{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.875 visninger | Oprettet:

Min hund har overspist {{forumTopicSubject}}

I de to timer hundene har været alene i dag, har min border collie fortæret over et halv kilo tørfoder. Da jeg kommer hjem og ser hvor udspilet hun er blev jeg ret forskrækket og ringede til dyrlægen, som sagde jeg skulle holde hende i ro, og holde øje med om hun blev dårlig. Hun har det heldigvis fint nok, men hold op et chok. Håber det varer ved og hun selv klarer det.
Er der nogle af jer, der har prøvet noget lignende, og hvordan gik det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund har overspist
  • #2   25. feb 2017 Jeg har prøvet at vores kat åbnede døren ind til bryggers med en stor sæk foder, som vores daværende labrador åd sig kæmpe i. Han kom til dyrlægen og fik noget, som fik ham til at kaste op. Han var også vildt udspilet.
    Han kom sig selvfølgelig efter en del opkast og hvile smiley


  • #6   25. feb 2017 Freja gjorde faktisk det præcis samme her i sidste uge.
    Hun går normalt aldrig i sit foder, men hun havde altså flået hele posen op og spist en god omgang. Hendes mave var hård/oppustet, hun havde en ordentlig mavepine, og hun fik lavet to til tre gange hver gang vi var ude. Efter et døgn var alt tilbage til det normale.
    Intet virkede som sådan unormalt udover mængden der kom ud af hende, og så selvfølgelig at mavsen gjorde lidt ondt.
    Så hvis dyrelægen mener hun bare skal holdes i ro og hun ellers kommer af med det hun skal ville jeg ikke bekymre mig smiley


  • #7   25. feb 2017 vores gamle hund spiste en god størrelse steg det var en labrador og intet at mærke. min hund gonzo har overspist sig mange gange i alt slags mad og det var ovre en dag eller to

  • #8   25. feb 2017 Dumle gjorde det også da hun var yngre, hun havde fået åbnet en pose foder, og åd det hele (man er jo lab smiley )
    Heldigvis var der ikke overdrevent meget tilbage i posen, men dyrlægen sagde at hun ikke måtte drikke vand, for så svulmede det endnu mere op i maven.

    Hun var ret påvirket af det, og gik og små pev hele aftenen, men vi lod hende have fri adgang til haven hele tiden, og efter et døgns tid var hun frisk igen smiley


  • #9   25. feb 2017 Begge mine gjorde det i sommers, jeg holdt dem i ro. Men hold kæft jeg var bange!

  • #10   25. feb 2017 Tænkte faktisk godt lige på Zenta og Laika, da jeg så tråden smiley
    Kan godt huske de billeder smiley


  • #11   25. feb 2017 Ja .. Laika åd 1,1 kg kød og Zenta 1,5 kg mener jeg smiley

  • #12   25. feb 2017 Puha godt det er gået godt for jer alle sammen! Så er jeg mere rolig! smiley
    Dyrlægen sagde at hun ikke måtte få for meget vand, så jeg skulle tilbyde hende det i små mængder. Min hund virker overraskende ligeglad, men hun er altså også lidt psyko, hvis man må sige det om sin egen hund smiley
    Jeg er dog ikke helt afklaret med hvor længe hun skal holdes i ro, og hvornår jeg skal forvente hun ikke er så opsvulmet længere, så jeg tror lige jeg giver dyrlægen et kald igen smiley


  • #13   25. feb 2017 Hold hende i ro til hun bliver mindre. Her skete det om eftermiddagen og først næste morgen var hundene helt okay igen.
    Efter et par timer blev de mindre i omkreds, men der gik en del timer hvor ikke de havde det godt.
    De pustede, stønnede, kunne ikke sove osv.
    Dyrlægen sagde at hun ville se Zenta, for Zentas mave var VIRKELIG udspilet, den var stenhård, men jeg tog en beslutning om at blive hjemme, jeg turde IKKE smide hende i bilen og køre helt til Næstved med hende, for hun er typen der ikke ligger sig pænt ned i bilen, hun hopper og danser og elsker at komme med i bilen for så skal der ske noget sjovt .. Det turde jeg simpelthen ikke.


  • #14   25. feb 2017 Det sagde dyrlægen også smiley synes allerede hendes mave er blevet lidt mindre, men hun er stadig meget udspilet synes jeg.
    Zoey er overhovedet ikke påvirket. Hun ville løbe og lege hvis hun fik lov, men vi har taget en lur her til eftermiddag i stedet for smiley
    Ville også bare gerne vide det i forhold til om vi kan tage til træning i morgen eller om vi skal blive hjemme, men dyrlægen mente at det kunne vi godt. Skulle selvfølgelig se på hendes mave, for hvis den stadig var udspilet er det ikke en god idé, men hun mente det burde være gået i orden i morgen smiley


  • #15   25. feb 2017 Den er i orden i morgen, her var hundene okay 15 timer efter, sådan helt okay.
    Men i løbet af 2-3 timer begyndte de allerede at blive mindre i omkreds, men j hold hende i ro af hensyn til faren for mavedrejning. Og når den er ovre, så vær obs på at der skal gang i maven på hende så hun ikke har forstoppelse smiley


  • #16   25. feb 2017 De skal holdes i ro, så længe der er øget risiko for mavedrejning.

