{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Hunden's artikel om muskelhunde {{forumTopicSubject}}

Ja Ja, nu igen tænker I nok alle. Men har lige fået "Hunden" ind af døren og synes artiklen om muskelhunde er tankevækkende... Skræmmende hvad der er flere instanser har set sit nødsaget til at gøre (f.eks. boligselsskaber ikke vil tillade Muskelhunde, Mundkurv på træningspladser osv.)... Men jeg kan faktisk godt forstå det...

Artiklenl stiller flere spørgsmål til os hundeejere synes jeg, F.eks.:

Er det acceptabelt at internater takker Nej til at modtage muskelhundene?

Bør en muskelhund uden for hjemmest 4 vægge gå med mundkurv?

Bør vi KUN tillade Muskelhunde med danske tilhørsforhold og dokumetation for Dansk avl og linjer på træningspladser, Boligselskaber og andet?

Er det ok at man som hundetræner ikke vil have Muskelhunde på sit hold eller i så fald Max 1?

Dernæst kommer jeg også til at tænke på, hvad gør jeg selv når jeg møder en muskelhund på min tur med hundene både med og uden snor, og hvad var min reaktion da jeg fik en muskelhund på mit ringtræningshold?

Svar: Jeg ved jeg gør det, og skammer mig lidt, men jeg skifter fortorv når jeg går med mine hunde.. Mine hunde vil gerne hilse på andre, men jeg kan ikke vide, hvor lidt der skal til at tænde muskelhundes instinkt for kamp...

Kommer en muskelhund farende mod mig uden snor (problemet er heldigvis ikke stort her på Bornholm)... har aldrig oplevet det, men tror min reaktion vil være at forsøge at bære 2 gange 25 kg. tunge hunde på nakken.. Eller ja, sparke til højre og ventre... Som sagt, jeg ved det ikke... Hmmm

Jo vi fik en muskelhund på mit hold, en sød Bull Terrier import fra Tyskland. Jeg skænkede det ikke en tanke, hvad det var for en slags hund, men fortalte dem, at jeg ikke ville se kvælerhalsbånd på hunden, som sad forkert. Rettede de det ikke, måtte de side på sidelinjen. Dernæst sagde ejeren til mig "det eneste der kan styre sådan en hund, er et godt Pighalsbånd".. Ja, det blev jeg tosset over, det vil jeg slet ikke se på min trænignsplads, og mener nu heller ikke at folk skal tvinge en reaktion frem for de hunde med kampinstinkt. Selvfølgelig skal INGEN hund gå med pighalsbånd, og ser man sig nødsaget til at gøre det med en 16 uger gammel hvalp, hvor står vi så henne?

Langt indlæg, men tænk over det..

Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden's artikel om muskelhunde
  • #1   13. jun 2007 hørt hørt!!



  • #2   13. jun 2007 Jeg får desværre ikke Hunden, men ville meget gerne læse artiklen.

    Men ja, du sætter nogle tanker i gang...


  • #3   13. jun 2007 Jeg kan på nogen punkter godt følge dig, men på den anden side, synes jeg det er lidt ligesom indvandrere! Når en laver noget lort, så hader vi dem alle sammen for det. For når en kan finde på det, så kan alle de andre også. Og det synes jeg er synd. For jo, Gu' er der muskelhunde der overfalder og bider osv, men der er også rigtig mange dejlige af slagsen, der aldrig gør en flue fortræd. Og der er også andre familiehunde der angirber og bider, men det hører vi bare ikke lige så meget om, fordi de ikke er så populære. Jeg er selv blevet bidt af en schæfer, den sprang uden provokation bare op og bed mig. Heldigvis ramte den mig i skulderen og ikke i halsen. Den blev heldigvis aflivet, for det var ikke første gang den gjorde sådan noget. (Det er ikke for at hænge schæfere ud, blot for at komme med et eksempel).

