{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

Vil min hund have en hund? {{forumTopicSubject}}

Jeg holder så uendeligt meget af Sten, men altså, han blev jo ikke den træningsmakker jeg havde håbet på, og dybest set har alt træning været for min og ikke hans skyld. Han er 4,5 år nu, så jeg tænker ikke det ændrer sig.

Jeg har on/off i flere år overvejet bare at få mig en træningsvovse, og så kan Sten få lov at være den gåtursmakker og hyggehund han egentlig helst vil, men... jeg havde jo i en del år Reiki og Gaia sammen, og selvom de ikke sloges e.l. så er jeg ikke i tvivl om, at Reiki alle årene ønskede Gaia hen hvor peberet gror og bare gerne ville være alenehund. Han blomstrede helt op, da hun døde. Og DET har jeg altså ikke lyst til at gøre mod Sten.

Så... hvordan ved man, om ens hund vil have en hund? Altså udover det åbenlyse i, at den skal kunne enes med den hund man finder selvfølgelig.

Jer med flere hunde, hvad gar I gjort jer af overvejelser?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil min hund have en hund?
  • #1   3. aug 2023 Nu har jeg godt nok kat..

    Mange katte kan fint trives alene, men hver gang vi var ude opsøgte han andre katte, ikke for at slås, men for at forsøge at blive venner med dem..

    Derfor anskaffede jeg en kat til min kat, og siden der har han ikke opsøgt andre katte når vi har været ude, og han er knap så "alamerende" overfor alt det forgår udenfor..

    Jeg har hvertfald ikke fortrudt det smiley


  • #3   3. aug 2023 Jeg må ærlig indrømme, at jeg aldrig har tænkt over om det nu kunne gå med to hunde, og har aldrig haft problemer med det. Mine har altid haft meget glæde af hinanden.

    Om Steen ville bryde sig om det er du vist den bedste til at svare på. Du kender ham, det gør vi ikke.
    Men hvordan har han det med andre hunde ?
    er han glad for dem og vil han gerne lege ?
    Der er også den mulighed at omplacere ham, og det er bestemt ikke noget at skamme sig over at finde et andet hjem til ens hund, når man ikke rigtig passer sammen. Mange gange kan hunden få det bedre i et andet hjem frem for hos sig selv.
    Det kan jeg se hos Gaddafi, det liv han fører nu passer meget bedre til ham frem for det liv han havde hos mig-.


  • #4   3. aug 2023 Har aldrig haft problemer med at have flere hunde sammen.
    Det eneste tidspunkt jeg ville overveje det meget meget nøje, er hvis jeg står med en meget gammel hund.


  • #5   3. aug 2023

    Det er mit indtryk at vælger man et godt match så elsker de fleste hunde en ven i hjemmet af samme art

    De gange jeg har oplevet problemer har det været et dårligt racematch eller fordi man havde to tæver som var blevet uvenner

    Jeg tror sagtens du med din viden kan gøre det på en god måde

    Men det er vel lidt som med en kæreste. Man ved det ikke rigtig før man prøver


  • #6   3. aug 2023 Anni - jeg har overvejet mange gange at finde et nyt sted til Sten. Men han er lidt sær, små-autistisk og ja... så er han bare Sten, og selvom jeg godt ved, at der er andre der kan give ham et godt hjem, så ville keg aldrig tilgive mig selv, hvis ikke det blev godt. Så medmindre der en dag pludselig var verdens bedste sted til ham, og de spurgte efter ham, så bliver han her smiley

    Han elsker (de fleste) hunde og er også ok med at passe hund for andre. Men han er samtidig ret blid og føjelig, så fylder den anden hund meget, ja så går han ud og lægger sig i gangen - han "holder ikke på sin ret" til opmærksomhed osv, så min bekymring ville ikke så meget være fjendskab mellem to hunde, men at Sten simpelthen ville resignere og leve resten af sine dage uden selv at tage kontakt.

    Jeg tænker det er noget med at undgå alt for dominante/overlegne hunde og nogen der er ok til at fatte høfligt hundesprog.

