalie - Altså jeg tænker jo om det der bombehalløj i København har bredt sig til en lille vestjysk landsby smiley

  • #4   10. aug 2019 A - men psykiske traumer kan bestemt ikke udelukkes. Ekstra guffer må ordineres smiley

  • #5   10. aug 2019 Det er ski da den " skumle" grå bamse , der har gjort det …. for som du kan se , den er selv blevet såret og besvimet ved eksplosionen . smiley smiley

  • #6   10. aug 2019 Og her troede jeg, den var et uskyldigt offer nittib - den må I bamsefængsel resten af weekenden, så er den forhåbentligt kommet på bedre tanker til på mandag smiley

  • #7   10. aug 2019 Skraldespanden eksploderer også herhjemme, hvis vi glemmer at tage den ud!

    Det er heldigt at begge hunde stadig er uskatte smiley


  • #8   10. aug 2019 Altså Atlas har flere gange oplevet eksploderende bamser, når jeg har haft ham med til Vestjylland, så det er helt sikkert ikke kun et storbysfænomen med de der bombemænd smiley

  • #9   10. aug 2019 Man skulle da næsten tro, at bobemændene går specifikt efter hjem med hunde med alle de eksploderende bamser, skraldespande mm smiley

    Bamser er heldigvis ret sikre herhjemme - Sten nægter at blive voksen (Han BLIVER altså snart omdøbt til Peter Pan), så han sutter og "ælter" sin yndlingsbamse (som når hvalpe dier). Den dag den bamse er suttet i stykker, der ved jeg ikke hvad jeg gør... jeg har forsøgt at give ham andre bamser, men det er altså kun den her efterhånden ret ulækre suttebamse der dur, det var kærlighed ved første blik smiley
    De andre bamser er hilsebamser = bamser man tager i munden og hopper omkring med, når moar kommer hjem fra arbejde... eller når de skal ud i haven og luftes (læs: med ud og efterlades der).


  • #10   10. aug 2019 Herhjemme er det altid katten, der laver ballade, ifølge Skye. Hun prøver meget overbevisende, at charme sig ud af alt, ved at give alle andre skylden.
    Det er bare lidt vildt, hvis sådan en bette kat, kan rasere et helt hus, på meget kort tid ... hmmm ...
    Naboernes børn har hun også mistanke til, kan være synderne, når katten umuligt kan have gjort det ...
    En ting er sikkert, Skye er det slet slet ikke.

    Det er heller ikke hende, der i aften, har smidt tørret hestemix i alle rum, efter at have raseret zoo-pluspakken ... Det er katten ... det er heller ikke fordi Skye er pisseirriterende, at hun har fået en lussing af katten, der sagde SMAK, det er katten der er sindsyg pga. skyld over alt det ballade den går og laver ...

    Hvis ikke det var fordi de var så nuttede, så ville færre nok overleve de første 2 leveår ...


    profilbillede
  • #11   10. aug 2019 Alle ved sgu da at katte er psykopater - jeg holder helt klart med Skye her smiley

  • #13   11. aug 2019 Det er hun glad for, for det gør jeg ikke smiley

    Jeg synes da ikke vores kat Sadie ligner en psykopat ... smiley

    Det er helt vildt så meget de kan nå at smadre på ret kort tid pyh ... Jeg skal have lært Skye, at rydde op efter sig selv, som Kia gjorde hver aften, inden sengetid ... Det var megapraktisk.
    Men pt. er vi ved sit, pote, dæk, så der går nok lidt tid smiley

    Du må til at strikke lapper, som du kan sy på bamsen løbende. Så ender du til sidst med en hjemmestrikket bamse, på skelettet af hans yndlingsbamse smiley


    profilbillede
  • #14   11. aug 2019 Katte er sindssyge uanset hvor uskyldige de ser ud - det er en naturlov... og de har superkræfter. Så helt klart katten, der er skyld i god og ødelæggelser smiley

    Ang bamsen så er det bare halen og området omkring, der skal skiftes - han sutter på halen og ælter på området omkring. Halen har snart ingen pels længere smiley
    Må lige prøve at uploade en video... Han er ret sød når han gør det smiley



  • #15   11. aug 2019 Gad vide hvad man kalder det hos hunde?

    Når katte "dier" og ælter, kalder jeg det "at misse". De spinder som regel samtidigt. Det er jo noget afstressende for dem, og det ser sødt ud ...
    Sadie "diede" hos sig selv de første mange mdr. Det var mega mærkeligt, og ikke så hensigtsmæssigt, da hun jo kunne skade sig selv.
    Så hellere en sutteklud/bamse smiley

    En video af din babyvuffer der hygger sig med sin yndlingsbamse vil være skønt smiley


  • #16   11. aug 2019 Ang garn så er Coco helt med på at det bør spredes mest muligt for optimal udnyttelse;)

    Så jeg kan anbefale en kommode, det var løsningen her. Ude af øje ude af sind, ifølge Coco smiley

    Nu hvor hun er blevet 6år har vi dog slækket en del på det, og vi bor nu i fred og fordragelighed mellem hund og garn:)

    Og så vil jeg lige sige, pas nu på med at hækle/strikke legetøj til destruktive hvalpe! Jeg har hevet en ca 20cm lang garnstump ud af Coco, da hun var lille(!) Det var uvidenhed der gjorde at jeg bare trak, for reelt kunne jeg jo have trukket en fin lille knude sammen, hvis det havde ligget uheldigt..!


