2.046 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Kim J
Kim J
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678

Virker det her overhovedet? Virker det her overhovedet?

https://dogwatch.dk/dogwatch-usynligt-hegn?gclid=EAIaIQobChMIyqr7jrG05AIV1AsZCh1FHgWdEAEYASAAEgIPpvD_BwE

Jeg er ikke interesseret i det etiske aspekt, for jeg tror vist at alle her er nogenlunde enige i at det stinker langt væk at bruge smerte som "opmuntring" til noget som helst, men jeg tvivler da også lidt på at det vil afholde en hund der VIRKELIG er opsat på at komme afted efter et eller andet, fra at ignorere "signalet" fra halsbåndet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Virker det her overhovedet?
  • #1   3. sep 2019 Ja det virker - i hvert fald for mange. Er stødt på det en del steder, hvor hundene nok skal blive bag det usynlige hegn.
    Det er dog mig bekendt ikke lovligt at bruge på hunde i DK.

Det kræver dog lidt træning - vovse skal lære hvor grænsen af grunden går først, og så kommer straffen hvis den alligevel overskrider den. Smider du det bare op og slipper Fido løs, vil den dels skulle igennem mange stød, før den kender grænserne hele vejen rundt (og tænker det ikke er usandsynligt, den mister ret meget lyst til at være ude i det hele taget så), og dels tænker jeg også man risikerer, at den istedet for at få stød og vende om vil få stød og fortsætte frem (og dermed væk).

Men ja, det virker, det er jo derfor det bruges af mange

• #2   3. sep 2019 Har set et afsnit af, det er mig eller hunden, hvor de havde brugt det, til deres boxer.
    Resultatet? En bange hund, der knap turde gå ud af havedøren smiley

• #3   3. sep 2019 Jeg kendte engang en der havde sådan et hegn, og det virkede ikke en dyt på hendes pudler smiley

• #5   3. sep 2019 Jep .. brugt i stor stil i Canada, og det samme gælder e-collar. Møder ofte en lidt tosset dobber på min løbetur derovre. Den virker ikke super venlig, men stopper fint hver gang den nærmer sig hegnet, også selvom jeg har hund med på turen.

• #7   3. sep 2019 Har kun kendskab til en der bruger det, og der virker det ikke. Hans hunde tager spurten ud over velvidende om hvad der sker, men de nægter at gå tilbage igen.

• #9   3. sep 2019 Det er så sygt at nogen virkelig kan finde på at sætte stødhalsbånd på deres dyr. Jeg kender heldigvis ingen, der har så lidt hjerne.
    Jeg ved derfor ikke om det virker.
    Til gengæld ved jeg at stødhegn i hvert fald ikke holder slædehunde inde. De løber igennem og tør så ikke komme ind.
    Men jeg kan slet ikke se ideen i hegn med stød. Der kan hegnes på så mange andre måder, at brugen af stød er unødvendig.

• #11   3. sep 2019 En ret væsentlig forskel er, at hunden kan se et almindeligt stødhegn og dermed undgå det.

• #12   3. sep 2019 Jeg gik på grundforløbet til dyrepasser med en der brugte det på hendes hunde.

den ene løb igennem og fik stød, men fortsatte alligevel, den anede ikke hvor grænsen var.

Kommentér på:
Virker det her overhovedet?

Annonce