    Jeg har, indtil Gaia, heller ikke skænket den slag mange tanker, men bare tænkt at det er da win-win for alle parter. Men efter Reiki og Gaia må jeg sige det er min største bekymring, at det skal gentage sig.

    Lens - men det er lidt for sent, når først man har forsøgt... så er nr 2 ligesom flyttet ind...


  • #7   3. aug 2023 Jeg kigger på mine hunde, og vurdere så hvor meget overskud og tid jeg selv har, så jeg ved om jeg kan give dem alle er godt og aktivt liv. Jeg forsøger at matche så godt jeg kan, så hundene faktisk har glæde af hinanden, men er også bevidst om at det i sidste ende er for min skyld.

    Lucky tager lang tid om at acceptere en ny hvalp, men når han har accepteret den, er den også en del af flokken. Ham og Rosa havde noget helt særligt sammen, da hun først kom ind i varmen, og var uadskillelige. Lucky synes teemo er pisse irriterende, og gider faktisk helst ikke gå tur sammen med ham. Jeg har godt nok mange gange overvejet om det var det forkerte valg jeg tog da vi fik teemo, I forhold til Lucky, ikke i forhold til mig. Men hvis så en af dem har været passet uden den anden, så er gensynsglæden stor, også fra luckys side. Så selvom Lucky ikke rigtig gider teemo 70% af tiden, så er de sidste 30% ren glæde og Lucky mangler ham tydeligt når han ikke er der. Jeg har aldrig oplevet dem komme op at toppes, teemo har stor respekt for Lucky. Der hvor det gik jeg lidt galt, var da teemo bare var en stor og lalleglad og lidt for voldsom hvalp/unghund.

    Det skal måske også lige nævnes at Lucky med alderen ikke rigtig gider andre hunde end egen flok mere. Det sker vi møder en han forelsker sig i, ofte små chihuahua tæver. Men ellers foretrækker han bare at være selv og have en træls lillebror.

    Jeg havde planer om at få en hvalp, efter vi mistede Rosa meget pludseligt og alt for tidligt. Men jeg endte med ikke at gøre det. Og har nu besluttet at jeg ikke får en hvalp, før Lucky ikke er her mere. Han er 10 år gammel, og har forhåbentlig mange år i sig endnu, men jeg vil hellere have fokus på de to jeg har, og at give Lucky fred og ro til bare at være Lucky, uden endnu en lillebror der kan drille.
    Og så krydser jeg fingre for at teemo ikke tager det for hårdt at blive alene hund når den dag kommer, indtil min sorg har lagt sig nok til at kunne give ham en ny ven.


  • #8   3. aug 2023 Jeg har aldrig spekuleret på det må jeg indrømme, jeg har de hunde jeg ønske mig, de kan fint gå sammen og nogle af dem har rigtig meget fornøjelse af hinanden, men jeg deler dem bare op hvis der kommer gnidninger;) det er ærligtalt ikke for hundenes skyld at jeg har flere, det er for min egen skyld.

  • #9   3. aug 2023 Bodil - en nr 2 ville da også være for min skyld... men det skulle ikke gerne resultere i et dårligt liv for Sten. Jeg er ikke spor bekymret for gnidninger, for der trækker Sten sig jo. Jeg er bekymret for at stå i det samme igen, med to hunde der lever (fredeligt) under samme tag, men hvor den ene tydeligt trivedes bedre før nr to kom til.

    Jeg glemmer aldrig den mega glæde og opblomstring der var i reiki, da Gaia døde. Det ville jeg meget nødig gøre mod Sten.
    Så selvom nr to ville være for min skyld, så skulle det gerne enten være en neutral eller positiv tilføjelse til Stens og ikke en negativ.


  • #10   3. aug 2023 Det er en svær overvejelse - det kan jeg sagtens se.