  • #4   13. jun 2007 Der er da noget der skal læses når jeg har fri fra arbejdet smiley

    Jeg skammer mig nu ikke over at skifte fortorv når vise hunde skal passeres, det handler i bund og grund om de signaler deres ejere sender, der er et par disse hunde hvor jeg bor som Fie får lov at hilse på, men det er et fåtal.


  • #5   13. jun 2007 de muskelhunde er altså ikke så slemme som mange går og tror møder tit muskelhunde når jeg er i hundeskoven og de lejer bare så godt med min cocker. hvor i mod mange alm hunde er mere vilde

  • #6   13. jun 2007 En Bullterrier med pighalsbånd ??
    Den havde jeg godt nok ikke lige hørt før.


  • #7   13. jun 2007 Øv....jeg har ikke fået bladet endnu.

  • #8   13. jun 2007 Channels ejere:

    Hvilke hunde er dem som vi kan betegne som "De"? Der sker flere og flere ulykker med muskelhunde, det kan alle se, høre og læse os til. Så hvilke hunde er dem, vi kan sige "De" er gode nok, her kan jeg godt slippe min hund i leg med "De" andre, og her bør jeg ikke frygte hunden kommer farende hen mod mine hunde evt. for at hilse...

    Der står også i artiklen, at der mødes flere og flere unge piger, der har fået denne hund for at den skal have det godt og dens gamle familie ikke kunne styre den, men søde Marlene siger "hun skal gå til træning med den, og give den et godt liv resten af tiden"... Svært Svært altså...

    Heidi


  • #9   13. jun 2007 Synes det ok at komme med de indlæg om "muskelhunde" (hader ordet og betragter mine som brughunde), da det måske kan åbne øjnene for ejerne af dem og lære dem at forstå, at mange altså bliver lidt tilbageholdene når de ser en stor muskeløs hund.
    Skifter selv fortorv, især når jeg har mine egne med.


  • #10   13. jun 2007 Bibliotekerne får bladet, smut forbi og læs den... 5 sider..

    Heidi


  • #11   13. jun 2007 Ja. hørt.. hørt...

  • #12   13. jun 2007 Jeg syns at der er alt for mange der har antiparti mod
    vores racer...
    Så sent som i går gik vi Hedeland hvor der var nogle
    børn, der badede (nydanske)
    Og da vi gik hen i mod dem skreg de "få dem væk -
    få dem væk - vi er bange for de dér pitbuller"

    Så gik jeg HELT hen til dem og fortalte dem om mine
    hunde og viste dem hvad de var for nogle...
    Og så faldt de helt ned på jorden... og sagde at de
    var søde...


  • #13   13. jun 2007 Hellere muskelhunde end Kamphunde ;0)

    Heidi


  • #14   13. jun 2007 Skrevet: 13-06-2007 11:05:03 Slet indlæg

    Jeg kan på nogen punkter godt følge dig, men på den anden side, synes jeg det er lidt ligesom indvandrere! Når en laver noget lort, så hader vi dem alle sammen for det. For når en kan finde på det, så kan alle de andre også. Og det synes jeg er synd. For jo, Gu' er der muskelhunde der overfalder og bider osv, men der er også rigtig mange dejlige af slagsen, der aldrig gør en flue fortræd. Og der er også andre familiehunde der angirber og bider, men det hører vi bare ikke lige så meget om, fordi de ikke er så populære. Jeg er selv blevet bidt af en schæfer, den sprang uden provokation bare op og bed mig. Heldigvis ramte den mig i skulderen og ikke i halsen. Den blev heldigvis aflivet, for det var ikke første gang den gjorde sådan noget. (Det er ikke for at hænge schæfere ud, blot for at komme med et eksempel).


  • #15   13. jun 2007 Men jeg forstår bare ikke folks "overreaktioner"
    nogen gange




  • #16   13. jun 2007 Nej som sagt gør jeg heller ikke - forstår ikke altid min egen reaktion... Men når jeg så fik den på min træningshold, så kunne jeg ikke se nogen forskel fra den og de andre hunde... Den var da nok så velkommen, men ejeren hmmm... Ingen pighalsbånd hos mig...

