{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

knurrer, hvidløg og rå æg? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen ;o)

Jeg er lige brændt inde med et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Giver man rå æg til hunde, hvis ja,hvorfor?
Hvidløg til hunde, hvis ja, hvorfor?
Det er noget jeg har hørt, så ville lige høre hvad det skulle gøre godt for.

Det sidste er lige med adfærd.
Min vapse knurrer i forskellige situationer, når:
1. han er inde ved naboen og vi vil tage ham op (hvis vi f.eks. skal hjem). Der er to hunde derinde som han elsker at lege med.
2. han har en af de der vilde flip, hvor han fiser rundt, så knurrer han, hvis man tager ham op (f,eks. hvis nogen skal ud af døren, så han ikke løber med).
3. han er faldt i søvn på mig og jeg vil løfte ham ned i kurven.

Det er forskelligt fra gang til gang... Men nogen gange bliver han så arrig at han bider.
Jeg ved godt at han kun er en vapse på 10 uger og lærer hele tiden.
Men jeg er dybt ulykkelig over det, for jeg kan ikke selv se, hvad jeg gør forkert og hvordan jeg lige får ham til at holde op med det...

Selvfølgelig skal man ikke vække en hvalp, selvfølgelig skal man ikke blande sig i leg..... Men nogle situationer kan gøre det nødvendigt og så vil jeg bare ikke have at han reagerer med at knurre og bide....

Jeg har hørt at man ikke må skælde dem ud for at knurre, for så stopper de bare med at knurre og bider uden advarsel i stedet....

Ja kære HG jeg håber på noget hjælp ;o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  knurrer, hvidløg og rå æg?
  • #1   6. jan 2008 Du skal da slet ikke finde dig i at din hund knurrer og bider efter dig. Du skal vise tydeligt at det bare ikke er acceptebelt.

    Hvidløg gives for lopper, flåter og vist også forpelsen.

    Æg gives vist for pelsen...


  • #2   6. jan 2008 evt. knurre igen??

  • #3   6. jan 2008 Prøv at lade være med at løfte den så meget smiley hold den i stedet nede på gulvet når nogen skal ud, istedet for at løfte den. smiley Ved ikke hvordan man gør med sådan en lille en. hehe. Jeg er bare glad for jeg ikke skal løfte min hver gang nogen skal ud smiley

  • #4   6. jan 2008 til det sidste spørgsmål:

    Det lyder som om at jeres lille hvalp er usikker på jer. istedet for at tvinge den til noget, så brug en afledning. Når i for eksempel er på besøg hos naboen, så prøv at lokke ham med en sjov leg eller nogle rigtig lækre godbidder istedet.
    Hvorfor skal han tages op i det hele taget?? Bare for han er lille har han jo ben og gå på og jeg ville istedet sætte mig ned ved siden af ham, hvis han for eksempel er ved at løbe ud af døren.

    Hvis du senere hen vil have at du skal tage ham op, så tror jeg du skal træne på det specifikt...

    Generelt forsøg så vidt muligt at aflede ham og rose ham for når han opføre sig rigtigt...


  • #5   6. jan 2008 giver selv hvidløg mod lopper, flåter og andre stikkende og bidende småvæsener.

    Har også hørt at æg skulle være gode mod pelsen, men giver dem selv primært som en anden energikilde end kød - af og til - både rå med skal og kogte i maden!!!

    Det andet kan jeg ikke hjælpe med - har aldrig haft de problemer


  • #6   6. jan 2008 jeg er overhovedet ikke enig i at han skal sættes på plads...
    At knurre er et tegn på at der er noget i situationen han ikke bryder sig om og dermed en bøn om man ikke nok vil fjerne sig lidt/reagere anderledes. Der skal arbejdes på at hans tillid til jer bliver bedre!

    iøvrigt; en hundemor er yderst overbærende overfor sine hvalpe...


  • #7   6. jan 2008 .::HundeBanden::.. *
    Jeg har ikke givet mig i nogle af situationerne. Jeg har fået et par tandmærker på fingrene... Jeg siger NEJ, når han knurrer, men det ser bare ikke ud til at hjælpe.

    Jeanette *Lille Blub-fan klub* årets sang-lærke M
    knurre igen hehe... Det har jeg ikke prøvet ;D

    Simone D
    Lene D
    Han har ikke lært at gå helt i snor endnu. Derfor er jeg nødt til at bære ham hjem fra naboen.
    Når han er faldt i søvn oppe ved mig, så er det mest naturligt at jeg bærer ham i kurven.
    Mht. hvis nogen skal ud ad døren, så er den lille bandit altså hurtig. Og jeg eller legetøjet er slet ikke lige så interessant som verden udenfor hehe... For vi har prøvet hvor jeg sad og legede med ham i stuen... Men så er jeg nødt til at nuppe ham op på armen, for at han ikke smutter.
    Men jeg må på en eller anden måde prøve at aflede ham bedre.
    Jeg bærer normalt ikke min hund rundt hele tiden... Men der er bare situationer, hvor man ikke kan tage fat i halsbåndet, som man kan med en stor vuf.


  • #8   6. jan 2008 Hvis det er tilliden den er gal med, er der så nogen der har nogle ideer til nogle tillidsøvelser??

    For jeg vil jo meget gerne at min hund har det godt og befinder sig godt hos mig.

    Jeg har heller ikke oplevet det før. Min gamle hund (også chi) knurrede aldrig.


