{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Vådmad, Mono protein og kvalitet? {{forumTopicSubject}}

Ville høre hvilke mærker i kan anbefale af vådmad/dåsemad?

Det skal være kvalitet og med en god portion kød i!! Mono protein (helst med lam, men hjort, fisk eller and kan også gå - kanin, kænguru og kylling er No go)..

Pt har hun fået ziwi peak med lam på dåse sammen med sit tørkost:

Ingredienser: 
Lam, Lamme bouillion, Lamme Lever *, Lamme lunge*, Kikærter, Lamme nyre*, Lamme kallun*, Lamme hjerte*, New Zealandsk Grønlæbet Musling, Lammeben, Tørret Kelp, Hav Salt.

Og det er hun super glad for plus maven er god på det.. Ville dog gerne se om jeg kunne finde noget der var lidt billigere end 35-36kr pr dåse! Skal gerne kunne fåes pr stk, men ellers Max med 6dåser!!

Det skal være et supplement til tørret ziwi peak lam som er det primære foder.. Egentlig mest som snack i hove mv eller som lidt ekstra lækkert..

Kommentarer på:  Vådmad, Mono protein og kvalitet?
  • #1   3. sep Rinti monoprotein fås fx hos zooplus, mine elsker den med hest smiley

• #2   3. sep Zooplus har en søgefunktion. Hvis man vælger hund og dåsefoder, så kan man nederst vælge monoprotein.
    Så er det kun mærker med dette der kommer frem.

• #3   3. sep Maxizoo har en del gode dåsefoder mærker. Real Nature og Select Gold bla

• #4   3. sep Real nature findes i et par varianter med kun en proteinkilde.

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jul 2019

Følger: 1 Svar: 23
    #5   3. sep Select gold pure lam, eller rinti pur lam.

• #6   3. sep Maxizoo har mere end et par. Jeg har købt, okse, ged, hest, kalkun og lam altsammen pure udgaver.
    Select gold har lam, kanin og kalkun ihvertfald også som pure variant.
    Mener også jeg har købt en med kænguru..

• #7   3. sep Christopherus 100% Pur med hest.

• #8   3. sep 2# Sys bare jeg oplevede at der var uspecificeret kød/biprodukter i og det er no go med en allergi hund, men prøver da lige at kigge igen smiley Kan jo være jeg husker forkert..

• #9   3. sep Er ret sikker på at jeg i første omgang har fravalgt bla rinti pur pga der ingen indholdsfortegnelse er, men lyder nu egentlig som noget jeg bør prøve at bestille også læse på dåsen..

Vil iøvrigt kigge på alle jeres gode forslag smiley Tusind tak for det smiley Er super dejligt at ha noget at gå i gang med og afprøve!

• #10   3. sep Har i erfaringer med Hermanns menu classic og terra Canis fra zooplus?

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jul 2019

#11   3. sep Der er indholdsfortegnelse på rinti pur men man skal lige lede efter den.

Ingredienser
    Lam Pur: 65% lam (lunge, kallun, lever, muskelkød), drikkevand, mineralstoffer.
    Kylling Pur: 65% kylling (muskelkød, hjerter, lever, mave), drikkevand, mineralstoffer.
    Oksekød Pur: 65% oksekød (lunge, yver, lever, kallun, muskelkød, nyrer),drikkevand, mineralstoffer.
    Hest Pur: 65% hest (lunge, mave, muskelkød, indmad, lever), drikkevand, mineralstoffer.
    And pur: 65% and (muskelkød, hjerter, lever), drikkevand, mineralstoffer
    Kalkun pur: 65 % kalkun (muskelkød, hjerter, lever), drikkevand, mineralstoffer
    Ged pur: 65% ged (lunge, mave, lever, hjerter), drikkevand, mineralstoffer
    Tilsætningsstoffer:
    Ernæringsfysiologiske tilsætningsstoffer:
    D3-vitamin (200 IE/kg), E-vitamin [som all-rac-alpha-tocopherylacetat] (40 mg/kg), zink [som zinkoxid] (30 mg/kg).

• #12   3. sep Åh tak smiley Bare mig der er blind åbenbart, sys ellers jeg kiggede godt efter men nej smiley

• #13   3. sep Er iøvrigt helt sikker på at vi skal prøve select gold og rinti pur også formentlig også Hermanns menu classic med får og havregrød.. Også muligvis også terra Canis..

Har tidligere afprøvet real nature, men hun får bare dårlig mave..

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jul 2019

#14   3. sep Har du kigget på select gold pure lam fra maxizoo? Vi bruger heste varianten både i tørfoder og dåsefoder og alle allergi øreproblemerne er helt væk nu.

Lammekød og indmad (70%), lammekødbouillon (28,5%), mineraler (1%), solsikkeolie (0,2%), fructo-oligosaccharider (0,2%), rapsolie (0,1%).

• #15   3. sep 14# Er lige præcis den vi skal prøve bla! Også den med lam og ris fra select gold også (sensitive) smiley

• #16   3. sep Virkelig nogle gode bud, tusind tak for det smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jul 2019

#17   3. sep Hvis din hund kan tåle hest, synes jeg næsten du skulle prøve en lille pose med select gold hest og tapioka... jeg er lykkelig for at vi fandt det til vores da både ris og kartoffel giver udslag i ørene på ham, og maven er også helt stabil uden udsving.

• #18   3. sep Det må vi prøve smiley Tak for tippet!

• #19   3. sep Mht select gold, hvordan er fordelingen af indmad og reelt kød? Fordi vil gerne ha noget hvor der er mere kød i end indmad.. Hun får rigeligt med indmad i ziwi peak tørkosten.. Skal også passe på det ikk bliver for meget indmad.. Og Feks rinti pur er der mere indmad i, end kød.. Derfor tænker jeg på at bestille ziwi peak med lam også et par dåser med lam og makrel plus 12 dåser af Hermanns menu classic som så også oveni er øko:

Får med økologiske havregryn & økologiske grøntsager:
    50% får* (heraf 60% muskelkød, 25% hjerte, 10% lunge, 5% lever), gulerod*, 6% havregryn*, selleri*, lakrisrod*, rodfrugter*, hørfrøolie*

Tænker også det er fint nok der er lidt fibre i da ziwi peak tørfoder er 98% kød.. Men hvis det ikk primært er indmad i select gold, så er det helt sikkert også noget vi skal prøve, så jeg håber en af jer har en dåse hvor i kan se det på? smiley

• #20   3. sep Så iøvrigt lige at Hermanns på zooplus også har en der kun er veggie, det kunne være super smart til Mille når hun får så meget kød i forvejen (98% + grønlæbet musling og lidt tang thats it)

Kommentér på:
Vådmad, Mono protein og kvalitet?