    Heidi


  • #17   13. jun 2007 Jeg skammer mig da egentlig heller ikke over at jeg foretrækker den modsatte side af fortorvet hvis der kommer en HUND med ejer,hvor jeg ud fra situationen vurderer at ejeren ikke har den nødvendige kontrol over hunden...dog er det ikke kun "muskelhunde" jeg vælger at gå uden om, men alle store hunde der udviser de forkerte signaler...og jeg har trods alt selv en stor hunderace(som ikke er en muskelhund..ligger pt til debat hos DKK)....

    Om ikke andet så ved jeg at en Bullmastiff aldrig ville ku klare sig imod en Amstaff og jeg vil under ingen omstændigheder lade det komme an på en prøve..så hellere gå væk...


  • #18   13. jun 2007 Rigtig...hellere muskelhund end kamphund....:-)

    Men synes ordet har fået sådan en negativ klang.


  • #19   13. jun 2007 Jeg er vant til at folk går over på det modsatte fortov
    så det generer mig egentlig ikke længere...

    Men det generer mig når folk nærmest er hysteriske


  • #20   13. jun 2007 Heidi, så var det synd du ikke nåede at møde mig mens jeg boede derovre ;O)

    Meeen... På trods at at jeg selv havde 2 af slagsen, nu kun Baily, kan jeg godt forstå de flestes holdning efterhånden.

    Jeg har selv dyb respekt for "muskelhunde", hvis jeg mødte en af slagsen mens jeg har Baily med, vil jeg også gå over på modsatte fortov.. Hvorfor? - Fordi jeg kender min hund og dens begrænsninger men jeg kender ikke den modsatte hund.. Baily blev passet i Kbh. i sidste uge. Veninden der passede hende fortalte, at folk råbte efter hende på gaden, børnefamilierne flygtede over på modsatte fortov osv osv.
    Har ikke lige guldkornene til en løsning desværre... andet end jeg ville ønske man ville kigge noget mere på ejerne..


  • #21   13. jun 2007 Jeg kalder bare mine for "hunde" !

  • #22   13. jun 2007 <b>Er det acceptabelt at internater takker Nej til at modtage muskelhundene?

    Bør en muskelhund uden for hjemmest 4 vægge gå med mundkurv?

    Bør vi KUN tillade Muskelhunde med danske tilhørsforhold og dokumetation for Dansk avl og linjer på træningspladser, Boligselskaber og andet?

    Er det ok at man som hundetræner ikke vil have Muskelhunde på sit hold eller i så fald Max 1?</b>

    Jeg synes det er fint at man siger stop, for at tage imod hunde på intanaterterne, da de bliver brugt som losseplads, når folk finder ud af at hunden er umulig, og ikke gider at have den mere. Her går jeg så ind for aflivning af hunden.

    Ang. mubndkurv, ja, det vil være på sin plads, at de bliver forsynet med mundkurv, og skal f'ørers i meget kort snor. og det er over alt..

    mener at det er op til boligselskabet om der må holdes hund eller ej, og at man ikke ønsker visse racer er også ok.

    Som instruktør/træner, er der åbnet og slekket en del til den holdening, at man ikke vil tage muskelhunde ind, men nu har vi åbnet muligheden, ogpå det lydighedshold som jeg havde, kom der er par stykker med muskelhunde, og de havde en helt anden holdning til hvordan man skal træne mm. så de blev bortvis. men der er mange der har glæde og vil få glæde at at træne hunden, og det er ikke bare 8-12 gange. det er igennem hele hundens liv der skal trænes.



  • #23   13. jun 2007 Jeg går endda over på modsatte fortorv når jeg møder små hunde når jeg mine egne med. Ved jo ikke om de små pludselig kunne finde på at angribe, og hvis en af mine følte sig truet, så er de altså i stand til at knække nakken på de små. Ja og så har vi baladen i medierne.