    Hvordan har han det med hvalpe?
    For hvis du får en hvalp, som han er glad for, og når at knytte bånd til, så ville jeg forvente, at de også havde glæde af hinanden, når hvalpen bliver voksen. (Ihvertfald hvis du enten køber tæve, eller holder dig til en race, der ikke har tendens til egetkøns-aggresivitet)

    En anden mulighed kunne være at kigge efter en ung omplacering?
    Der vil du jo kunne "afprøve" kemien mellem de to hunde, før du overtager?

    Og så tror jeg, du selv kan gøre meget, for stadig at holde Sten glad og tilfreds.
    Jeg har jo Luf, som ikke rigtigt kan trænes udenfor matriklen, men så er det til gengæld altid ham, der kommer alene med på tur, når bilen fx. skal til service, eller jeg skal noget andet, der egentlig ikke er "hunderelateret".
    Han ELSKER de udflugter smiley


  • #11   3. aug 2023 En hvalp er udelukket - jeg bor alene med ham, og jeg kan ikke rigtigt se mig ud af at dække Stens behov for kilometer i poterne og løb samtidig med at jeg også skal arbejde og hvalpen ikke skal lades for meget alene - den ville jo ikke kunne være med på lange ture i løb osv før om lang tid. En voksen hud kam bedre både være med og være alene mens Sten er afsted.

    At det lige popper op igen nu er faktisk fordi vi skal ud at kigge på en lille tæve på søndag - ift træningmæssige egenskaber tænker jeg hun er lige i skabet og hun har ikke en masse lig i lasten heller (angiveligt), så jeg tænker, at hvis hun ellers er som beskrevet, så vil det stå og falde på, om Sten synes det er et hit.

    Jeg kiggede egentlig ikke sådan rigtigt efter hund, men så dukkede hende her op og manglede et hjem og ja, nu overvejer jeg det altså sådan for alvor


  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #12   3. aug 2023 Når man har en træningshund sammen med en "pensionist" er det jo ganske nemt at give "pensionisten" særlige goder.

    Når jeg har været ude at træne, går jeg enten en alenetur med den anden og får på den måde givet den noget særligt.
    Ellers går de tur sammen og når vi så kommer hjem får træningshunden lov at få en lur i bilen, eller i et andet rum derhjemme mens pensionisten får alene tid i sofaen et par timer.
    Hvis man bare får lært den nye at være alene bag et gitter eller lignende så kan den jo sagtens sove et par timer når man har trænet mens man er alene med den anden. smiley

    Mon så ikke Sten ville være fint tilpas? Såfremt det er en type der er godt match til ham.


  • #13   3. aug 2023 Det er selvfølgelig rigtigt Mathias

  • #14   3. aug 2023 Kunne din mor eller et andet familiemedlem ikke overtage Steen ?

    Da jeg skulle af med Gaddafi gjorde jeg mig de samme tanker som dig, for han var også ret speciel. Jeg havde lavet et opslag i Fox gruppen og fik 4 henvendelser, som kunne være aktuel.
    Den femte var en familie med 6 børn den ældste var flyttet hjemmefra, og så var de campister. Jeg havde straks udelukket dem, fordi Gaddafi var en hund ser stressede nemt. Jeg kunne lige se ham stresse rundt på en campingplads.
    Og da de boede rimelig tæt på mig, besøgte jeg dem, et besøg, som jeg bestemt ikke har fortrudt. Da jeg havde været der en lille times tid, så var min beslutning faldet, det var der Gaddafi skulle bo.
    En meget hjertevarm familie som ikke tager livet så tungt.
    Gaddafi ændrede sig total hos sin nye familie. Det er ikke en familie som træner hund, men på trods af det, så stortrivedes han, og han stressede hellere ikke på campingpladsen.
    Gaddafi blev en helt anden hund end han havde været hos mig, og det ville Steen garanteret også blive, hvis han fik et nyt hjem.


