Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hund har spist en FRØ!
  • #1   8. jun 2007 Niks, men det er noget med at hunde kan komme til at savle helt vildt hvis de har spist en frø hehe

Men der skulle ingenting ske ved det smiley

• #2   8. jun 2007 det er vist tudser de savler af... ikke frøer.... griner... han synes nok den var lækker... mums mums... frølår... med alt... griner....

• #3   8. jun 2007 Ikke godt. Det kommer nok lidt an på hvilken frø eller tudse det var. Kig evt. he, nogle er nemlig giftiger:

(link fjernet)

Der er masser af frøer/tudser hvor vi bor, men Alve har da indtil videre aldrig spist dem, kun snuset til dem.

• #4   8. jun 2007 Hmmm - stik mig lige en staveplade....

• #5   8. jun 2007 ~*FairyTales*~

Nå okay, for mig er de allesammen ens hoppende dyr hehe

• #6   8. jun 2007 Frøer kan også være bærer af hjerte/lungeorm

• #7   8. jun 2007 De savler nu også af frøer.
    Og som Lone siger så er frøer/tudser/padder gode smittekilder mht. hjerte/lungeorm.

Og får han lidt ondt i maven, så er det af det samme som der får ham til at savle - det er en forsvarsmekanisme tudsen har når den bliver angrebet.

• #8   8. jun 2007 add add.. hvordan kan de? det forstår jeg ikke!! smiley ja jeg har også læst et sted at frøer er som snegle og kan være hjerte/lungeorme bærer ....

• #9   8. jun 2007 så skal man da passe på at de ikke spise dem...

• #10   8. jun 2007 puha.. det er godt nok svært at sige hvad det var for en. det var en lille en.. men han har ikke savlet og han er ganske som han plejer at være.. men syns bare det er så ulækkert.. ad ad ad...(kan ikke li frøer)

vi bor lige ved siden af en lille å/ vandløb som er udtørret her om sommeren. Så der er nogle stykker af dem.

Men Rico har også kunnet lade dem være før.

Tak for hjælpen. ser lige tiden an..

• #11   8. jun 2007 Bobby spiste en mus i foregårs og var syg igår.... hvad skal det til for, de er sgu da ikke katte...Smil

• #12   8. jun 2007 Mus bliver de normalt ikke syge af *ss*
    Mine hunde fanger tit mus....og spiser dem.
    Coco har på en god dag været oppe på 11 mus - uden at blive syg.
    Men nu spiser de jo self. også råt i forvejen *LOL*

• #13   8. jun 2007 Den ene af mine hunde syntes frø og tudser er vildt sjove. Hun samler dem op og bærer rundt på dem i munden, efter 5-10 min har hun et "skum-skæg" om munden. Tror ikke de smager specielt godt - for hun bæller rigtig meget vand bagefter.
    Den anden kan bestemt ikke li' dem....

Hvorom alting er - jeg har også hørt om de kan være smitte bærere af lunge/hjerteorm - derfor tog jeg en snak med min dyrlæge om det, fordi det er noget der står på ret tit - næsten hver aften i perioder.
    Det kommer an på i hvilket område man bor - ikke alle tudser/frøer er bærere af lunge/hejrteorm. Og hvis hunden ellers har det godt, er der ikke grund til bekymring. Danske tudser og frøer er ikke giftige for vores hunde... Det var den besked jeg fik hos dyrlægen. Nu har det stået på i de 5 år vi boet hvor vi gør, så tror da min dyrlæge har ret :o)

• #14   8. jun 2007 Bobby plejer at hjælpe katten med fange mus, men normalt så er det katten der spiser den. Bobby plejer ikke at kunne lide råt så hvis han ikke er vant til det, er det vel derfor han liver lidt syg...SMIL

• #15   8. jun 2007 Charlotte L - det har du HELT ret i, men nu bor jeg f.eks. et sted hvor de er i overflod i haven (har både sø og å i nærheden), så hvis jeg skulle håndhave det - ville mine hunde ikke kune komme i haven i flere måneder..

• #16   8. jun 2007 man ska jo tænke på at det er det hunde normalt ville leve af hvis de boede i naturen..så tror ikk der sker noget ved det

Kommentér på:
min hund har spist en FRØ!

Annonce