451 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Min hund vil ikke drikkke Min hund vil ikke drikkke

Jeg har en hvalp på 3 måneder som for 3. dag i træk ikke vil drikke overhovedet. Vi var til dyrlægen i går og hun sagde der ikke var nogen sygdomstegn bortset fra en smule hævede lymfekirtler omkring halsen. Han fik noget smertestillende og vi fik en engangssprøjte så vi kunne sprøjte vand ind i munden på ham.
Men han er blevet meget sløv og vil slet ikke drikke... nogle der har oplevet det samme eller har nogen råd? Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afmontering og rens af ventilationskanal, vådrum. Lejlighed øverst. 390 kr.
  • Hængsler på køleskab klikker/låser 700 kr.
  • Montering af væghængt skænk 700 kr.
  • Ophægning af maleri i beton væg 1.000 kr.
  • Fjernelse af buske incl rødder 1.000 kr.
  • Tilstoppet afløb i bad. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund vil ikke drikkke
  • #2   31. maj 2007 Jeg syntes du skal prøve en anden dyrlæge...din hund skal til at have noget at drikke nu...
    God bedring til din lille hvalp

• #3   31. maj 2007 Man kan prøve at lokke med lidt saft i vandet.

Da mine var nyopereret kom jeg olien fra tundåser i for at få gang i drikkeriet igen.

• #4   31. maj 2007 Tjalfe elsker både saft og mælk, men de har ikke godt af nogen af delene, men i dit tilfælde, ville jeg prøve hvad som helst. Og som det også bliver nævnt, prøve en anden dyrlæge, for i værstefald kan din lille hvalp gå hen og dø natten over, af dehydrering.

Den er lille og svag og i denne varme er det meget vigtigt med væske, uanset om man er hund eller elefant.

God bedring og skriv endeligt, når den lille kommer til hægterne igen (hedder det overhoved "hægterne"?)

• #5   31. maj 2007 han skal til dyrlægen og ha et drop.... han skal ha væske ny.. lge pludselig kan det altså gå rigtig hurtigt med en hvalp...... så kom afsted-....

• #6   31. maj 2007 Jeg ville skynde mig til dyrlægen med ham, det er ikke nok at man sprøjter vand ind i munden på dem når det er så varmt uden for, og især med en hvalp de kan hurtigt dehydrere og så kan det gå galt, så afsted med ham med det samme og få ham lagt i drop så han får noget væske, jeg ville også få taget nogen blodprøver på ham for at finde årsagen til han ikke drikker, når lymfeknuderne er hævet er det tegn på der er en infektion i kroppen på ham..

• #7   31. maj 2007 Har lige snakket med Landbohøjskolens dyrehospital. De sagde jeg skulle fortsætte med at sprøjte vand ind i munden på ham og så komme med ham i morgen. evt. prøve at købe dåsemad og blande dte op med vand. Så det prøver jeg. forstår bare ikke han ikke vil drikke...

• #8   31. maj 2007 Held og lykke Thilde, håber din lille pus får det godt igen!

• #9   31. maj 2007 Jeg har hørt, at det skulle være godt at blande lidt fløde eller bouillion i vandet.
    Især det med fløden plejer at være godt til hvalpe, fordi det minder dem om moars mælk!!!

Pøj pøj med det!

• #10   31. maj 2007 Royal canin er lige kommet med et nyt dåsefoder der hedder rehydration support, som vi bruger når vi har patienter der er dehydrerede ( 80% vand.)
    Det er rigtig godt for det kan suges direkte op i sprøjten, og giver også lidt mad til maven samtidig med væske

• #11   31. maj 2007 Jeg ville også anbefale du kontaktede dyrlægen og fik lagt drop i hende....

Kommentér på:
Min hund vil ikke drikkke

Annonce