  • #15   3. aug 2023 Anni - min far ville eeelske at overtage Sten, fordi stem synes det er toppen af hygge at tøffe rundt på gården sammen med ham. Men det er jo ikke min far der tager dig af gåture, pelspleje, rengøring osv, det er min mor. Og Sten har et temmeligt stort løbebehov og gåture er det han lever for, og min mor har nok i sin lille JRT, der er plejenem og tager gåture og træning i den mængde det kommer i uanset om det er meget eller lidt smiley

    Når min far går på pension om et par år kan det måske genovervejes smiley

    Indtil da bliver han her... medmindre vi en dag render på nogen, der slet ikke kan leve uden Sten og omvendt smiley


  • #16   3. aug 2023 Kia ville på ingen måde have trives med en anden hund i hjemmet. Hendes livskvalitet ville være faldet markant.
    Jeg passede i perioder andre hunde, og Kia synes aldrig, at det var en succes.

    Skye ville ikke have problemer med, at leve med en anden vov. Hun er så også en meget mere social anlagt type, end Kia var, og tilpasser sig generelt enhver situation meget nemt.


  • #17   3. aug 2023 Spændende med den lille tæve, I skal ud og hilse på i weekenden.

    Jeg stemmer på, at Sten vil knuselske hende fra Dag 1.
    JA - hun kommer til at sætte dagsorden derhjemme, for det har de der tæver nu engang tendens til, men hvis hun er fornuftig, så opdager han det aldrig smiley


  • #18   3. aug 2023 forstår godt dine overvejelser, og hatten af for dem ..

    vi har haft 2 hunde af 2 omgange .. fik hund da jeg var 20, hun var reserveret og stille fra start, men da hun var 3år fik vi hund 2 og barn, de enedes ok, men hund 1 blev faktisk lidt et skyggehund, en livlig hvalp og en baby, er ikke i tvivl om hun ville have haft det bedre som alene hund ved ældre mennesker ..

    så havde vi en hund nogle år, da hun døde i 2011 var det ikke til at opdrive skottehvalpe (slet ikke tæver) fik så tilbudt Nova på 19 måneder og hentede hende .. hun var en glad men igen nem og stille hund, netop ikke den der gør væsen af sig og kræver sin plads .. måneden efter blev Ipsen født og da vi havde haft Nova i 3 måneder flyttede Ipsen ind .. Nova havde da lige været i løbetid, og den der hvalp var NO GO, Ipsen gjorde alt det rigtige for at indynde sig, men kom hun for tæt blev det knurret og hakket ... det tog 2-3 måneder og var ved at opgive, men hvem skulle man opgive .. da Nova´s hormoner faldt til ro fandt de en måde at lege på, men på en eller anden måde var skeden sket, de blev aldrig tætte, Ipsen stolede nok ikke på Nova og den lille glade hvalp var i relationen til andre hunde blevet påpasselig, det har fulgt hende siden ..
    Nova blev steriliseret og de var sådan set aldrig uvenner eller kom op at toppes, stod side om side og spiste osv ... men Nova blev mere stille og hun trak sig mere end jeg tror hun ville have gjort hvis hun var blevet alene hund .. det var faktisk først de sidste 2-3 år at de fx på køreture kunne ligge tæt, hjemme gjorde de det aldrig ..

    som sagt gik begge hold fint sammen, men i begge tilfælde var der en stille og uanset hvor god man er, så er det nemt at komme til at overse den hund lidt ....


  • #19   3. aug 2023 Karina - jeg håber hun er en nogenlunde mild hund, der forstår en høflig forespørgsel fra Sten, for ar insisterer jo aldrig rigtigt overfor andre hunde, han er totalt tøffelhelt smiley

    Men håber sådan det ser lovende ud på søndag, for gud hvor jeg savner ar kunne træne mm. Sten har jo helt pakket sammen efter overfaldet. Han var i forvejen kun begrænset interesseret i træning, men nu går han simpelthen, hvis det lugter lidt af den slags, altså som i går i et andet rum/forlader pladsen og har han snor på lægger han sig med og kigger væk... mere tydeligt bliver det vist ikke smiley
    Så håber sådan der kan lade sig gøre, at jeg får min træningsmakker og Sten får lov at nyde livet uden træning smiley


  • #20   3. aug 2023 Jeg fik nr 2, på 2 1/2 år, da Junior var næsten 12 år. Junior er ret ligeglad med andre hunde, og jeg testede det af over nogle weekender, hvor jeg havde den nye på besøg. Begge hunde er helt uproblematiske, så jeg har aldrig været bekymret for gnidninger osv. De har været alene sammen fra start uden reel træning, og det har været nemt.