  • #24   13. jun 2007 Jeg gør alt hvad jeg kan for at andre ikke skal
    føle sig bange for mine hunde og det lærer jeg
    også mine børn, som går med hundene dagligt


  • #25   13. jun 2007 Ang, mundkurv...

    7. OPHÆVELSE AF LINE- OG MUNDKURVSTVANG

    Medlemsforeningen af tyske praktiserende dyrlæger fremkom med en resolution til forebyggelse af farlighed hos hunde. I resolutionen står bl.a.:

    * Ingen fastlæggelse af hunderacer som formodede farlige dyr.
    Begrundelse: Der findes ikke videnskabeligt bevis for farlige hunderacer. En hunds farlighed er et individuelt særkende og er grundlæggende ikke et racesærkende. Der findes farlige hunde indenfor alle hunderacer.

    *ophævelse af den generelle line- og mundkurvstvang for bestemte racer eller for hunde med bestemt størrelse og kropsvægt.
    Begrundelse:
    -Mundkurv. Den manglende bevægelsesmulighed forhindrer f.eks. reguleringen af kropstemperaturen.
    - Linetvang. Ved lineføring forhindres social kontakt. Manglende social kontakt og begrænsning af bevægelsesspillerummet er aggressionsfremmende elementer. Mangel på bevægelse medfører en sænket irritationstærskel. Hunden bliver mere aggressiv.


  • #26   13. jun 2007 SBT for livet

    Du har nemlig den rette holdning....:-)


  • #27   13. jun 2007 Jeg går skisme også på det andet fortov når der kommer en muskelhund. Ved jo aldrig hvordan vedkommende i den anden ende af snoren er heller... Herude tror folk at Nala er en boxer bla, og jeg har aldrig forsøgt at bilde dem noget ind. Lidt uvidende er folk på landet ;o)

  • #28   13. jun 2007 Fancydog
    Hehe den har jeg ogsp allerede hørt med Nobody...:-)


  • #29   13. jun 2007 Jeg har fuld forståelse for jeres forsvar af jeres race(r)

    Jeg har ikke særlig meget inde i den type hunde, og vil nok også være en af dem der hellere vil fortrække end at tage chancen.

    Gør det mig til et dårligt menneske. Måske i mange af jeres øjne, men som sagt jeg har ikke erfaring nok til at se forskel, og vil virkelig ikke tage chancen for en konfrontation


  • #30   13. jun 2007 Alex >> tak fordi der var nogen, der læste hvad jeg
    skrev...


  • #31   13. jun 2007 Læser det hele...smil

  • #32   13. jun 2007 Er det acceptabelt at internater takker Nej til at modtage muskelhundene?

    Bør en muskelhund uden for hjemmest 4 vægge gå med mundkurv?

    Bør vi KUN tillade Muskelhunde med danske tilhørsforhold og dokumetation for Dansk avl og linjer på træningspladser, Boligselskaber og andet?

    Er det ok at man som hundetræner ikke vil have Muskelhunde på sit hold eller i så fald Max 1?


    det må være op til de enkelte internater at vurdere det enkelte individ ud fra deres erfaring....

    NEJ... det er igen igen, problemet, at det skal kun være de hunde der får det pålagt p.g.a. aggr. opførsel, og skal vi dertil , så må schæferen vist også hellere have mundkurv på... smiler.... kender rigtig mange schæfere, som har et problem med andre hunde... det er æv bæv

    NEJ, så bliver til sidst indavl... der skal frisk blod til avlen, det skal bare tages mere seriøst end det gør...

    JA... det er ok... jeg ville dengang jeg var træner ikke have doberman på mit hold, stolede ikke på racen.....dengang.....smiler
    skulle jeg arbejde som træner igen og have hold, ville jeg da gerne tage flere muskelhunde på.... det er ikke hunden jeg skal træne, men de folk der holder linen....
    og det gælder alle hundeejere....


  • #33   13. jun 2007 Har selv en amstaff og kan kun støtte i det du siger med hensyn til halsbndende..... Synes det er dybt uacceptabelt........................................ Men synes heller ikke det kan være rigtigt det som nogen siger burde blive indført muskelhunde skal have mundkurv på.......( det blev dog ikke srevet i dette indlæg )...

