{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæge/flåt
  • #1   16. jun 2007 fjerner dem med pincet. forbygge det med hvidløgskapsler eller et fed hver dag

  • #2   16. jun 2007 Giv hvidløg for at forebygge at de sætter sig...
    Jeg har givet Tyson hvidløgsgranulat siden foråret og har ikke fundet en enest flåt på ham...


  • #3   16. jun 2007 Mit husråd er ikke at følge diverse husråd. Find en pincet eller specialtang og fjern flåten så snart du ser den. Du kan evt. forebygge med hvidløg eller pipetter fra matas/dyrelægen.
    Men lad vær at putte alverdens ting og sager på for at få dyret til at slippe (fordi man synes det er lettere eller mindre klamt eller what ever) - det kan skade mere end det gavner, da flåten så vil der fra hurtigst muligt og for at kunne komme dette, smider hvad den har af maveindhold - ind i din hunds blodbane... Ikke smart!


  • #4   16. jun 2007 Min kæreste har desværre hørt dårligt om den tæge tang - nogen, sm har gode/dårlige erfaringer med den?

  • #5   16. jun 2007 Den her er skide god til at fjerne flåter med , kan købes hos dyrlæge og i dyrehandlere

    (link fjernet)


  • #6   16. jun 2007 Nu findes der et utal af såkaldte "tægetænger" eller som jeg foretrækker de kalder dem flåtfjernere - men ellers fungere en helt alm. pincet altså supert hvis man har følingen med det smiley

  • #7   16. jun 2007 Køb en tægetang, de er super gode. Dyrlæger og dyrebutikker plejer at have dem.

  • #8   16. jun 2007 man skal bare huske at tjekke om hele dyret er kommet med ud, hoved er minimalt og vis det bliver siddende kan der gå infektion i det og ende med en byld.

  • #9   16. jun 2007 Se nu er kommer jeg lige på banen igen igen ;o)

    Det er en stor stor fejl, at disse små krabater bliver kaldt TÆGER... for det er ikke tæger. Det er flåter. Tæger ligner en bille lignende ting, hvor en flåt er en mide.

    Jeg havde engang link til det, men lige meget hjalp det. Folk tror ikke på mig.

    Derfor er det en stor fejl at disse vidunderting kaldes en tægetang... når den i virkeligheden fjerner flåter.

    Mit råd er... fjern den så snart du opdager den. Vi har en af dem med en lille løkke, som man sætter om numsen på denne afskyelige tingest, og når man har rigtig fat... vupti af med den.

    HUSK at skille dig rigtigt af med den. SLÅ krabaten ihjel. Muhahahaha


Kommentér på:
Tæge/flåt

Annonce