    Det som er “hårdt” er, at jeg også er alene med begge, plus job, og jeg går med dem hver for sig 99 % af tiden. Så 8 ture om dagen, og job så er den dag gået. Jeg har altid sagt, at jeg ikke ville have 2, men gjorde dette for min skyld, så jeg ikke står uden hund, når Junior skal væk herfra. Den nye var bare et tilbud jeg ikke kunne sige nej til.

    Begge hunde lever fint sammen, den nye respekterer 100 % Junior, og der har ikke været en eneste konflikt mellem dem, og de lever fint sammen hver for sig.


  • #21   3. aug 2023 Louise - jeg har også sagt siden Reiki og Gaia, at jeg aldrig igen skulle have to smiley

    Og ja, lidt ekstra arbejde giver det, hvis man ikke har planer om, at de kan gøre alt sammen - de her to vil dog have fordelen, at ift gåture kan mange nok tages sammen, undtagen det "Sten-tid" som han så ville få til gengæld for den andens træningstid.

    Men nej, det var ikke den oprindelige plan, at der skulle være to. Jeg håber dog det kunne gå lige så gnidningsfrit her smiley


  • #22   3. aug 2023 Jeg havde både sagt aldrig Lab og aldrig 2… burde lære aldrig at sige aldrig i stedet for smiley

    Det er ikke kun pga alder, at jeg går med dem hver for sig, men også at Junior reagerer på når jeg træner den nye, og den nye er nemmere at træne, når jeg går alene. Så Junior foretrækker turene alene, og nu over 13 år i hans tempo.


  • #23   3. aug 2023 Jeg tænker man altid har en ret god fornemmelse af, om ens hund finder det positivt eller negativt med en makker i huset.
    Kig på hunden. Er den social, glad for at lege med andre eller gå tur med andre - eller er den egentlig helst fri og ønsker bare at gå for sig selv?


  • #24   3. aug 2023 Flax og Iroc - de to maller jeg havde før, var sammen og elskede hinanden. Iroc var 3, da Flax flyttede ind og Iroc var denne her stilfærdige jeg-gider-ikke-slås typen, så da Flax voksede til og blev lidt smart i en fart, cuttede jeg det af med det samme .. og så var de ellers bare buddies resten af deres liv. De kunne ligge på samme Østrand sækkeseng og spise ben.

    Esh fik jeg da han var to - det var et sats mht Czhap som bare aldrig har været til pænt brug. Jeg forsøgte lidt i starten men Czhap var bare en røv overfor Esh og det gad jeg ikke.
    Hvis de en sjælden gang bliver luftet sammen, har de mundkurv på og den ene af dem er i snor.
    _øvsygt !!!! - og kun noget jeg lader køre fordi at Czhap aldrig vil kunne omplaceres og at jeg bruger Esh som konkurrencehund.

    Jeg vil ALDRIG have to hunde samtidig, som ikke kan gå sammen .. det dur imo ikke.

    Mht hundene er jeg sikker på, at de begge to ville blive langt lykkeligere, hvis den anden flyttede, men .. ja, det er jo desværre ikke op til dem at bestemme smiley


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #25   3. aug 2023 Malene: Kig på hunden. Er den social, glad for at lege med andre eller gå tur med andre - eller er den egentlig helst fri og ønsker bare at gå for sig selv?

