{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Bud på racer.. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg længe gået og spekuleret over hvilken hund jeg skal ha når engang Mille bliver en ældre dame og jeg vil finde hendes afløser (vil gerne have en hvalp sammen med Mille, inden Mille skal over regnbuebroen så jeg ikk bliver helt alene og at den nye kan lære af Mille), og hvem ved måske bliver det før Mille bliver en ældre dame..


Jeg er blevet meget usikker på om jeg tør få en fransk bulldog næste gang, selvom det virkelig er racen for mig - udover de sundheds udfordringer der kan følge med. Derfor prøver jeg virkelig at tænke i nye baner for at se om jeg kan få flere af de ting jeg elsker ved den franske men bare sundere..


Jeg elsker ved den franske at den har selvtillid (så den ikk så nemt bliver vippet af pinden, men stadig ikk er super overmodig og dominerende), er en klovn der bringer godt humør med sig og man tit griner af, er klog og træningsvillig dog uden at dicideret kræve det - udover basis opdragelse og få tricks mv. Elsker at de er godmodige, super kærlige, blide og super loyale!

Det jeg kan tilbyde er/ønsker er

Skal sjældent være alene, men skal kunne det

Ha Ca samme motionsbehov som en AKTIV fransk bulldog - 2 korte ture på 15min og en lang på 1-3timer dagligt men skal kunne ha off dage hvis jeg er syg..

Gerne være korthåret, men kan måske give mig på det punkt

Skal ikke være egetkøns aggressiv eller dominerende, vil gerne kunne gå i hundeskoven og andre steder hvor der findes andre hunde uden at skulle stå med en "sur" hund der ikk kan andre hunde - ved dog at man ikk kan forvente dette 110% (skal være en tæve iøvrigt)

7-15kg

Ikke ret meget pelspleje

Skal kunne trives i lejlighed på 77kvm (stuen)

Må ikke være ret gøende!!

Skal gerne være en race der er tillidsfuld og omgængelig


Mine egne tanker er:

Mops - nej, kunne lige så godt ta en fransk igen.

Boston terrier - en mulighed

En griffon - en klar mulighed!

En dværg puddel - en mulighed selvom pelsen ikk er kort

En shih-tzu - en mulighed trods pelsen.


Ellers har jeg ikk selv andre bud.. Håber i kan komme på racer jeg ikk har tænkt på - har jeg glemt at skrive noget vigtigt om hvad jeg ønsker, så spørg endelig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bud på racer..
Kommentér på:
Bud på racer..

Annonce