  • #17   11. aug 2019 Vi har med held fået udvidet sortimentet af suttebamser smiley
    Han havde efterladt sin suttebamse udenfor i regnvejr, så den var lagt til tørre og Sten var helt ulykkelig. Så så jeg Fakta havde bamser med samme hale og pels som yndlingsbamsen og sørme om ikke den dur at sutte på også - ved ikke om det er godt eller skidt at lade ham gøre det, men nu mangler han i hvert fald ikke yndlingsbamsen mere og han virker mest til bare at hygge med det, så mon ikke det går smiley

    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/46225-sten_og_hans_suttebamse


  • #18   12. aug 2019 Jeg aner heller ikke om det er godt eller skidt … Jeg har aldrig haft en hund med de tendenser …. men jeg ville nok forhindre det , hvis jeg stod i situationen . … På mig virker det helt forkert . at en hund på 7 måneder har det behov.

    Der må komme nogen på banen , som ved noget mere om " sutteri " på bamser … ha ha


  • #19   12. aug 2019 Så længe der ikke er nogle kemikalier i bamsen, han kan sutte i sig, og det ikke skader hans tænder, så ville jeg nok lade ham gøre det. Det må svare til at slikke guf ud af en kong, eller bide i et kødben, når det kommer til stressdæmpning.

    Måske du skal vaske bamserne, så de værste kemikalier bliver skyllet væk, inden du giver ham bamserne?


  • #22   12. aug 2019 Jeg opfatter det ikke som stressadfærd - han gør det kun når han er i ro, er træt osv typisk når vi går i seng, når vi kommer hjem fra træning o.l

    Han er for at sige det pænt, ikke en ret stresset hund... Man kunne nogen gange godt få lyst til at give ham et løs i røven og prøve at ruske lidt op i ham og se om man kunne få pulsen lidt op smiley .
    Så stress er jeg ikke bekymret for overhovedet.. Det er mere om det er skidt for hunden at have sutteadfærd, når man ikke længere er hvalp ?

    Christina - hvorfor tænker du racens psyke i den sammenhæng?


  • #24   12. aug 2019 Christina - jeg har haft stresshund (gaia), jeg ville næsten ønske at Sten ville stresse lidt bare en gang imellem - vi er faktisk træningsmæssigt ret udfordrede fordi han er svær som bare pokker at få op i gear.

    Men hans sutten virker for mig mest som noget hyggenoget. Jeg undrer mig over, han stadig gør det, alderen taget i betragtning, men det virker ikke tvangspræget, kommer ikke i pressede situationer e.l. kun når han er træt og tilpas om aftenen, så får bamsen lige en tur 5-10 minutter. Og så igen ved sengetid, hvis han husker at tage den med.

    Hans søskende gør det i øvrigt også - det er sjovt som de mærkeligste ting lader til at have en arvelig komponent. Jeg gad virkeligt godt vide, hvorfor de gør det - tankelæsning, ja tak smiley


  • #26   12. aug 2019 Kan han være overtræt? Overstimuleret?

    Ville også, som de andre, stoppe det. Ved katte, betegnes det som ocd adfærd.

    Ser det lidt som humpen, det er også en adfærd jeg bestemt ikke ville opmuntre, tværtimod.

    Skrev mens 24 og 25 kom, så ikke læst dem, da jeg skrev dette


  • #27   12. aug 2019 Det er også helt ok, har jo selv spurgt smiley

    Siger blot, at stresset er han på ingen tænkelig måde, så det er ikke stressudløst, det er jeg 100% sikker på. Men derfor kan det jo stadig være, det giver ham et "kick" at udløse endorfiner osv på den måde.

    Vil da prøve at stoppe det i aften og se hvad ham gør så.


  • #29   12. aug 2019 Reiki humpede tæppet i sit bur i bilen og KUN der. Det startede først da han var et halvgammel fjols, og guderne må vide hvorfor, men det lykkedes aldrig at stoppe det igen, så resten af hans dage var puder/tæpper osv i buret altid mega klamme, når reiki havde været på køretur, og vi prøvede at skifte ud til gulvtæppe, dørmåtter mm men alt kan åbenbart humpes hvis man vil det nok smiley

  • #30   12. aug 2019 Jeg synes der er STOR forskel på at slikke guf ud af en kong eller bide i et kødben … og så at sutte monotont på og ælte en bamse i en alder af 7 måneder. …. som der skrives i #19 .

    Lilly kan få LANG tid til at gå med at prøve at binde det røde tørklæde op som Bamse fra bamse og kylling har om halsen … og havde den også haft plastik øjne var de også gnavet af … men det er noget helt andet end at sutte og ælte .


  • #31   12. aug 2019 Tænker heller ikke lige, det er det samme han får ud af at tygge i et kødben, som af at sutte på bamsen.

  • #32   12. aug 2019 Selvom sten ikke er stresset kan det godt være en stressbetonet handling. Ligesom når nogle hanhunde bliver så afhængige af at humpe, at de gør det ved selv den mindste trigger.

    Det der sker er vel at hunden nyder den beroligende følelse, som den får ved handlingen, og det har den erfaret i så høj grad, at den gør det som en hyggeting snarere end af nød.

    Coco gør det samme, hun tygger/slikker på sine forben, og det sidder også i hende fra opdrætters hjem af. Og der skal ingenting til at trigge det (overtræt, utilpas, keder sig, etc)
    Nu hvor hun er 6år er det efterhånden minimalt, men hun har også altid fået at vide, at hun skal stoppe, når hun går igang. Det bliver jo helt manisk til sidst, husk på: at sidde/ligge og udføre den samme repetitive handling i 10min er enormt længe for en hund(!)


Kommentér på:
Det eksploderede....

Annonce