    Jeg har 2 hunde på 5, der ikke gider fremmede hunde i sociale sammenhænge, den ene en hanhund og den anden en tæve. Tæven elsker hvalpe og bliver helt vild for, at få lov at lege med dem, alle andre skal bare skride. De "elsker" deres flok også, når der kommer nye medlemmer. 1 på 7 der helst er fri for, at lære nogen nye, at kende også når de flytter ind. (Hun har overgivet sig, men det tager hende lang tid)

    En hanhund, der ikke gider fremmede hvalpe eller andre hanhunde, men flyttede der en hvalp ind, er jeg ikke i tvivl om, at han ville tage den under sine vinger og også ville lege med den. (Han har været eminent god til at lege og opdrage). (8 år om lidt)

    En tæve der har elsket sine hvalpe og stadig nurser sine små puds på 5 og 7 år, når de ligger og slapper af i sofaen om aften, men som ikke gider hvalpe, heller ikke hvis de flyttede ind, hun er færdig med det "pjat" Hun er så til gengæld imødekommende overfor nye voksne bekendtskaber smiley (10 år om lidt).

    De sidste 2, en han 5 og en tæve 7 leger gerne med andre hunde og er imødekommende.

    Så herhjemme skal man have lidt mere indgående kendskab til hver enkelte individ for, at se om en udvidelse, er en god ide smiley











  • #26   3. aug 2023 Ja men i sidste ende der den egentlig test står.

    Man kan jo også have to hunde der er besties men så sker der noget og de hader hinanden

    Jeg har efterhånden lært at jeg ikke kan styre det hele. Men jeg kan styre rigtig meget. Og det kan de fleste ejere som har lidt erfaring, hvilket du har, så stol på din dømmekraft

    Spørger du ti mennesker får du ti svar. Du kender dit hjem, hund mm bedst i sidste ende.

    Jeg plejer at gøre et forbandet godt forarbejde og sove på det. Vågner jeg om morgenen og er i tvivl så gør jeg det ikke.

    Det har holdt stik indtil nu.


  • #27   3. aug 2023 Og selvom det måske lyder hårdere end det er, så kunne jeg godt selv finde på at omplacere en hund som ikke rigtig matcher det jeg vil med en hund.

    Jeg har gjort det. Hunden fik verdens bedste hjem. Jeg tudbrølede men det var mig der mistede noget, ikke hunden

    Skal man leve i årevis med en hund, som ikke er helt den man havde forventet?
    Ikke nødvendigvis

    Ja det lyder lidt hårdt men livet er kort og så længe man finder et andet perfekt hjem så synes jeg egentlig ikke det er forkert

    Med mindre det er sådan noget man gør hvert år fx. Så ville jeg nok tænke mit...

    Min hund fik faktisk et bedre hjem end hos mig... og jeg fik en anden hund, der fik det fantastisk hos mig - og som jeg kunne træne med

    Det synes jeg er at vælge en hund til, ikke fra.



  • #28   3. aug 2023 Lens - to hunde der kommer til at hade hinanden er jo en helt anden situation. Jeg er overhoveder ikke bekymret for slagsmål, hunde der skal holdes adskilt osv.
    Jeg er bekymrer for, at Sten går hen og bliver ligesom de der labber man møder, der totalt har resigneret og affundet dog med skæbnen som sofa- og havehund. Sådan lidt apatisk og hjælpeløs.
    Altså bare ikke pga manglende aktivitet selvfølgelig. Men der er sådan han reagerer, når vi passer hund, og den anden "fylder" for meget og kræver din plads.

    Ift omplacering så er det ret simpelt - hvis han skulle videre, var han kommet det for længe siden. Jeg vil ikke afvise at omplacere, hvis en dag der dukker den rette op og lige mangler en som ham. Sten er ikke specielt krævende, men han er sær, og lidt småautistisk og selvom han aldrig bliver min træningsmakker, så holder jeg vældig meget af ham, så jeg kommer ikke til aktivt at søge nyt hjem til ham.

    Martine - det er nemlig ikke fedt at hundene ikke trives sammen. Men som sagt er heg ikke bekymret for ballade på den måde (og slet ikke med en tæve), bare for at Sten bliver ulykkelig og trækker sig.

    Malene - Sten elsker (de fleste) andre hunde, er social og omgængelig. Men det var reiki også - han var endda stor fan af Gaia de første 14 dage, og så havde han nok. At mødes med og at bo med er ikke det samme.
    Jeg havde formentligt ikke skænket det en tanke, hvis ikke jeg havde stået med problemet før.


