{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Diarré efter bedøvelse {{forumTopicSubject}}

Hej,
Er det normalt, at en hund har slimet diarré efter bedøvelse? Min lille hanhund på 8 mdr har grim diarré og slæber numsen efter sig (som hvis analkirtlerne skal tømmes) efter at have været under bedøvelse. Han har aldrig gjort det før. Diarré er ikke unormalt for ham. Det her er bare meget slimet, og det plejer det ikke at være.

Han er ikke opereret eller noget - og han var i bedøvelse, fordi han skulle undersøges om han er kastereret, så derfor er han blevet barberet forneden.

Udover det andet er han bare helt forfærdeligt træt og sover hele tiden, men det tænker jeg er helt normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré efter bedøvelse
  • #1   9. sep 2019 Nu spørger jeg nok dumt.. Men var det virkelig nødvendigt at bedøve for at tjekke om han var det? Er det ikke bare at bukke sig ned og kigge eller lige mærke efter? smiley



  • #2   9. sep 2019 Hvor længe siden er det at han var i bedøvelse?
    Han kan vel have noget med analkirtlerne?


  • #3   9. sep 2019 Jeg undre mig over at det er nødvendigt at bedøve ham, for at tjekke om han er kastreret, det har du vel selv kunne se smiley hvis det er i dag han har været bedøvet, så det logisk at han er træt og det med rumpen, det ville jeg lige vende med dyrlægen, for det kan sagtens være hans analkirtler der driller

  • #4   9. sep 2019 Det er en længere historie, men ja, det var nødvendigt, fordi han er en gadehund fra andet land og det var vigtigt at finde ud af, om han var kastreret eller ej, da hans penis er underudviklet ift. alder og det kan enten være fordi han er kastreret meget meget tidligt eller noget andet og mere alvorligt - og derfor skulle han barberes for at kigge efter et evt ar og scanning, hvis intet blev fundet.

    Det er i dag, han blev bedøvet.


  • #5   9. sep 2019 Undrede mig bare over, det kom efter bedøvelsen, fordi der aldrig har været noget før af den slags (slæbe numsen henad gulvet og slim i afføring)

  • #6   9. sep 2019 Min sheltie har altid haft stress mave efter bedøvelse. Hun har altid haft en lidt sart mave.

  • #7   9. sep 2019 Min får også diarré af bedøvelse. Det går væk igen. Men det lyder som om det er en hund med flere issues, så om det er så ligetil med din, kan man jo kun gisne om.

  • #8   9. sep 2019 Ja det er normalt. Vi anbefaler oftest en zoolac med hjem efter bedøvelse - især hvis hundene i forvejen har tendens til stress-mave eller får medicin efter bedøvelsen.

    Hvis hunden tit har diarré/lind afføring bør I overveje at få tjekket afføringen.


  • #9   11. sep 2019 Hvordan går det med vovsen

  • #10   12. sep 2019 Går meget bedre, tak. Snakkede med dyrlægen tirsdag, som satte ham på skånekost og noget lidt stærkere end zoolac og det gav bonus og han er helt frisk nu uden diarré.

Kommentér på:
Diarré efter bedøvelse

Annonce