{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Allergi {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Min kærestes hund har nu fået konstateret allergi for husstøvmider og lagermider. Vi har sat hårdt ind for at gøre ham symptomfri ved fx at fjerne tæpper osv.
Trods dette får han hudproblemer i form af røde knopper på huden. Disse kommer især hen over ryggen. Er der nogle der har prøvet dette og evt. ved hvad det er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi
  • #1   23. sep 2019 Hudbetændelse?

  • #2   23. sep 2019 Når jeg læser om det synes jeg ikke umiddelbart det lyder som det nej smiley

  • #3   23. sep 2019 Min hund er multiallergiker, og har selvfølgelig også allergi over for husstøv og lagermider. Men han får ikke røde knopper, han klør sig. Dette er blevet stoppet med en månedlig indsprøjtning med citopoint. Har prøvet hyposensilibering

  • #4   23. sep 2019 Virkede hyposensibiliserin ikke ?
    Vi overvejer også at prøve


  • #5   23. sep 2019 Det er svært at sige, for det er ikke kun mider han har allergi over for. Og det er kun dem han fik hyposensilibering for. Men han har ikke fået noget i snart 3 mdr, ud over hans kløestillende sprøjte, og han har det godt. Han fik hyposensilibering i munden 2 gange dagligt

  • #6   23. sep 2019 Okay smiley

  • #7   23. sep 2019 Min hund har også allergi overfor husstøvmider og lagermider. Symptomerne komme ved at hun, får røde øre, der klør. Vi kan holde det nede ved månedlige indsprøjtninger med hyposensibilisering. Hun fik allergien konstateret for 4 år siden, og der har være perioder hvor allergien er blusset op, og hun har fået binyrebarkhormon. De sidste 1 1/2 år, har der heldigvis ikke være noget.
    Hvor i landet bor du? Kan anbefale dyrlæge Lene Boysen i Holte, hun har speciale i hudsygdomme og allergi.


  • #8   23. sep 2019 Min har også multiallergi med samme symptomer, som du beskriver. Han er også allergisk over for bla. lagermider og husstøvmider. Vi har været i gang med hyposensibilisering i 1 1/2 år og er virker det ok. Han får stadig udbrud, nogle værre end andre, men det kan lige så godt skyldes noget han æder. Her hjemme får han kun, hvad han kan tåle, men han er desværre rigtig god til at støvsuge træningspladsen for tabte guffere på trods af jeg er lidt hysterisk smiley

  • #10   24. sep 2019 Mange tak for alle jeres svar.
    Min dyrlæge er Lone Samsøe og hun er bare skide god. Hun sende blodprøver til analyse og det er 100% kun de to ting han er allergisk overfor. De har også sagt at de kan tilbyde hyposensibilisering! det tror jeg vi vil prøve!

    Han oplever ikke rigtig kløe. Men har som sagt nogle røde knopper og så får han rød hud generelt når han er i udbrud. Derudover påvirker det også hans fordøjelse


Kommentér på:
Allergi

Annonce