  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #29   4. aug 2023 Michelle - glæder mig så meget til at høre hvordan dit og Steen´s besøg går på søndag.

    (det lyder jo næsten "for godt" smiley til at være sandt)


  • #30   4. aug 2023 Jeg er også super spændt og håber sådan det er en forholdsvis mild lille dame som Sten straks forelsker sig i smiley

    Hun ser simpelthen så fin ud på det video jeg har set, hurtig, meget motiverbar med både leg, mad og kontakt og super entusiastisk når hun arbejder - ikke trænet så meget i det jeg gerne vil, men det kan der jo ændres på, Hun har i hvert fald været vant til at der bliver trænet, så ejer har kunnet fortælle en masse om, hvordan hun har været at arbejde med, godt/skidt, udfordringer osv.

    Håber helt vildt det går godt, både for Stens og min skyld smiley


  • #31   4. aug 2023 Pøj pøj - håber det hele går op i en højere enhed. Hunde, der er glade for deres buddy, er noget nær det hyggeligste i verden smiley

  • #32   4. aug 2023 Tak tak. Ja vi havde altid 2 hunde i mit barndomshjem, og de havde rigtig meget glæde ad hinanden, det er SÅ hyggeligt.
    Det ville selvfølgelig være den ideelle situation, men bare det bliver en "neutral" tilføjelse for Sten ville det være ok.
    - då kunne jeg komme til at træne hund igen, det ville dælme være dejligt smiley


  • #33   4. aug 2023 du taler om en træningsmakker, ja undskyld, jeg er en gammel kone, hvorfor skal hunden blandes ind i det, der findes da mange træningsgrupper paa facebook, find 1 i dit omraade, de elsker nye der vil træne med dem

  • #35   4. aug 2023 # 33

    ???? smiley


  • #36   4. aug 2023 Bente - jeg tænker jeg får svært ved at finde nogen, der vil rende rundt og finde spor, springe, hente apporter og den slags... måske dit fitnesscenter er anderledes end det vi har her i byen?

    Jeg taler naturligvis om en træningsmakker til hundesport, ikke til fitness


  • #37   4. aug 2023 Michelle det ville ellers være utrolig underholdende for alle andre på holdet smiley

  • #38   4. aug 2023 Måske man skulle prøve smiley

  • #39   4. aug 2023 Bente, det er næppe alderen der er problemet for dig smiley

  • #40   4. aug 2023 Jeg taler naturligvis om en træningsmakker til hundesport, ikke til fitness

    Nåååååååååååååå ... NU forstod jeg det omsider .. det var HUNDEN, du talte om smiley


  • #41   4. aug 2023 Martine - ja, jeg ved godt der er en lidt vild tanke sådan at træne med hunde smiley

  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #42   4. aug 2023 Det må godt nok have været en mærkelig tråd at læse hvis man troede der var tale om en hund der skulle med til zumba og pilates smiley

  • #43   9. aug 2023 Så er det hele faldet i hak, og Maggie flytter ind på fredag smiley

    Jeg håber virkeligt at Sten kommer til at synes om hende - vi har været på tur sammen og hundene har hilst ganske fredeligt osv, men Sten er jo lidt tilbageholdende og tager lidt tid om at tø op overfor fremmede, så hvad han synes om hende kommer nok først rigtigt til udtryk efter lidt tid.


    profilbillede
  • Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

    Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #45   9. aug 2023 Hun er lækker smiley
    Håber alt går som du håber. smiley


  • #46   9. aug 2023 En rigtig fitness hund smiley så dejligt!

  • #47   9. aug 2023 Jep fru Christiansen - jeg tænkte vi kunne starte med pilates et par gange om ugen smiley

    Tak Mathias smiley


  • #48   9. aug 2023 Tillykke smiley hun ser helt vidunderlig ud

  • #49   9. aug 2023 Tillykke med din nye træningsmakker - hun ser skøn ud smiley

  • #50   9. aug 2023 Åhh hvor ser hun sød ud, tillykke med hende ??

