{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Dårlig vane... {{forumTopicSubject}}

Hej...

Vores lille west terrie på snart 1 år, er begyndt at være en bandit.

Hun laver ulykker når hun er alene, hun er begyndt at kradse i væggen, faktisk så meget at alt tapet og pudset ligger på gulvet, hver dag man kommer hjem. (Kun når hun er alene)

Hun er i baggagen, som ikke er særlig stor. Vi troede det det måske skyldtes kedsomhed og for lille rum, så lod hende have stuen, da hun altid sidder og kigger ud af vinduet, i håb om at mere plads kunne få hende på andre tanker. Men nej, det ødelagde hun også for sig selv, ved at spise højtale kabler... smiley

Nogen der har nogle gode idder, har snart prøvet alt. Og GÅ VÆK HUND spray, total kold overfor det....!

Hun laver kun ulykker når hun er alene... 8 timer om dagen. ...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig vane...
  • #1   8. jun 2007 Det eneste jeg kan sige er at hun er i lømmelalderen - min er samme alder og hun er lige i øjeblikket total umulig.
    Aktivering er det eneste der hjælper vores.
    Hun får morgenmaden på græsset så hun skal søge - det trætter hende en del.
    Ellers har vi en kasse med hendes legetøj, hun synes det er spændende at skulle hente det der, lidt som om det er forbudt, hehe. Og så skifter vi 1-2 gange om ugen 1 eller 2 stykker legetøj ud så det stadig er spændende.
    Vi bruger desuden DAP og det har lidt effekt synes vi.


  • #2   8. jun 2007 Jep, lømmelalderen..

    Jeg smurte citronsaft på mine hjørnevægge og -paneler.. og andre steder hun tyggede.

    Havde prøvet et mix af Worchester sauce, tabasco, stærk sennep og chili og peber.. det virkede ikke og gav nogle grimme vægge *gg*

    Men citronsaften hjalp..

    Og ellers noget mere aktivering.. Har du mulighed for at sprede foderet ud over gulvet eller putte det i en flaske og hun så skal arbejde for det?


  • #3   8. jun 2007 Oki, så kan det være at det er en meget normal tid man skal igennem...! smiley

    Synes vi har prøvet med forskelligt legetøj osv.

    Hvad DAP...?


  • #4   8. jun 2007 Det med at putte maden i en aktiveringsbold og ligende, hjælper hellere ikke, for når maden er væk, og vi er kørt, så keder hun sig. Ved hellere ikke om det er fodi hun keder sig, eller om det handler om at hun er utryg, men hun piver aldrig, ihvert fald ingen klager fra naboerne...!

    Men det driver én til vanvid


  • #5   8. jun 2007 Ellers er det måske for let med bolden.. Prøv en ½ liters cola flaske..

  • #6   8. jun 2007 Flasken har jeg skiftet ud da jeg blev advaret om de skader den kunne gøre hvis de tyggede den i stykker. Man kan få aktiverings bolde med en form for labyrint inden i - den burde ikke være for nem.

    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=914/sprog=1/grp=3/menu=2/

    Her kan du læse om DAP.


  • #7   8. jun 2007 Så må vi prøve med sodavands-flasken...!

    1 problem mere der skal løses smiley

    Vores genbo, har "weekend hund" og katte. Hver gang man åbner døren ud til og man ikke er hurtig nok, strøger hun derover, med halen ind under benene og piver ligesom.... Mærkelig lyd, ligner en lille frø....

    Man kan stå og gale som en gal efter hende, men hun slå ørene fra og løber videre derover... Man kan IKKE kalde hende til sig.

    Ellers kan hun gå uden snor og fint ved siden af os når vi går tur, der er hun en lille engel og er dygtig.

    Hvad gør man... ?

    Har rusket hende og alt det der...


  • #8   8. jun 2007 Men ellers - sov med en gammel t-shirt og giv hende den inden du tager afsted, så lugter den dejligt af dig og det kan hjælpe.
    Lad være med at lave store farvel/gensyns scener...
    Det er nogen af de råd jeg har fået - ligeledes køre radioen hjemme hos os når vi ikke er der


  • #9   8. jun 2007 Rusket hende? Af ren nysgerrighed, hvad skulle det hjælpe? smiley
    Lømmel alder lømmel alder lømmel alder.
    Min glemmer sin hørelse på en mark en gang i mellem og så kan vi kalde alt det vi vil.


