945 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

hvorfor knurrer og gør hun? hvorfor knurrer og gør hun?

Normalt siger min hund ikke meget - hverken knurrer, gør eller noget...
Indenfor de sidste 3-4 dage er hun begyndt at stille sig op og glo direkte på mig -og begynder så at knurre dybt - for derefter at gø ad mig. Det er slet ikke aggresivt. Hun logrer med halen imens! -Det er KUN når jeg sidder her ved computeren hun gør det (??)
-Min kæreste har ikke været hjemme i et par dage, og det var da han tog afsted det startede - men efter han kom hjem, har hun også gjort det ved ham, når han sad ved computeren...
-I går havde vi gået i 1 1/2 time, så hun burde være smadret, men alligevel stiller hun sig op for at gø med det samme jeg sætter mig...

Hvorfor dælen gør hun det?? - og hvis der er nogle der har et enkelt råd til hvordan jeg skal stoppe det, er det yderst velkomment!!!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor knurrer og gør hun?
  • #1   30. maj 2007 Muligvis fordi hun keder sig og vil lege?

• #3   30. maj 2007 Det lyder meget bekendt...Min Sally gør det når hun føler hun har brug for lidt opmærksomhed.. Så det bedste hvis du synes hun skal stoppe med det, er at ignorer hende når hun begynder.

• #4   30. maj 2007 christina; jaaa.... smiley - Men læser til eksamen, og det er sgi lidt svært at undvære den....

• #5   30. maj 2007 har hun lagt et stykke legetøj ved fødderne af dig?

• #6   30. maj 2007 Det lyder lidt som om hun kræver opmærksomhed, at hun måske føler sig ignoreret når I arbejder med computeren og ikke er optaget af hende. Jeg vil foreslå, at I ignorerer hende når hun "skaber sig", og så snart hun er rolig og tavs rose I hende roligt. Huh skal altså have lidt opmærksomhed, når hun opfører sig pænt, og ingen når hun er irritende. Selvfølgelig er det vigtigt, at I fatslår at hun ikke knurrer og er urolig fordi der er noget fysisk galt med hende.

• #7   30. maj 2007 Jeg har flere gange prøvet at ignorere det, og så stopper det også efter et par minutter, men så snart jeg bevæger mig det mindste, starter det igen... Men det kan da godt være jeg bare skal bevæbne mig med nogle ørepropper og lidt mere tålmodighed...

• #9   30. maj 2007 Bella gør det i hvert fald ofte i leg.. Dog gør hun ikke af mig,.. Hun knurrer kun.. Bella bruger generelt meget at knurre når hun leger, om det så er med mennesker eller hunde.. Så det er skam meget normalt.. smiley

• #10   30. maj 2007 Ens hund skal vel heller ikke bestemme om og hvornår man skal sidde ved pc'ern ;o)

Jeg ville stikke hende en flaske med godbidder eller andet hun selv kunne lege med.

Hjælper det ikke, ville jeg ignorere.

• #11   30. maj 2007 Charlotte; nej - og det plejer hun gerne at gøre når hun vil lege...

• #12   30. maj 2007 nå oki, for Chica plejer at lægge et stykke legetøj eller kødben ved mine fødder og så knurrer og gør hun, som om hun vil have jeg skal tage det, men jeg må egentlig ikke alligevel..:-) Det er måske bare det at du ikke må give computeren al din opmærksomhed:-)

• #13   30. maj 2007 Hun vil bare have jeres opmærksomhed ... Min hund gør det samme smiley Han vil bare have vi skal lege med ham istedet for den dumme computer ..

• #14   30. maj 2007 Janie; Det er også det, der irriterer mig.... Jeg skal skam nok aktivere hende og gå tur med hende, men ikke når jeg er midt i noget andet - det skal hun ikke bestemme...

-Syns bare det er underligt at det er "startet" så pludseligt

• #15   30. maj 2007 Bare ignorer det .. Det er det bedste fordi ellers bliver hun ved óg ved og ved og ved og ved !!!

• #16   30. maj 2007 -Yep... det vil jeg prøve... Heldigvis er hverken vores "overbo" eller "underbo" hjemme her for tiden - så de ikke bliver generet af larmen:-)

• #17   30. maj 2007 Du skal simpelhen bede hunden om at holde kæft, og du skal ikke tage notis af at den stiller sig op - den vil ha opmærksomhed,

Sig til hunden at den skal gå hen og lægge sig. det er simpelhen ulydighed, og så kan det være at den er ved at få lidt hår på brystet, og vil prøve dig af.

• #18   30. maj 2007 sådan BS...

• #19   30. maj 2007 mon ikke dine vaner er ændret pga. du læset til eksamen ?
    den prøver at lokke dig til at være lidt aktiv. Sørg for at du har aktiveret hunden godt inden du sætter dig og læser, gerne noget hvor hunden er blevet mentalt stimuleret det trætter mest. ( se eks. her)
    http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #20   30. maj 2007 Babett;

Jeg tror også hun er ved "at få hår på brystet" - hendes første løbetid er lige sluttet!!!

Candie og Malou:
    Jo, det er selvfølgelig ændret. Sidder mere ved computeren og er kedelig - men jeg er da hjemme ved hende både formiddag og eftermiddag, når jeg ikke lige er på arbejde- hvilket kun er et par timer om ugen - og jeg plejer at være væk i noget længere tid.....(men som sagt er det jo kun de sidste par dage hun har gjort det, og jeg har "gået hjemme" siden starten af maj)

- Har nu været henne og give hende en flaske med godbidder, da hun helt frivilligt havde lagt sig op i sin kurv.....

Kommentér på:
hvorfor knurrer og gør hun?

Annonce