  • #51   9. aug 2023 Tillykke med hende.
    Og sikke et ansigtsudtryk, hun ser dejlig fræk ud smiley


  • #52   9. aug 2023 Ej hvor bliver det godt for dig, at få den træningsmakker du sådan har savnet smiley vil glæde mig til at følge jeres eventyr smiley

  • #53   9. aug 2023 Åhhhh hvor er det bare godt!! Hun ser dejligt frisk og fræk ud smiley

    Hold os endelig opdateret efterhånden som Sten forelsker sig mere og mere i hende, ikk? smiley


  • #54   9. aug 2023 Tillykke med hende smiley Håber Sten hurtigt tør op, hun ser rigtig dejlig ud smiley

  • #55   9. aug 2023 Tillykke med hende smiley Er det den tæve, der var til omplacering via opdrætter? Synes jeg har set hende i en eller anden fb-gruppe.

  • #56   9. aug 2023 Anne - det er det ja. Har trænet med en, der kender en osv, og ja, så lander hun altså her smiley

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #57   9. aug 2023 Så dejligt at høre - tillykke med hende smiley

  • #58   9. aug 2023 Tak tak - så håber jeg ikke Sten beslutter at flytte hjemmefra i løbet af et par dage smiley

  • #59   9. aug 2023 Hvor er det godt for jer, Michelle smiley Da jeg så hende og læste om hende, tænkte jeg at hun nok skulle få et perfekt hjem. Ud fra beskrivelsen lyder hun som en fantastisk lille hund, som bare lige skulle bo et andet sted.

    Jeg glæder mig til at følge jer smiley


  • #60   9. aug 2023 Det er også det indtryk jeg har af hende. Hun kam kun basal lydighed, men har været trænet meget bl.a. I NW og det tog ca 2 min for hende at opdage at jeg havde gode guffer, og så gav hun ellers gas med at finde ud af, hvad der mon udløste sådan nogen smiley

    Men øøh... nu har jeg været i gang med at "børnesikre" - jeg er jo vant til, at Sten har diverse tyggesager liggende, som bare bliver tygget lidt i i ny og næ, foderspand står frit fremme, bøtter med guf er opbevaret i hundehøjde og havde jeg lyst kunne jeg efterlade min aftensmad på gulvet uden at det er spist når jeg er retur... nu er det hele pakket forsvarligt væk.... og jeg skal til at veje foder af (hun er lige til den gode side) smiley det har jeg ikke gjort i 4,5 år - Sten hælder jeg jo bare på indtil han ikke vil spise mrre smiley


  • #61   11. aug 2023 Nå, men det er da ret nemt at føre to hunde sammen, når begge to bare går rundt og lader som om den anden ikke er der - tror muligvis jeg har fået udvidet husholdningen fra én aitisthund til to autisthunde smiley

    profilbillede
  • #63   18. aug 2023 Sten er stadig ikke helt overbevist om glæderne ved at være to, men det hænder da de tager en løbetur sammen. Indtil videre er jeg dog ret sikker på, han synes det er lidt overflødigt med sådan en damehund i huset.
    Og så er det noget af et cirkus at lufte dem sammen på "bytur" - ifølge Sten har han faktisk aldrig nogensinde haft en hundesnor på og faktisk er det også et helt nyt koncept at følges med et menneske smiley
    Så der øves nu flittigt gå pænt, selvom der er en ekstra hund med.

    Til gengæld er hun ved at være faldet til og vi er så småt i gang med at lære lidt lydighedsfærdigheder - og hun arbejder ihærdigt på at lære, at Sten også godt må lege med mig uden hendes deltagelse eller skrigegøen fra bagved gitteret. Lidt et luksusproblem at hun så gerne vil, men noget der skal læres.


  • #64   18. aug 2023 Hun ser rigtig sød ud, tillykke med hende, jeg ønsker for jer at i bliver et super makkerpar til det der trænings halløj.

Kommentér på:
Vil min hund have en hund?

Annonce