    KNus sandy


  • #34   13. jun 2007 Puha det går stærkt her med at skrive.

    Lige omkring det med Internaterne så vil jeg lige knutte en kommentar.

    Jeg forstår ikke at man på internatter ikke tager imod alle de muskelhunde der kommer til dem. Dem de så ikke stoler på, der ingen opdragelse har fået og/eller kan se har været brugt i kamp, jamen de må jo så aflives. Dermed undgår man at de bare ryger videre i systemet og lander hos endnu en dårlig ejer hvor den en dag æder fru Jensen Westie eller springer på Hr Olsen barn på 4 år.

    Det er ikke fordi jeg ikke syntes de hunde har ret til en extra chance, men vi må se i øjnene at de fleste af dem lander bare i endnu et dårligt hjem, så er det bedre i mine øjne at de bliver aflivet.

    Hvem der skal betale, ja det må der så findes en løsning på, har den desværre ikke lige på hånden;-)


  • #35   13. jun 2007 Ja - jeg læst også artiklen.

    Man må sige, DKK virkelig har taget fat i dne problemstilling.

    Efter 3 gange at have oplevet, en amstaffs-lignende hund forsøge at overfalde mine hunde ( ikke den samme amstaff ), undgår jeg dem fuldstændigt.

    I den forbindelse er jeg fuldstændig ligeglad med, om en evt. hunde-ejer skulle føle sig såret over jeg skifter fortov.

    Mine hundes ved og vel ligger mig stærkere på sinde.


  • #36   13. jun 2007 Nette, vi har 2 Amstaff´er og vi har det da præcis på samme måde som dig.

    Man ved jo desværre ikke hvordan hunde eller ejeren er. Og det løse hunde ja går jeg væk fra dem, og kommer de imod så holder jeg mig selv mellem den fremmede hund og vores egne.


  • #37   13. jun 2007 Jasper D, der er jeg helt enig.

    Hunde skal slet ikke gå løs offetlige steder.


  • #38   13. jun 2007 "Svar: Jeg ved jeg gør det, og skammer mig lidt, men jeg skifter fortorv når jeg går med mine hunde.. Mine hunde vil gerne hilse på andre, men jeg kan ikke vide, hvor lidt der skal til at tænde muskelhundes instinkt for kamp..."

    Ingen af de hunde jeg pt. har indenfor hjemmet 4 vægge har det her instinkt.
    Og jeg syntes det er em lidt træls omend meget forhastet konklusion at drage.....at deres instikt er at kæmpe!!!


  • #39   13. jun 2007 Kan sådan set godt forstå hvis mange hundejere skifter retning hvis de møder en bestemt slags hunderace, det gør jeg også selv hvis jeg f.eks. møder schæfere.

    mvh

    RP



  • #40   13. jun 2007 Til dem der skammer sig over at skifte fortorv:
    Det er INTET at skamme sig over. En hund er et rovdyr og kan forvolde stor skade. Og en hund man ikke kender kan man ikke forudse....


  • #41   13. jun 2007 I vores lille landsby er fortorvene ikke ret brede, og hundene kommer temmelig tæt på hindanden selv om de er i kort snor....:-)

  • #42   13. jun 2007 Jasper D: Ja sådan burde det være, men er det desværre ikke i alle tilfælde. Har set et par gange hvor nogle ikke særlig store piger kommer gående med en større muskel hund i en sele, og hun bruger begge hænder for at holde den, men er kun i stand til sænke farten en smule på hunden, ja så smutter jeg altså også over på den anden side;-)

  • #43   14. jun 2007 Mette & Thomas...

    Kloge ord, godt skrevet...

    Heidi


  • #44   14. jun 2007 Det er længe siden jeg har hørt noget SÅ FORNUFTIGT!!!!! klap klap

Kommentér på:
Hunden's artikel om muskelhunde

Annonce