{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Nu søger jeg hjælp hos jer! {{forumTopicSubject}}

Jeg er måske lidt af en hønemor, og blæser en masse op udaf ingenting. Men jeg er en smule bekymret.

Jeg har en lille hvalp på 3 mdr, som ikke spiser den mængde hun skal. Vi har hosdyrelægen fået både foder og et målebæger, så jeg ved hvor meget hun skal spise dagligt.

Jeg blander det op med en smule tun i olie eller lidt kattemad med sovs. Det skal lige siges, at hun og hendes søskende blev vildemed kattemad hos opdrætteren, da de havde kat.
I starten da jeg blandede kattemad i, støvsugede hun skålen i løbet af kort tid. Nu er hun blevet lidt træt af det, og lader det gerne stå.
Dertil aktiverer jeg hende også lidt, ved at ligge mad ind i en boks, så hun skal få det ud. Det går nogenlunde. Deter lidt forskelligt om hun spiser det. Det med at sprede det i græsset, det gider hun ikke.

Det bekymrer mig lidt, at hun nu i næsten 1 uge kun har spist halvdelen af hvad hun burde. Det er måske bare mig, men jeg synes at hun ser lidt tynd ud.

Det skal også lige nævnes, at det slet intet har med at gøre, at hun ingen apetit har. For hun vil næsten hoppe på øjenvipper, for at få min mad. Jeg giver hende dog ikke noget.

Er der nogle af alle jer med en masse erfaring, der kan give et par råd, til at få sin hvalp til at spise???

Hilsen en bekymret hønemor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nu søger jeg hjælp hos jer!
  • #1   7. maj 2005 Altså hun er familiens lille DAMP barn... Så hun minder lidt om et duracell batteri. Der er stadig krudt i hende... men nu var vi hos dyrelægen i tirdags, og der er det jo meget normalt at de bliver lidt døsige efter vaccinen.

    Så næh jeg synes egentlig ikke at hun sover mere. Jo nok lidt mere. Men det er kun godt. Hun blev lidt stresset en overgang, og sov ikke meget, så jeg har kortet gåturene af, og lavet flere af dem i stedet. (Se evt tråd: Overstimulrere jeg min hvalp)


  • #2   7. maj 2005 Hey Tina..

    Jeg skal ikke gøre mig klog på hvorfor dit lille damp-barn ikke vil spise *S*

    Men hvad jeg kom til at tænke på er, at jeg kender til flere hund (inc Misja) der får problemer med at ville/kunne spise og holde vægten hvis de har for megen general stress (altså er stresset ud over hele dagen)..

    Kan det være det der sker hos jer??


  • #3   7. maj 2005 Sussanne---->
    Hvordan kan man se om de skifter tænder??? Nu lyder jeg helt uerfaren... *griner* Vores anden hund bemærkede jeg intet.

    Laila--->
    Du har nok ret. Det er nok bare mig ;o)

    Ravnemor--->
    Vi havde et problem med stress for et par uger siden. Jeg var jo ikke vant til at have en hund, der ikke kan sige fra, når hun er træt. Så nårvi gik ture, blev de for lange, og hun kunne ikke falde ned igen. Derfor har jeg gjort alt for at, hun ikke skal blive stresset. Hun oplever stadig ting, men ikke så meget på en gang.
    Hun er dog også blevet mere stille og rolig, og sover mere. Før kunne hun jo være vågen næsten hele dagen.

    Men kan de få stress af at være alene??? Jeg gemmer godbidder eller mad, og pakker lidt ind i en toliletrulle, så hun har noget at lave når hun er alene.
    ____________________________________________

    Vil lige sige at jeg er taknemmelig... og glad for at man kan spørge om råd her på siden.


  • #4   7. maj 2005 Jeg skulle ikke mene at hun har orm... det holder jeg skarpt øje med...

  • #5   7. maj 2005 Laila>>>
    Tak det varmer :o)


  • #6   7. maj 2005 Hejsa..