  • #9   6. jan 2008 Vores knurrede også, når man løftede hende op når hun sov, og hun sku i seng. slet ikk som om hun var sur, mere irriteret:) Så fik hun bare lov at ligge med sig selv, så blev hun lynhurtigt en kyssehund igen:)

  • #10   6. jan 2008 lige netop fordi det er nødvendigt at du engang imellem at bære ham, ville jeg gøre et stort nummer ud af at det er vanvittig hyggeligt og rart at være oppe hos dig... Altså træne det på tidspunkter, hvor han du ikke er tvunget til at tage ham op. Så det ikke bliver sådan at han forbinder det at blive taget op med at alt det sjove forsvinder...

  • #11   6. jan 2008 Christina P: Problemet ved at lade ham knurre og få sin vilje er at han kommer til at dominere for meget...For der er bare situationer, hvor det skal kunne lade sig gøre uden at han knurrer.
    Altså han bliver da også hurtig god og kærlig igen... Men lige i sekunderne hvor man gør det, bliver han bare gal.

    Alt andet går bare så godt. Han er stort set helt renlig.
    Han går selv rundt. Jeg har endda lavet en lille trappe til ham, så han selv kan gå i sofaen, så jeg ikke skal løfte ham. Han sover på gulvet i soveværelset om natten uden problemer på hans tæppe (efter gradvis afvænning). Han er en glad og legesyg hvalp. Men der er altså bare lige de 3 situationer der, hvor det ikke lige går så godt.


  • #12   6. jan 2008 Vi læste om dæmpede signaler, og har brugt dem meget og gør det stadig! de kan anbefales:)

  • #13   6. jan 2008 Det mærkelige er at det er mig han kommer tiil hele tiden. Når jeg har været væk lidt og han har været alene med min kærestel, så bliver han ellevild når jeg kommer hjem.
    Om morgenen efter første tissetur får han lov at komme op i sengen og så er det mig han lægger sig ved. Sidder vi i sofaen kommer han op til mig osv. osv.

    Jeg har vist brug for nogle tillidsøvelser... men hvilke?


  • #16   6. jan 2008 Nu må du endelig ikk misforstå mig, men er der mulighed for at det gør ondt på ham, eller er han bare stædig:)

  • #18   6. jan 2008 på denne side er der masser af øvelser:

    http://www.naturlig-hund.dk/traening/artikler/aktivering.htm

    husk dog at det er en lille hvalp, der kun kan koncentrere sig meget kort tid af gangen.

    Ligesom Christina ville jeg også lære noget om de dæmpende signaler...



  • #19   6. jan 2008 Charlotte: Jeg synes altid jeg snakker med min hund... måske lidt for meget.... Plejer altid at sige et eller andet... f.eks. nårh lille skat er du bare så træt eller noget i den stil hehe... men jeg plejer altid at snakke til ham...

    Daisie: Den tanke har jeg også haft. Men i andre situationer knurrer han ikke... Det er kun i de 3 der er nævnt.
    Løfter jeg ham op i sengen, siger han ikk noget.
    Løfter jeg ham over hegnet udenfor siger han heller ikk noget osv.


  • #20   6. jan 2008 Det hvidløg der.. .Hvordan giver i hunden det? Presser i det ned oven i deres tørkost eller?

  • #23   6. jan 2008 Stefanie;

    Enten koger jeg hvidløg med når jeg laver mad til hunden, eller også får hun bare smidt et råt stykke i tørkosten (men tvivler på at alle hunde ville spise det) HUn får nok alt i alt 2 fed om ugen!

    Mange bruger dog hvidløgspulver og lign - men syne selv det er mere "naturligt (og billigere) med den ægte slags!!!


  • #24   6. jan 2008 Der er bare nogen som giver dem hele æg med skal og det hele? De har det skam godt.
    Men jeg anede bare ikke hvad det var for, men gør jeg nu ;o)

    Puuh jeg er virkelig glad for jeres hjælp, for jeg vil bare gerne have at Jamie har det godt. Og jeg vil meget gerne gå i gang med at arbejde på det, så tusind tak for både link, råd og det med bogen... Jeg skal da ha fat i den bog.

    Inge: Det går så hurtigt, at jeg tror ikke jeg kan nå at lukke ham i et andet rum inden han er færdig med at knurre. Men han ligger tit og putter og hopper nogle gange op ad mit ben, som om han vil op og så tager jeg ham op, (hvis det lige passer míg) og så er han så glad så glad og slikker mig i hele hovedet...

    Ja jeg har sgu været lidt forvirret må jeg indrømme


  • #25   6. jan 2008 Rie... Okay... Tak... smiley

  • #27   6. jan 2008 Daisie: Ja jeg kan godt se, at det kan læses som om jeg løfter på ham hele tiden... Men jeg synes selv jeg har gjort meget ud af at han går selv.

    Selvfølgelig bærer jeg mere på ham, end man ville gøre på en stor hund hehe...

    Der er visse situationer, hvor jeg bærer ham og så er der enkelte upsere, som der også skal være plads til... Men jeg synes selv han går meget selv, for Nikki (min gamle vuf) blev båret for meget... Han var en værre kylliing, som skulle hænge på mors arm hele tiden...
    Der vil jeg så gerne at Jamie er mere selvstændig.


  • #29   6. jan 2008 Men jeg takker virkelig mange gange for jeres svar og råd. Jeg har en masse jeg skal i gang med at læse ;o)

    Og så bliver jeg forhåbentlig lidt klogere ;o)
    I har i hvert fald hjupet en lidt frustreret hundeejer, som bare vil sin vapse det bedste ;o) Tusind tak


Kommentér på:
knurrer, hvidløg og rå æg?

Annonce