{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.268 visninger | Oprettet:

Rawhide {{forumTopicSubject}}

For nogle år siden læste jeg en afhandling skrevet af en kvinde, som havde mistet sin hund til forgiftning/kræft. Efterfølgende fik hun hunden obduceret, og en masse giftstoffer dukkede op i blodprøverne. Det viste sig, at disse giftstoffer stammede fra tyggeben/rawhide, som er et affaldsprodukt fra læder-/møbelindustrien. Arsenik og formaldehyd er blot nogle af de dødelige stoffer, tyggeben indeholder. Kemikalier, som er nødvendige for at behandle og bevare læder til videresalg.
Har du hørt om dette? Giver du din hund tyggeben?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rawhide
  • #2   16. sep 2019 Så vidt jeg ved er dem herhjemme ikke affaldsprodukter

  • #3   16. sep 2019 Desværre tillades disse produkter i EU, så man skal tjekke i dybden, alt hvad man overhovedet kan.


  • #5   16. sep 2019 Jeg kan desværre ikke finde linket til kvinden med den forgiftede hund, men jeg kan huske, at det fik mig helt ud af den, fordi jeg på det tidspunkt gav min daværende hund sådan et tyggeben hver eneste dag.


  • #6   16. sep 2019 At de må i EU betyder ikke at man må i Danmark smiley

  • #7   16. sep 2019 https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/580593-passer_dette___
    Jeg kan se, det har været oppe at vende før herinde.


  • #10   17. sep 2019 Ahh, at sige, at tyggeben ikke er beregnet til at spise, er vist en overfortolkning af ordet tyggeben - det betyder blot, at der skal tygges på det, men intet om indtagelsen. smiley

    Jeg skrev i sin tid til bl. a. Trixie, der laver en del af disse, og ingen af deres tyggeben indeholder kemikalier/ingredienser fra Kina. Mine hunde har altid fået tyggeben, og Anton elsker dem - han gider ikke rå ben.

    Dengang var det vist en storm i et glas vand, og som en anden skriver, så ville vi her i landet, med den mængde, vores hunde spiser af rawhide, se hunde falde døde om som fluer, hvis der var det mindste om det.


  • #11   17. sep 2019 Jeg synes man skal passe rigtigt meget på at man ikke skaber panik med sådan et opslag.
    Hvad dækker ordet 'tyggeben' over?
    Der findes massevis af tyggepinde, stænger, ben samt tørret kød, og langt det meste er både godt og sundt for hundene at anvende.
    Når man laver sådan et opslag, så er der straks nogen der tror, at det er alle tyggeting, der er farlige.


  • #12   17. sep 2019 Det kræver jo bare at man vender pakken om og tjekker om den er produceret i Kina. Der kan også stå landekode, CHN.

    Jeg køber i Maxizoo, deres er alt sammen produceret i EU og derfor sikkert for hunde.


  • Diana H
    Diana H Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 4
    #13   17. sep 2019 Jeg har boet i Australien i 12 år og havde hund de år jeg var der. Australien får rigtig meget fra Kina og lige præcis angående Rawhide tygge ben har jeg har haft en grim oplevelse med.
    Jeg købte nemlig en del tygge ben til min hund. Mest de små tynde stænger, men en dag købte jeg en pose med 10 større ben. Den lyse model (som jeg efter har undersøgt, bliver bleget lyse i klorin) min hund fik en hver dag i 5 dage og 6 dagen, troede jeg s.. Vi havde fået en slange ind i huset eller noget andet. Hun så simpelthen syneralle steder også i sofaen, det var virkelig grimt. Hun så ligesom spøgelser alle steder. Jeg undersøgte huset overalt, men fandt intet. Og da hun begyndte at bakke voldsomt tilbage hvergang hun stak hovedet i foder skålen, blev jeg klar over at der ikke var noget i huset, men at hun var påvirket af noget.
    Jeg gik straks igang med at Google Rawhide og der kom mange advarsel frem på engelsk fra USA og Australian .
    Efter jeg stoppede med at give noget overhovedet fra Kina, har jeg aldrig oplevet dette igen. Så jeg tror fuldt ud på at vi langsomt forgifter vores hunde ved at købe noget der kommer fra Kina og der gælder også os selv.
    Jeg vil helt sikkert fortrække de naturlige tørret ting vi selv laver i Danmark


  • #15   17. sep 2019 Den landekode der står på emballagen er det land hvor indholdet er pakket ikke hvor det er produceret.
    98 % af alle tyggeben af huder bliver produceret i Kina
    Hvis jeg feks købte tyggeben hjem i store kasser og pakkede dem i 10 stk poser må jeg sætte DK på som landekode
    Det er så lille en del af importeret varer der bliver kontrolleret for her mener fødevare direktoratet at importørerne overholder lovgivningen, hvorimod dansk produceret bliver kontrolleret igen og igen


  • #16   17. sep 2019 Iflg Maxizoo bliver deres ting produceret i Tyskland, så regner jeg så med er korrekt information til deres kunder.

  • #17   17. sep 2019 Altså man må jo gerne skrive 'dansk produceret' på honning der kommer fra Kina, Brasilien eller et helt tredie sted. 'Dansk produceret' er i den sammenhæng bare lig med tappet på glas i DK (EU-lovgivning). Sååååe at maxizoo siger at deres produkter er produceret i Tyskland er sikkert bare lig med pakket i tyskland. Så vidt jeg ved kommer de fleste af de kød-produkter der laves godbidder af fra Kina smiley

  • Leif K
    Leif K Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 15 Følgere: 16 Svar: 25
    #19   17. sep 2019 #17
    der er meget tørret kød der kommer fra europa, men tørrede hudben er for det meste fra Kina eller andre Asiatiske lande.
    #16
    prøv om Maxi zoo vil garantere at deres tyggeben bliver PRODUCERET i Tyskland.


Kommentér på:
Rawhide

Annonce