    Jeg ved med Misja at hun absorlut IKKE skal have nogen former for aktivering når hun er alene hjemme - der skal hun sove - MAX ganske lidt i et okse-ben eller fast presset oksehud (poletistav) hvis det endelig er hun skal noget *S*

    Jeg ved jo ikke hved det *tricker* din hvalp, men ja, Misja stresser hvis der er for meget/for mange tilbud uden mig til at sige til og fra for hende..

    DOG er det blevet MEGET bedre, men hun er også ældre nu og JEG er blevet langt bedre til at se når hun er på vej ind i for mange indtryk og valg over for lang en periode - hendes appetit ryger med det samme - undtagen ALT DET der IKKE kommer fra posen med hendes mad :-((

    Altså hun kan godt guffe godbidder i sig, men desideret at spise et måltid KAN hun ikke........ og hun kan i hendes tilfælde IKKE tåle for meget af hendes mavesyre, så hun SKAL spise hver dag...*S*...

    Jeg synes også det er GODT at du spørger ;o)


  • #7   7. maj 2005 MAX ganske - MAX gnaske *S*

  • #8   7. maj 2005 har samme problem med milo.. han vil heller ikke spise det hunde foder men har fundet ud af han kan lide min søns ris grød så nu vil jeg prøve og blande noget af det i hans foder og se om der eventuel kan hjælpe..

  • #9   7. maj 2005 Har du prøvet at tage foderet væk, så snart hun har spist lidt af det, og så hun bare går fra det?

    Jeg ved ikke om det er godt, men det lærte havlpe-Mille at spise når maden var fremme! *S*

    Pøj pøj med det. Måske hun har hørt for meget om anoreksi ;o)


  • #10   7. maj 2005 ved ikke li hvad jeg ville gøre ved dit såkaldte dampbarn:D
    Men lady spiser heller ikke den portion mad som hun egentlig gerne skulle have, men alt andet lige udover hendes hundefoder dur..
    tror blot det er en periode.
    Sif sultestrejkede engang i 3dage, ingen mad ville den spise og så begyndte hun igen...


  • #11   7. maj 2005 hej

    har hørt at det er strengt forbudt at give sin hund kattemad. da vi selv har 2 katte , så har Jake haft en tendens til lige at nappe en bid med på vejen når han lige kom forbi hehe smiley Så hørte vi dyrlægen om det gjor noget og hun sagde så at det var bestem ikke sundt for hunden..? men alså synes mange dyrelæger fortæller noget forskelligt .. så ved ikke hvad du har hørt..?
    til gengæl gjore det ikke noget hvis det var katten der spiste af hundes mad ..? (det gør de så også ) hehe


  • #12   7. maj 2005 Christian.. Har hørt det samme.. Nu har jeg en hun kat der skal have killinger nu her og er vi ikke lige opmærksom et øjeblik når milo spiser så har katten taget hans mad... Har altid mit katte mad stående på et bord så hunden ikke kan komme til det.. Der er åbenbart et eller andet i det som hunde ikka kan tåle.. Min gamle hund stjal kattenes mad ved at springe op på hans foder tønde og han havde ondt i maven 3 dage efter.. Så kunne han lære det..

  • #13   7. maj 2005 Haiiii.. Har lige fodret milo til aften med baby grød most i hans tørkost... Han åd det hele...

  • #14   9. maj 2005 1000 tak for alle de gode råd!!!

    Det med at tage maden væk, når hun har spist. Det har jeg prøvet. Det havde ikke den store virkning. Men vildog stadig ikke have gammel mad til at stå og dampe. Så det står ikke til rådighed altid. Men der er, når hun er alene.

    Jeg anede ikke det med kattefoder. Så jeg har straks fjernet det, og har blandet iidt tun i olie i i stedet. Vil også prøve med leverpostej.


  • #15   11. maj 2005 Hejsa min hvalp begyndte også først at spise det den skulle senere jeg tror den var omkring fem måneder, jeg tror det er meget normalt hvad jeg hører fra andre hunde ejere.

Kommentér på:
Nu søger jeg hjælp hos jer!

Annonce