  • #10   8. jun 2007 At ruske hende - ment at tage hende i kæberne og løfte hende op fra jorden og sige NEJ hårdt... Lært ved hundetræning...

    Men hun er kold.... Og det er underligt, fordi det er KUN over ved genboen, hun slår fra...

    T-shirtén brugte vi da hun var helt lille, det var egentlig oki, så kunne godt være at man skulle prøve det igen...!

    DAP - det er da ret vildt sys jeg smiley


  • #11   8. jun 2007 DAP er ingen mirakelkur - men det har i hvert fald taget toppen hjemme ved os. Vores har ellers ødelagt både sofa, puder og dimser og dutter. Men det er ikke spor unormalt i den alder.
    Hvordan aktivere i hende i løbet af dagen?


  • #12   8. jun 2007 Heldigvis er hun ikke "ødelæggeren" Hun spiser ikke alt... Heldigvis, for der er også de hunde som æder ALT smiley

    Gode gåture, og leg med bold som trætter hende enormt smiley



  • #13   8. jun 2007 Det man skal huske på er at jo mere man går med sin hund og leger på en fysisk måde - jo bedre kondi får den og jo svære bliver det efterhånden at køre den træt. Hun skal trættes mentalt. Søge øvelser er rigtig gode - det er meget trættende at bruge næsen. Smid små portioner af hendes mad på græsset, vi startede med 1/4 portion og er nu oppe på ½ portion.
    Gem ting hun skal finde.
    Lad hende tænke selv - det er virkelig godt!


  • #14   8. jun 2007 Det er nok rigtig nok, der skal nok noget mere mental træning til...!

    Skal måske prøve det med at gemme ting, det har vi ikke prøvet før...! smiley


  • #15   8. jun 2007 og gør det mange forskellige steder så det bliver ved med at være sjovt..
    I skoven
    Hjemme i haven - hvis i har en
    Alle mulige steder
    Og så har vi fået det råd at der IKKE må leges indenfor da hunden så ikke forstår den skal forholde sig roligt inde.


  • #16   8. jun 2007 Ja selvfølgelig...

    Legen er bedst ude... smiley


  • #17   8. jun 2007 Kravlegård kravlegård kravlegård!!!!!!!
    Bare i en periode, og når hun så er voksen og følsom, så kan i fjerne det igen.


  • #18   8. jun 2007 Tabasco og eddike har faktisk fungeret herhjemme, da vores jo også havde alene-hjemmeproblemer, og man hver dag vendte hjem til et køkken, med nedrevet tapet, itubidte paneler og karme, udgravet puds - og andet godt!!!

    -Har smurt karmene ind i en blanding af tabasco og eddike (ja, det misfarver af h... til - men det kan males - det er sværere at udjævne en kæmpe bid af karmen!) - Det hjælper kun at smøre det på hvor du ved hunden BIDER og TYGGER...

    I en periode kan man stille træplader op af væggene og finde noget der kan holde dem fast - så kan hunden ikke grave i væggene!

    -Og det har også hjulpet at sørge for at udjævne skaderne med det samme - så hunden ikke kan se det der hul den havde lavet igår - Hun forsøgte i hvert fald altid på at "fortsætte" i det samme hul i væggen.....

    Det er jo kun de YDRE ting, for at beskytte dit hjem..

    Vores hund er så også begyndt at forbinde det at vi tager afsted, som noget dejligt, for så kommer ALT det sjove legetøj frem! -Hun får DAGLIGT

    et frossent marvben fyldt med leverpostej, torskerogn eller andet snask..

    En buster-cube fyldt med noget tørkost.

    En papkasse med et par godbidder og en gulerod i, der er bundet sammen med snor - så der virkelig skal arbejdes for at få det ud...

    Et tyggeben

    -Og endeligt får hun af og til nogle stofrester eller gamle sokker, hvor der er bundet godbidder ind i - så stoffet skal bides i stykker for at man kan få maden ud...

    Det har hjulpet, og det er nu flere måneder siden at der er blevet ødelagt noget som helst - og nu smører vi heller ikke med tabasco mere, og vi behøves heller ikke at "beskytte væggene"!


  • #19   8. jun 2007 Jeg synes måske det er synd at putte hunden i bur hvis det kan undgås.. men det er jo min mening - ved godt det fungere for mange...


Kommentér på:
Dårlig vane...

Annonce