    Jeg har en race hvor der altid er let forøget risiko, så jeg ville holde hunden i ro, til hun med garanti, var tilbage til normal.


  • #20   25. feb 2017 jeg har godt nok ikke opleve det med vores hunde.
    men med min første hest jeg have hun fik spist næste 15 kilo foder

    jeg måtte gå i en helt dag med hende. plus dyrlægen fik suge noget
    af det op fra maven af smiley det var en grimt oplevelse


  • #21   25. feb 2017 Min gjorde det for 1,5 år siden - hun fik operativt tømt mavesækken! Der var påbegyndt mavedrejning og hendes tarme var blå da de fik dem gravet frem! Hun var syg! Meget syg!
    Det skal så siges at hun vejer lige knap 4 kg og der blev tømt næsten 500g foder ud af hende!


  • #22   27. feb 2017 Nala åd voldsomt meget mad da hun havde åbnet to døre, hoppet over en babylåge, åbnet låget på foderspanden og taget for sig.
    Hun var rund som en badebold om maven.

    Holdt hende i ro, men hendes aftenen begyndte hun at kaste op. Meget. Havde kontakt med vagtdyrlægen der sagde det var normalt når hun havde spist store mængder mad hurtigt. Hun kastede også blodigt slim op, havde igen fat på vagtdyrlægen, og hun mente jeg skulle se det an, da det med stor sandsynlighed blot var irriterede slimhinder der gjorde det. Midt om natten faldt hun til ro og var normal dagen efter - hun skeden dog meget (!!!)


  • #25   27. feb 2017 Hej ts.

    Må vi få en opdatering? Går det bedre med slughalsen? smiley


  • #26   27. feb 2017 Ja selvfølgelig! Altså selv om søndagen synes jeg stadig hun var godt rund smiley men selvfølgelig meget bedre ift. hvordan hun så ud om lørdagen. Men dyrlægen sagde også at det godt kunne virke voldsommere, hvis det er en meget slank hund, og det må man sige hun er normalt smiley
    Men altså hun har været fuldstændig uhæmmet og crazy som hun plejer hele vejen i igennem, hun har ikke haft dårlig mave eller noget (på trods af det ikke engang var det sædvanlige foder), og hun ligner heldigvis sig selv igen smiley
    Hvad den mave ikke kan holde til altså. Hun fik også engang fat i sådan et kølervæsketermometer smiley der var jeg godt nok bange. Det er jo både glas og kviksølv. HELDIGVIS fandt vi delen med kviksølv, som hun så ikke havde spist, og glasset kom igennem systemet med havregrød og lidt vat. Puha altså nogle gange giver den hund mig tyndskid smiley
    Nu ligger vi heldigvis her og putter som i kan se smiley


    profilbillede
  • #27   27. feb 2017 ork ja.. min kærestes labradore er frygteligt. engang havde jeg taget en stor kylling vi havde fået af en af deres kunder ud af fryseren.
    så skulle jeg lige et eller andet i skuret. da jeg kom ind kort tid efter var den væk. men der måtte vi altså lige op og give hende noget brækmiddel.. vi vejret hende før og efter hun havde brækket sig.. 28.3 før-- 25.5 efter smiley
    0-5 kg skal nu nok gå.. giv den adgang til vand og gå en lille tur om en times tid så går det nok smiley


  • #28   27. feb 2017 nå eftersom at det er et par dage siden behøver du ikke gå med den om en time smiley selvom den sikkert vil synes det er hyggeligt alligevel smiley :D

  • #29   27. feb 2017 Jo tak Steffen smiley vand og gåtur var lige nøjagtig det min dyrlæge frarådede mig. Ikke for meget vand fordi tørfoder så fylder endnu mere i maven, og hun skulle holdes i ro pga. risiko for mavedrejning. Så ved du også det hvis der skulle komme en anden gang smiley

  • #30   27. feb 2017 Jeg er enig, minimalt med vand og TOTALT ro smiley
    Det var hvad jeg gjorde med mine smiley


  • #31   27. feb 2017 I øvrigt Steffen, så kommer mængden de kan tåle at indtage vidst også an på hundens vægt smiley min vejer kun 14,5 kilo, det ville næppe gå hvis hun havde indtaget 5 kilo smiley

  • #32   27. feb 2017 Godt at høre at det går godt smiley

Kommentér på:
Min hund har overspist

Annonce